[APP][Pro] SlimLaden Thuis & Auto

aangemaakt en verstuurd in Backlog

Iemand een idee waarom bij de Zendure 2400 AC met 3 batterijen de capaciteit als 8.16 kWh wordt aangegeven ? De 2400 AC werkt met losse batterijen en zou dus 3x2.88= 8.64 kWh moeten zijn. 8.16 zou voor de 2400 AC+ wel goed zijn aangezien deze met een ingebouwde batterij van 2.4 kWh werkt.

Waarschijnlijk omdat ik de eerste Zendure + HomeWizard Plug-in gebruiker was (met een Zendure 2400 AC+).

De EV opladen met de SlimLaden app :partying_face: . Om 16:00 gestart en loopt dus al even. Moet morgen voor 7:00 vol zijn. Zoals je kan zien in onderstaande afbeelding:

Dat haalt ie uit de weekplanner.

Je ziet dat hij de laadsessie netjes opsplitst. Tot 17:00 , en dan gaat ie stoppen

Om vervolgens vannacht weer verder te gaan. Alle goedkoopste blokjes worden netjes gebruikt. En het laadplan van de thuisaccus weet ervan, dus die kan er ook rekening mee houden.

Mooi programmeerwerk Roedi :+1:

Nice :partying_face:

Waar zie je dat?

En weer netjes gepauzeerd om 17:00. Precies zoals het plan aangeeft

Het lijkt wel op wat er bij mij gebeurt. De planner komt er te laat achter dat het niet haalbaar is, past het plan aan, maar is dan enorm ‘gretig’ door direct laden in te plannen.

Waarom is keuze 2 “aanbevolen”?

Hier krijg ik commissie voor.

That makes cents

Zojuist heb ik een nieuwe feature aangemaakt en ik hoop dat je dit kunt verwezenlijken.
Solcast voorspelling ook als lijn in het laadplan

Speelt dit nog? Of alleen bij eerste keer Of?

Ik heb hem nu door. Die kolom is de voorspelling EV. Vandaag netjes 11.15, 11.30 en nog 6 kwartieren later, zoals de planning had aangegeven (om 07.30 gemaakt volgens mij toen ik de koppeling met de Zoe (40) verwijdert had en de Megane (60) weer hersteld had).

Omdat mijn advanced flows nog een eigen wil hebben (zonnestroom schrapen door de lader per 1A te veranderen + 3x25A laden op het goedkoopste moment, terwijl kolom EV voorspelde 0 want van 40% → 60% was in 8 kwartieren klaar) wijken de kolommen netto, verschil en afwijking nu enorm af van voorspeld. :face_with_peeking_eye:

Heeft vast zijn invloed op de forecast van de komende weken. Maar komt vast goed. Het werkt in ieder geval.

Als je de auto niet gebruikt, zou het geen invloed moeten hebben op het verbruik. De learning is ook onafhankelijk van de laadpaal. alleen het werklijk verbruik van de laadpaal zit nu in het werkelijk vebruik. Voorspeld en werkelijk moeten dus nog steeds bij elkaar liggen…streven. Verschil idem.

Het zou een mooie optie zijn, om de zonnevoorspelling uit Homey Energie te kunnen gebruiken. bij mij is die vele malen beter dan de voorspellingen van Open meteo en van Solcast

Waar zit dat eigenlijk? Hoe werkt dat?

In de energy tap. (Stippellijn)

Instellen: onderin in het tabblad op instellingen klikken:

Paneel configuratie.

Overigens zitten bij mij de voorspellingen van homey en solcast erg dicht bij elkaar. Voordeeltje wel dat het eigen capabilities van homey zijn. Geen gedonder met Max aantal aanroepen. Wellicht ook lichter in het gebruik. Ik weet niet hoe vaak hij bijgesteld wordt per dag. En of je meerdere dakvlakken kan instellen

Best mooi dat je dit zelf kan indelen. Gaaf! (Klik op het midden met je muis of vinger en schuif hem waar je wilt)

Hi Roedi en de rest van de geïnteresseerde,

Ik stuur 2 marstek Venus v3 batterijen aan via de slimladen app. 1 van de batterijen stond in het modbus register hard op 2500/2500, terwijl ik in de marstek app beide batterijen op max 800/800 heb staan. Na wat reset pogingen en BLE commando’s bleef 1 batterij hard op 2500/2500 staan en overrulede de marstek settings.

En nu, achteraf gezien heel dom, had ik voor test 1 batterij een tijdje geleden ingeladen op HA waar ik de settings van laden en ontladen in de haast heb genegeerd.

Net HA opgestart en als test de 2 batterijen toegevoegd en de max drempels wel naar wens ingesteld en nu klopt het eindelijk :hugs: beide batterijen staan nu op de gewenste laad en ontlaad settings.

Dus blijkbaar stuurt HA en Hacs de registers directer aan dan homey