Heb je een tweede P1 meter die toevallig wordt meegenomen in “het totaal”?
Er is wel een PV meter, die van Tibber, maar die hing er altijd al aan. En die heb ik niet aan Homey hangen…
Vreemde is ook dat PV1 43W blijft melden in Homey terwijl het nacht is… dan doet de zon niets…
Is een foutje in Sessy zelf. Zie Het Sessy thuisaccu verzameltopic - Duurzame energie en installaties - GoT
Er gaat echt iets raars… handmatig laden met 2200W gaat ook maar de helft de accu in ineens, zie screenshot…
Zit er iets mis in Sessy zelf? Alle instellingen staan op 2200W in de portal ook.
Of de accu zit bijna vol, of je accu is stuk. Laad hem een keer helemaal op tot hij niet verder wil, en ontlaad hem daarna volledig. Als het probleem blijft kun je het beste contact opnemen met Charged.
Accu is op 30 procent. Zet ik Homey uit en laat ik hem via de Sessy NOM handmatig laden gaat het wel met 2200W.
Mijn idee is nog steeds dat er iets zit in Sessydoel ik kom er niet uit…
Zet ik hem met de hand op laden met 1250 W dan doet hij het wel. Alleen P1 geeft dan een min getal aan. Daarom werkt de NOM flow dus niet denk ik. De berekening gaat niet goed zoals ik al dacht. Alleen waar het dan zit? Hele flow een keer opnieuw maken misschien?
Dat klopt, want je levert aan het net (negatief vermogen op P1). Je Sessy levert (positief vermogen op Sessy) meer dan je in je huis verbruikt op dat moment.
En in je vorige plaatje kwam hij niet aan je ingestelde setpoint van -2200W. Je focust te veel op de NOM flow. Alles wijst er op dat je accu bijna vol is, of defect is.
Als je SoC 30% aangeeft kan het nog steeds zijn dat je accu bijna vol of leeg is. Er zit een bug in de Sessy firmware mbt SoC. Je calibreert de SoC door de accu helemaal vol, en weer helemaal leeg te laden. Heb je dat advies al opgevolgd?
Heb sinds vandaag de Homey pro 2023 binnen, veel eerder dan verwacht. Na alles opnieuw ingesteld te hebben werkt de flow nu wel perfect! Dank je wel kerel, echt mooi werk.
Het werkt gewoon niet. Ook met de hand opladen, de flow uit. Maakt niet uit wat ik instel, 2200 wordt Sessy opgeladen met 1000W, opladen met 1250W ingesteld gaat Sessy nog steeds laden met 1000W…
Als ik de zon schijnt kom ik wel in de buurt van de opwekking qua laden.
Is dit een Sessy Firmware ding? Heeft altijd goed gewerkt.
Volgens mij probleem gevonden, lokaal ingelogd op de Sessy en een keer de schuif beperk vermogen heen en weer gezet (die stond volgens de website gewoon op niveau 5). Daarna opgeslagen, nu kan ik wel met 2200W laden!
Dus status lokaal klopte niet meer de rest?
Versie 1.0.9 van de Sessy app is zojuist vrijgegegeven.
Change log:
- Fixed compatibility with Sessy fw1.5.0.
- Stability improvements
Met deze update kan in Homey de instelling voor minimaal vermogen weer op een andere waarde dan 0 worden ingesteld.
Weer even een vraag ;
De flow werkt nu functioneel prima maar de huidige prijs klopt nu niet (meer). Is gestopt met synchroniseren. Hierdoor zeggen de flows dat de sessies moeten ontladen terwijl de netto prijs momenteel 7 cent is.
Waar kan dit aan liggen en is er iets wat ik kan proberen? Ik probeerde een foutrapport te maken maar kreeg de melding " Rate limited"
Update: heb de Homey Gereset en alles werkt weer, juiste prijzen komen door, sessies gaan laden door de ROI flow.
Is dit een Fluke met de nieuwe Homey? Of heb je een andere tip voor me?
Ik denk dat er een bug zit in PBTH mbt updaten van prijzen als je iets wijzigt in het DAP device. Een reset van de PBTH app of van Homey helpt dan. Moet ik nog verder onderzoeken.
Oke top! Hoop niet dat je dit als gezeur leest, zo was het zeker niet bedoeld. Het is geweldig wat je allemaal gebouwd hebt en waardeer dat ik hier gebruik van kan maken!!
Het forum is voor het stellen van vragen. Zo kan iedereen elkaar helpen
Dank voor je fijne woorden!
Check! Heb een kleine flow gemaakt die me een notificatie geeft als de prijs blijft hangen.
Gezien de prijs best wat cijfers achter de komma heeft denk ik dat deze eigenlijk elk uur wel verschilt. Even kijken of mijn logica standhoudt
Beste Maarten, sorry voor mijn stomme vragen. Ik heb sinds kort ook een HP23 en 2 Sessy’s. Ik ben bezig mijn 1e advanced flow te maken en heb jou flow heel goed bekeken. Ik heb geen zonnepanelen (mag niet van de gemeente). Mijn concrete vraag is hoe maak jij “de prijs is het beste om thuis batterij op te laden…” item. ik heb van alles geprobeerd maar zie het niet in de Sessy app als logica item? Wat doe ik fout?
Nogmaals sorry voor mijn rudimentaire vraag…
Met vriendelijk groet, Wouter.
Daarvoor moet je
- de app Power By The Hour installeren
- daarin een Day Ahead Pricing (DAP) device aanmaken zodat je de uurtarieven hebt
- voor iedere Sessy een Batterij ‘Summarizer’ die de berekening voor je uitvoert en beschikbaar maakt als flow kaartje.