[APP][Pro] Quatt - Weet wanneer je Quatt warmtepomp je huis verwarmt (nl)

Ik heb toevallig de originele repository geforked een paar weken geleden, al de PR’s van Jeroen gemerged en wat opgeschoond en verbeterd. Ook zit er nu de mobile API in waardoor je “acties” kan uitvoeren via flows.

Hier zit ook de energy tab update in, je dient hem te installeren via de Homey CLI:

1 Like

Hi allen, het is even geleden dat ik wat gepost heb, vanwege mijn recente gezinsuitbreiding.

Toevallig hebben zowel @Denn1s en @Jeroen_van_Menen aangegeven bereid te zijn te helpen bij het verder ontwikkelen van de Quatt app, wat super is.

We zullen dit zsm bespreken om te kijken wat de mogelijkheden zijn en welke features verder toegevoegd kunnen worden.

Ik kan niet persoonlijk op iedereens berichten reageren, maar weet dat de app niet verlaten is en dat er aan gewerkt wordt.

Groeten,

Robin

2 Likes

Gefeliciteerd Robin! Belangrijke tijd om van te genieten.

1 Like

Dank @Patrick_Van_Deursen! Gelukkig komt er versterking bij het ontwikkelen van de app :slight_smile:

1 Like

Hoi, mooi dat de app ontwikkeld wordt; mijn probleem is meer basis dat ik geen verbinding kan maken tussen mijn quatt en de homey pro. De app geeft eerst weer dat er geen automatische koppeling mogelijk is met de cic, en vraagt vervolgens om een ip-adres. Als ik dat invul geeft de app de melding dat verbinding nog steeds niet mogelijk is ‘het lijkt er op dat dit geen quatt apparaat is’. Waar doe ik dit fout?

Hoi, sorry, inmiddels opgelost met het verwijderen en opnieuw installeren van de app. Top!

Dat kan goed kloppen, er is veel nieuw in de meest recente release. Ook ben ik bezig geweest met een widget voor Homey dashboards, die komt binnenkort ook live samen met wat andere fixjes:

2 Likes

Bedankt voor de updates!
Vorige week heb ik je forked versie weten te installeren en dat werkte meteen goed.
Nu lees ik dat je de widget functie hebt toegevoegd.
Om deze toe te voegen ( en ook eventuele andere updates) moet je dus altijd een git pull doen en dan een homey app install. Dit lijkt allemaal goed te gaan. De Quatt app wilde echter niet opstarten. Dit bleek een te weinig geheugen probleem te zijn (wellicht toch maar een HomePro26..) Na wat kritischer naar verschillende apps te hebben gekeken ruimte genaakt en de nieuwe versie draait.

Hoe krijg ik nu die widget op mijn dashboard?

Bij widgets toevoegen heb ik bij apps, QUATT status gevonden. Echter kan ik widget niet toevoegen/selecteren.

Ja dat zou ik ook graag geimplementeerd zien die kwh meter zodat het in de energy tab zichtbaar wordt. Power by the Hour werkt hoor maar dit is toch mooier :wink:

gr
Virgil

Toch gelukt; je moet eerst wel een apparaat selecteren :upside_down_face:

Nu de volgende vraag; ik heb ook een DUO, echter mijn widget ziet er anders uit als welke ik bij jou zie staan.

Ik wilde het net vragen ja, heb je wel alles ingevuld en geselecteerd; dat was het probleem dus.

Je widget laat nu inderdaad maar 1 pomp zien, dat is gek als je een DUO hebt. Kun je eens de JSON feed doorsturen?

Dat kan je doen door in je browser naar het IP adres van je CiC te gaan: http://IPADRES:8080/beta/feed/data.json

Qua geheugen gebruik zou de app echt niet zoveel moeten innemen eigenlijk, als ik in mijn Homey naar Systeem instellingen ga en naar geheugen gebruik kijk zie ik:

Quatt 4.99 MB

Dat is echt nihil, de hele applicatie zou niet zoveel geheugen in gebruik moeten nemen. Ben wel benieuwd hoeveel ‘t bij jou is.

Deze zit in de nieuwste versie, die hopelijk maandag, of dinsdag live komt! (Even wachten nog, we laten het hier weten als Athom de latest version goedgekeurd heeft)

Daar zit ook de widget update in.

Voor de dubbel check, je zit wel op de latest version toch? Laatste git pull gedraaid? (Niet van de webbuilds repository, wel die van Robin)

Vanochtend. Kan ik ergens een versie nummer uitlezen/zien?

Homey geeft aan dat Quatt > 34 MB gebruikt.

Screenshot 2025-12-14 at 11.40.49

Je kunt beter over gaan naar de test versie van de app. Hoef je geen handmatige installs te doen en die is altijd beschikbaar op het moment dat wij een nieuwe versie pushen, zelfs zonder goedkeuring van Athom.

Wat Robin zegt is een goeie; maar verwijder en koppel je CiC ook even weer.

Dit geldt dus ook voor de forked versie?

De test versie krijg ik middels de Developers tool?

Nee, vanaf deze pagina installeren: Quatt | Homey

Ik heb nu de Quatt test versie-app draaien!