Top, wilde net een screenshot sturen ![]()
@trietsch wat is de polling frequency die je gebruikt? Is die nog op kortere tijd in te stellen (zat niet bij de geavanceerde instellingen). Ik misbruik de warm water informatie voor een andere flow, maar ik heb het gevoel dat die data nu maar eens per 30 seconden geupdate wordt. Zou mooi zijn als dat korter kan, of in ieder geval dat ik het in de settings kan aanpassen. In de audi app bv kan ik dat instellen:
Dank!
CV aan, of toch niet? ![]()
Even testje gedaan nadat alles de zomer niets heeft hoeven doen. Verwarming hoog gezet (1 graad), warmtepompen gaan keurig aan. Paar graden meer en CV slaat ook aan. In de Quatt app allemaal keurig te zien. In Homey bleef ‘CV moet verwarmen’ echter op Nee staan. Heb aantal flows die daar op trilgeren en dit werkte het vroege voorjaar nog.
Zie ik wat over het hoofd?
Nog bedankt voor het toevoegen/uitbreiden van de insights. Erg handig!
Dit is bij mij het overzicht van de parameters. Een aantal labels zouden denk ik een duidelijker beschrijving mogen hebben en een aantal hebben geen data.
Hierbij:
-
3 maal dezelfde label “COP” en geen WP genoemd. Eerste COP heeft geen data.
-
3 met hetzelfde label “Warmtepomp waterafvoer temperatuur”, niet genoemd welke WP en de eerste heeft geen data
-
“Warmtepomp waterafvoer temperatuur” heeft geen data
-
“Buitentemperatuur” heeft geen data
-
“Thermisch vermogen” heeft geen data
-
“Boiler water toevoer temperatuur” is gelijk aan “Flow meter temperatuur”?
@trietsch , had je mogelijkheid gehad nog even te kijken of de polling frequentie aan te passen is in de quatt app?
Hier is gisteren de quatt geinstalleerd en gekoppeld aan homey, maar ik zie het energie verbruik niet in homey energy.
Klopt dat of doe ik iets verkeerd?
Ik wacht ook met smart op deze functie …![]()
Hopelijk wordt die dan snel gemaakt!
met het wegvallen van salderen wordt het interessant om de quatt te gebruiken om de overgebleven energie te gebruiken om je huis vast voor te verwarmen.
Is iemand dat al gelukt? zit er over na te denken maar heb een aantal uitdagingen:
-
de quatt reageert niet erg snel op veranderingen en het bijbehoorende vermogen.
-
ik kan niet tegen de quatt zetten, ga x hoeveelheid kW stoken. moet dat doen met behulp van een temp wijziging. koppeling tussen die twee is weak….
-
met een temp wijziging gaat de quatt steeds meer stoken totdat ze de optimale settings bereikt heeft
iemand hier een oplossing voor gevonden?
Ken je dit forum: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/83639004#83639004?
Kende deze specifiek nog niet, even doorheen gegaan, maar waar wil je me specifiek op wijzen (is nl een beetje een lange messagelist…..
Ik denk dat je vraag meer Quatt specifiek is waar je mogelijk op dat forum meer response zult krijgen.
Wellicht is deze meer relevant: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2214480
Er zijn ook veel home assitant - Quatt gebruikers waar wellicht ervaring is.
duidelijk, dank!
Ik heb meter_power geimplementeerd en nu verschijnt de Quatt Cic op het energy tabblad. Ik heb een pull request verstuurd naar @trietsch om dit op te nemen in de app.
Gisteren is bij mij de AE geïnstalleerd. Voorheen had ik de Quatt in hybride opstelling en toen was deze wel verbonden met Homey. Nu blijft het apparaat onbeschikbaar. Ik heb de app en het apparaat verwijderd, de app opnieuw geïnstalleerd en de Quat CiC opnieuw toegevoegd. Dat gaat, maar dan nog blijft de Quatt onbeschikbaar (rood uitroepteken en als ik er op klik “Apparaat fout: Cannot read properties of nul (reading otFbChModeActive). Ik heb ook het IP adres gecontroleerd en via het IP adres kan ik via een browser de JSON gewoon uitlezen. In geavanceerde instellingen het IP adres ingevoerd, maar dat helpt ook niet.
9f2876c7-c259-4492-b6e6-72b01d939b1e
Hi Jeroen,
Wat heb jij aangepast omdat voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt.
Groetjes Erik
Hoi Eric,
Wat wil je precies weten? Deel het graag!
Groet,
Jeroen
Hi Jeroen,
Ik zou graag willen weten wat je precies hebt aangepast en in welk bestand. Zodat ik dat ook kan doen. Wil graag hem ook in de energie dashboard zien namelijk.
Heb de bestanden al opgehaald vanuit de GitHub.
Alvast bedankt
Groetjes Erik
Ga ik morgen met je delen, vanavond druk ![]()
oke alvast bedankt