Goedemorgen ,
Zojuist is bij mij vanwege werkzaamheden het stroom er af gegaan , maar de Quatt komt niet meer online in jouw Quatt app.Ik heb het ip adress geprobeerd te wijzigen, dit lukt niet β¦
Goedemorgen ,
Zojuist is bij mij vanwege werkzaamheden het stroom er af gegaan , maar de Quatt komt niet meer online in jouw Quatt app.Ik heb het ip adress geprobeerd te wijzigen, dit lukt niet β¦
Het IP adres dat je in hebt gevoerd is geen correct IP adres. Zit je Homey op hetzelfde netwerk als je Quatt?
En weet je het IP van je Quatt? Zo ja, ga dan eens naar http://je_quatt_ip:8080 (:8080 moet erachter). Als je daar een pagina krijgt als deze dan is het IP correct.
Het juiste ip adress is bij mij bekend (info uit de router gehaald).(ik had er stipjes van gemaakt omdat niet iedereen het ip adres hoef te zien ![]()
Een lokaal IP adres is geen gevoelige informatie ![]()
Maar kun je de Quatt op de URL in mijn vorige bericht bereiken?
En maak anders een diagnostics report en deel de ID, dan heb ik meer info.
Toch geen succes met het opnieuw toevoegen? In je diagnostics report zag ik wel een bug, ik probeer die ergens in de komende weken te fixen. Net opnieuw vader geworden, dus heb even mijn handen vol ![]()
Als de waterdruk continu op 0 blijft, dan heeft je ketel waarschijnlijk geen mogelijkheid om de druk uit te lezen. Zie onderstaand antwoord dat ik van Quatt support heb ontvangen:
Op basis van jouw informatie vermoeden we dat jouw Remeha Avanta cv-ketel geen digitale druksensor heeft die uitgelezen kan worden door ons systeem. In dat geval is het correct dat de druk in de Quatt-app op 0 bar blijft staan β deze ketel biedt dan simpelweg geen drukdata aan de CiC.
Je kunt in dit geval gewoon vertrouwen op de analoge manometer bij de ketel voor een juiste indicatie van de waterdruk. Zolang deze tussen de 1,5 en 2 bar blijft, werkt je systeem naar verwachting.
Goedemorgen,
Ah kijk aan gefeliciteerd! ![]()
![]()
Ik zag mijn reactie op jouw bericht twee keer,dus een verwijderd.Het opnieuw toevoegen heeft het probleem wel verholpen.
Gefeliciteerd Robin en familie ![]()
Bedankt! En goed om te horen ![]()
Wellicht heeft het te maken dat je CV-ketel AAN/UIT gekoppeld is met de CiC en niet via O/T. Alleen de via O/T (tussen de CiC en de CV-ketel) aangesloten ketels hebben de mogelijkheid om het uit te lezen, en je CV-ketel moet het dan ook nog ondersteunen.
Mijn CV ketel is aangesloten via OpenTherm, dus ik vermoed dat mijn ketel zelf geen ondersteuning heeft om de druk uit te lezen. Oude ketel, dan heb je dat. Geloof dat die van mij uit 2007 is. Misschien maar eens nadenken over all-electric ![]()
Mijn Nefit is via AAN/UIT aangesloten, uit 2000 ![]()
De druk is dus ook niet beschikbaar in de CiC.
De druk wordt in de CV-ketel gemeten en indien je ketel dat ondersteund digitaal via O/T doorgestuurd naar de CiC. De WP heeft zelf geen druk meter.
@trietsch zojuist viel me onderstaande op:
Ik maak wel gebruik van een mesh wifi systeem Cic is wel online is de officiΓ«le Quatt app.
Het is niet vreemd dat de Quatt app hem als online ziet en jij hier in Homey niet. De Quatt app leest namelijk data uit de cloud en de CiC verstuurt periodiek data naar die cloud. Dat is een uitgaande verbinding vanuit de CiC en daarmee een ander onderdeel van de CiC.
Het kan best zo zijn dat Homey, die iedere 5 seconden data ophaalt bij de CiC (i.t.t. de Quatt app) een keer geen verbinding kan maken en daardoor de CiC als unavailable markeert.
Lang verhaal kort: als je dit altijd ziet, dan is er iets niet goed met de verbinding van Homey naar de CiC. Anders moet het zichzelf herstellen.
Ik heb nu een basale logica gebouwd voor het verbreken van verbinding met de Quatt die zelfhelend is, maar ik ontvang bij dit soort issues altijd graag een diagnostics report + opmerking bij het versturen, zodat ik deze issues tzt aan kan pakken.
381e6d4b-322f-4c1e-95a4-f1b044b1336c
Hierbij het rapport ![]()
Top, dank. Probeer in de komende weken ergens ernaar te kijken.
@trietsch do you know if next to the water pressure of the CV boiler, you can also read out if there is hot water flowing there? would be great if that is possible to monitor useage of hot water in home.
scratch that, I see it is already in there and working ![]()