[APP][Pro] Quatt - Weet wanneer je Quatt warmtepomp je huis verwarmt (nl)

Dank, dat bevestigt mijn vermoeden, ik probeer zsm een fix te maken!

1 Like

Oke dit is gefixt in versie 1.4.1. Kun je kijken of het nu correct werkt?

En nog een vraag, kun je eens naar het IP adres van je Quatt CIC (http://<jouw_quatt_cic_ip>:8080)gaan en kijken welke waarde je ziet bij qc.supervisoryControlMode? In het diagnostics report zie ik een waarde van 95, welke onbekend is volgens de Quatt documentatie.

zal pas over een aantal dagen gaan, want ben nu aan het reizen. Ga wel gelijk 1.4.1. checken. dank!

En dat deel werkt! geeft gelijk 1.9 bar aan wat wel zal kloppen (zal het de komende dagen ergen checken wanneer ik thuis ben.

Top!

1 Like

Fijn, ik blijf de komende dagen de app even monitoren op eventuele crashes en release hem als hij stabiel is :+1: dank voor de info

1 Like

@trietsch sorry voor mijn dubbele vraag (in het Engelse topic) Maar heb je al een idee /plannen om de Quatt in het Energy Dashboard weer te geven (In Home assistent kan het al zag ik ):flushed_face:

Geen probleem. Heb zelf nog helemaal niets met dashboards en widgets gedaan, dus zou me er in moeten verdiepen, maar het lijkt vrij triviaal om toe te voegen.
Wat zou je willen zien / heb je al ideeën?

Edit: Home Assistant community is een stuk groter dan die van Homey, dus ben helaas overgeleverd aan de vrije tijd die ik hiervoor heb :upside_down_face:

:smiley: oedemorgen!,
Was ook geen aanval hoor ,maar meer een opmerking zodat je misschien kan informeren bij de Home assistent ontwikkelaar!:D.

Mijn ideeën zijn tot nu toe dat ik de Quatt mooi overzichtelijk in mijn dashboard heb zodat ik snel het energie verbruik/Cop waarde kan zien.

Mvg

Goedemorgen, ah ik bedoelde het niet als verdediging, maar meer als feit :slight_smile:

Ok, ik ga kijken wat ik kan doen. Had je bericht in het andere forum gemist overigens, dus goed dat je hier wat stuurde

1 Like

Kun je overigens met de zojuist toegevoegde support voor insights al doen wat je wilt? Zit nog alleen in de test versie, ik wacht nog een paar dagen om te kijken of de app stabiel is.

Oeps ,maar help me even jouw weergave ziet er wel anders dan

Je zit nu bij het apparaat zelf. Je moet in de app naar “meer” (drie puntjes rechts onderin) gaan en dan een nieuw dashboard maken.

Hoi, ziet er goed uit en ik krijg vergelijkbare info/layout :+1: Nog wel een verzoek, zou je bijvoorbeeld de COP kunnen duiden met toevoeging (1), (2) en (T), het onderscheid is nu niet vast te stellen. Geldt in wezen ook voor paar andere items als ‘warmtepomp waterafvoer temperatuur ‘ en ‘… toevoer …’.

PS: ik krijg de Boiler waterdruk niet te zien (geeft 0 weer), maar komt dat omdat ik op CV nog een analoge meter heb of heeft de Quatt een ‘eigen meting’? Nu is de waarde 0.

1 Like

Hi Domien, goed om te horen! Ik heb in versie 1.4.2 een fix daarvoor gemaakt, ik zag hetzelfde bij een vriend van me die ook 2 Quatt Hybrids heeft.

Waterdruk van 0 heb ik ook, geen idee wat daar het probleem is. Ik heb ook een analoge meter en heb een service verzoek ingediend bij Quatt hierover.

Hi Robin, dank voor de fix, kijk ik naar uit :smiley: dat de waterdruk als 0 wordt aangegeven, komt dat misschien omdat mijn systeem in totale ruststand staat (zomerstand)?

Durf het niet te zeggen. Heb zelf ook de vraag bij Quatt support uit staan, dus zodra ik meer weet laat ik het wel weten.

1 Like

die van mij staat ook in rust stand, maar geeft netjes tussen de 1.8 en 1.9 weer. het werkt dus wel…

1 Like

Versie 1.4.2 is nu live :slight_smile:

1 Like