[APP][Pro] Quatt - Weet wanneer je Quatt warmtepomp je huis verwarmt (nl)

Jouw ketel is via OT met Quatt-CiC aangesloten?

volgens mij wel inderdaad. Ik heb nooit JSON gebruikt, dus hoopte dat het in de tags bruikbaar zou komen

Om de drukinformatie nu als tag zichtbaar te krijgen zul je @trietsch moeten vragen om de app aan te passen.

bij deze dan officieeel @trietsch, is het mogelijk om de druk uitlezing toe te voegen? Voor mij super handig om op tijd de water druk in de ketel bij te vullen

Dank!

Ik wil het met alle liefde toevoegen, maar ik kan geen beloftes doen over tijd. :wink:

1 Like

Fully understood, dank voor de consideration @trietsch . We wachten geduldig af

Ik heb nog geen warmtepomp (aan het oriënteren), maar heb de post met interesse gelezen.
Is het met een quatt niet mogelijk om via homey iets aan te sturen (setpoints etc)
Op de app page zie ik geen DAN kaarten en ik heb er in deze post ook niets over gelezen.

Ik zou voor een warmtepomp setpoints willen aansturen om mijn teruglevering te minimaliseren.
Dat lijkt niet mogelijk met de quatt app?

Nee, de local API van Quatt is read only. Dat doen ze bewust omdat Quatt in controle wil zijn van het gedrag van de warmtepomp. Volgens mij ligt dit ook niet in de ambities van Quatt om te ondersteunen.

1 Like

Je kunt wel de temperatuur van je thermostaat via Homey aanpassen… De thermostaat moet dan wel door Homey ondersteund worden. Een gangbare thermostaat ondersteunt door Quatt is Honeywell T6 Lyric en bv Tado. Beide hebben een Homey app.
Voordeel van de Tado is dat hij per 0,1 gr instelbaar is en de T6 per 0,5gr.

Goedemorgen, klopt het dat de Quatt niet voorkomt in de EnergyTab?

Klopt, daar is ook nog geen ondersteuning voor. Mag op de todo lijst :sweat_smile:

2 Likes

Hebben er nog meer problemen met het uitlezen van de Quatt? Laatste 6 dagen krijg ik geen update meer. de flows geven geen problemen, maar de getallen veranderen niet

Je ziet hier ook dat de laatste update 6 dagen geleden is
9geld voor alle features:

De Quatt staat is de UIT modus, verbruikt dan ook ca 5Wh :face_with_monocle: Zou je ook moeten zien in het eerste scherm van de Quatt app.

je hebt gelijk, staat uit… krijg hem niet meer aan, Quatt benaderd om te helpen oplossen

dank

Vraagt thermostaat warmte dan?

Ja geprobeerd, maar krijg hem niet meer aan de praat

1 Like

Kun je checken of het IP adres gewijzigd is? Ik ben momenteel bezig met enkele fixes aan de app, die dat zouden moeten verhelpen.

Die is inderdaad veranderd. Quatt kan ik weer aansturen, maar de app pakt weizigingen niet op helaas. Hij geeft overigens niet aan dat hij niet meer verbonden is

Correct, dat is precies de bug :slight_smile:

1 Like

Ik heb zojuist een test versie gepubliceerd, waar een hoop aanpassingen en verbeteringen in zitten:

1. Optie om handmatig IP adres in te kunnen voeren
  2. Automatische detectie van IP adres wijzigingen
  3. Homey insights support

De aanvulling voor de CV waterdruk komt er snel aan :slight_smile:
Mochten er issues zijn, dan hoor ik het graag. Als er geen issues zijn, dan ook, dan zorg ik dat hij als reguliere versie gepubliceerd wordt.

1 Like