[APP][Pro] Norske tjenester

Kan den brukes med Homey? Eller mener du bare generelt?

AvfallshÄndtering fungerer ikke i denne appen som nok er hovedgrunnen for de fleste til Ä hele tatt bruke denne
 Er det planer om Ä fikse dette?

Har ikke fungert pÄ mange mÄneder, sÄ det ser ikke slik ut :slight_smile:

Hei,

Min fungerer heller ikke.
Hva skjer med denne appen?

Er oppdatering/problemer i denne appen avsluttet totalt? Renovasjon har jo vĂŠrt ute av drift i typ 6 mnd.

Utvikler har logget av pÄ ubestemt tid

ingenting skjer med denne appen

pÄ nett sÄ ligger det noen guides for Ä benytte advanced flows og koble seg direkte til databasen til minrenovasjon via API og hente datoer for neste henting, sikkert noen som er dreven som kan lage en app eller slik ut av den, Þrker ikke ventingen sÄ det blir nok lÞsningen for meg fremover

Du kunne ikke vĂŠrt litt mer spesifikk? :sweat_smile:

Her stÄr det i detalj hvordan man leser json filen fra API, har ikke hatt tid ennÄ men hÄper Ä teste den litt i morgen :grinning:

har prÞvd Ä se i metadata fra bÄde app og Html kilden og det ser ut til at de nÄ bruker proxy nÄr man skal hente data, de maskerer ogsÄ URL de benytter sÄ de har endret litt pÄ systemene til henting av data, da begynner dette Ä falle fort utenfor min kompetanse.
kjedelig det for jeg hadde likt Ă„ kunne benytte meg av data Norkart har

Man kan finne tĂžmme kalender via: feks min adresse https://kalender.renovasjonsportal.no/api/address/61759a58-4a8a-45d9-a329-46447d9334d0/year?calendarYear=2025

Finn bare din egen id via console i nettleseren

Den fungerer dessverre ikke for alle kommuner, hos meg sÄ bruker minrenovasion Øras
Klarte til slutt Ä lage en skript som henter mine datoer via API til min Renovasjon med proxy fra Øras, derfra sÄ skriver jeg datoene til 4 variabler som jeg har satt opp skal leses hÞyt via Sonos.

HĂžrer gjerne om noen har noen lĂžsning eller forslag for fiksing eller alternativ implementering til dette. Gjelder BIR, Bergen

Hei. Ser ut til at appen er overtatt av @Ivelin_Ivanov ? Kan det vÊre et hÄp om en fiks etterhvert da?

Hei Lars Espen,
Jepp, det er hÄp. :slight_smile:
Siden jeg mangler siste versjon av kildekoden (for tiden), det kan ta litt tid.
Jeg kommer tilbake med mer info ila. helgen.
Mvh,

Ivelin

6 Likes

Hei. FÄr feil nÄr jeg legger inn adressen min. Bruker Movar. Noe som mÄ oppdateres?

Anbefaler deg Ă„ scrolle litt tilbake, denne appen har hatt stillstand over en periode og feil har ikke blitt rettet. NĂ„ ser det ut som prosjektet er overtatt av ny “eier”, sĂ„ da fĂ„r vi bare vente og hĂ„pe den oppdateres :slightly_smiling_face:

Hei Ivelin,

Jeg ser at du har tatt over denne appen👍 Har du en oppdatering pĂ„ hvordan det gĂ„r med Ă„ fĂ„ den i gang igjen?

Hei Jan-Thomas,

Ja, stemmer. Jeg fikk appen overfĂžrt og skaffet meg endelig skildekoden.
Planen er Ă„ fikse Posten APIen i helgen.
Da ser jeg pÄ de andre feilene som folk har meld.

Har du noe du vil diskutere?
Mvh,

Ivelin

1 Like