Denne appen samler mange norske avfallstjenester under samme tak. For øyeblikket støttes ReMidt, Trondheim Renholdsverk (TRV), GLØR, Innherred Renovasjon, Min Renovasjon, Fosen Renovasjon, HRA, Oslo Kommune, MAREN og Fredrikstad Kommune.
Flere tjenester kan legges til etter hvert.
Dessverre har den ingen dashboard widget enda, men jeg håper å få lagt til det senere.
Bruk denne tråden for å rapportere bugs eller komme med ønsker eller spørsmål.
I versjon 0.0.5 er det lagt til støtte for tjenestene Valdres Kommunale Renovasjon (VKR), Sunnhordland Interkommunale Miljøverk (SIM) og 20 kommuner i Min Renovasjon som ikke ble automatisk listet av tjenesten selv.
Det var rart, jeg bruker ReMidt selv. Når skjer det? Når du legger til device? Kan du bekrefte hvilken versjon av appen og Homey du har, og eventuelt sendt meg adressen på PM så jeg kan teste den?
Mange takk for dette! TRV fungerer utmerket. Savner kanskje et ‘when card’ av typen “Når søppel hentes i morgen” og med tag for de ulike typene, men ikke noe problem å jobbe seg rundt. Erstatter langt på vei funksjonen for dette i appen Norske Tjenester som ikke har fungert her på lang tid.
Bra det er til nytte. Utfordringen med et når-kort for dette er at det må være en eller annen bestemt hendelse som utløser det, men akkurat når skal et “søppel hentes i morgen”-kort utløses? Norske Tjenester løste dette med å la brukeren velge et klokkeslett i innstillingene, men jeg tenker at da er det jo like greit å bruke et “når klokken er xx:xx”-kort sammen med et av og-kortene.
Absolutt! Jobber med en oppdatering nå som legger til støtte for mange flere tjenester, derunder Min Renovasjon som ser ut til å støtte alle MOVAR-kommunene.
Der sa jeg faktisk feil over, Min Renovasjon skal være støttet allerede fra versjon 0.0.5. Går litt i surr hvilke tjenester som ble lagt til når. Kan du sjekke om adressen din fungerer med versjonen som ligger ute nå?
Versjon 0.0.7 ble lagt ut nå. Denne legger til støtte for tjenestene NGIR, BIR (BIR-VH unntatt), HIM, HR, IRIS, IVAR, NOMIL, SHMIL, Utsira kommune og Avfall Sør.
Hei. Prøvde ut appen, og jeg fant adressen min i listen da jeg skulle legge til en enhet. Når jeg kom videre til “legg til enhet” så var det bare denne feilmeldingen som kom: this._getAllMunicipalities(…)has is not a function.
Nå som jeg har fått lagt til adressen min så vil jeg prøve å lage en flow som kunngjør en påminnelse kvelden før henting, og gjerne samme morgen.
Men ser at jeg ikke kan velge kort for «Når», men bare «og». Er det mulig få lagt til «Aktiveringskort» slik at «Neste henting av Avfallstype er om (Antall dager)» kan starte en flow?
Helt i orden, bare si fra om du støter på flere problemer.
Tror jeg skjønner hva du mener, og du er ikke den første som spør. Tanken her er at siden Når-kort må trigges av en spesiell hendelse, så er det ikke opplagt hva en slik hendelse skal være i dette tilfellet.
I Norske Tjenester ble dette løst av at brukeren kan sette et klokkeslett for når en slik sjekk, og en potensiell Når-trigger, skal skje i app-konfigurasjonen. Men dette er i praksis en intern re-implementering av et “Når klokken er XX:XX”-kort, som allerede finnes i Homey.
Så da virker det mye mer naturlig for meg at brukeren legger inn et Når-kort for at klokken er XX:XX selv, og kombinerer med et Og-kort for om det er søppelhenting dagen etter.
Til opplysning ser det ut til at NOMIL har sluttet å fungere, og Remidt rapporterer ikke plast. Sistnevnte har jeg en fiks på, og jeg prøver å finne ut av førstnevnte. Kommer ny versjon så fort jeg har fikset det.
Versjon 0.0.9 er ute nå. Dette fikser plastrapporteringen hos Remidt. Versjonen har også en forbedring av intern feilhåndtering, som skal forhindre at appen kræsjer om den støter på forskjellige problemer.
Det viser seg at problemet med NOMIL er hos NOMIL selv. NOMILs egen telefonapp fungerer heller ikke, fordi APIet ikke svarer som det skal. Forbedringen i feilhåndtering i versjon 0.0.9 forhindrer at appen kræsjer som resultat av serverfeil hos NOMIL, men frem til de fikser problemet hos seg vil man ikke kunne legge til nye devices for adresser innenfor deres kommuner og de man allerede har lagt til vil ikke se oppdaterte hentedatoer. Dette vil antakeligvis automatisk begynne å virke igjen når NOMILs servere fungerer igjen.