Hei! Måten språkstøtten i Homey-apper fungerer på, er at man definerer alle tekststrenger i egne filer i flere forskjellige språk, og så når man skal vise dem så bruker man bestemte funksjoner som gjør at Homey velger riktig streng basert på systemspråket. Det er helt klart mulig å legge til funksjonalitet for å la brukeren velge språk i app-innstillingene, men da måtte man så vidt jeg vet implementert sitt eget system for å hente ut riktige strenger, og det er nok mye mer jobb enn det er verdt. Selv om jeg har sympati for “jåleriet”.
Men om du vet om noen apper som har et sånn internt språkvalg på den måten du ønsker, så kan du gjerne peke meg i retning av dem. Hvis de har åpen kildekode så kan jeg i hvert ta en kikk på hvordan de har valgt å gjøre det. Det kan godt hende det finnes noen smarte måter å gjøre dette på som jeg ikke vet om.
Du kan jo også sende en feature request i retning Homey for dette. I utgangspunktet tror jeg en sånn funksjonalitet kunne blitt lagt til av dem uten å ødelegge for eksisterende funksjonalitet.
Versjon 0.0.10 legger til støtte for Sandnes, Stavanger og Time kommuner. Den fikser også en feil i logikken for flow-cards for neste henting av ikke-type-bestemt avfall. Dessverre har jeg ikke hatt tid til å se noe på dashboard widget enda.
Om denne versjonen også viser seg å være stabil, så er det vel på tide å ta den ut av testing-only. Men jeg er på ingen måte noen grafisk designer, så om noen som kan dette ønsker å bidra med forbedrede ikoner og bakgrunnsbilder, så er de hjertelig velkommen til det.
Jeg ser det finnes en innbygger-app også, men den later heller ikke til å ha en adressebasert oversikt over fremtidige tømminger, bare mulighet for å få push-varsling før tømming. Og da blir det litt vanskelig. Men om du klarer å spore opp en adressebasert tømmekalender for Gjesdal, som viser tømminger fremover enten i HTML-format eller i en app eller noe sånn, så prøver jeg gjerne.
HIM er det allerede støtte for. Får du ikke treff på adressen din? Prøv en gang til, og hvis det fortsatt ikke virker så send meg gjerne adressen (eller en tilfeldig annen adresse som ikke virker om du heller vil det) på PM, så skal jeg se på det.
Idag virker ikke appen for meg her i BIR sitt område, det virker som det er feil med dato for glass og metall som gjør at appen stopper helt. Prøvd å restarte appen flere ganger men den går bare i lås etter veldig kort tid. Avinstallerte for å prøve på ny install og nå får jeg ikke installert igjen på min adresse. Går bare i timeout på config for å legge til.
Høres ikke bra ut! Har det vært slik lenge, eller bare i dag? Fra hva jeg kan se er det BIRs server som ikke svarer ordentlig, og det ser ut som både den offisielle BIR-appen til Android og web-tjenesten deres også er nede for telling. Når jeg søker på en adresse der så snurrer den bare rundt til den gir opp. Så jeg tror dessverre ikke det er så mye mer å gjøre enn å vente og håpe at det løser seg raskt. Men jeg noterer meg at jeg skal sjekke om appen kunne håndtert slike scenarioer på en mer elegant måte når jeg får tid.
Installerte den første gang denne uken, så historikk har jeg ikke. Om du kunne lagt inn et N/A på de ulike fraksjonene dersom de ikke virker hadde det vært supert. Så hadde de andre muligens virket selv om ene er utilgjengelig
Problemet her ser ut til å være at all trafikk til BIRs servere timer ut. Så i akkurat dette tilfellet er det ikke en enkelt fraksjon som ikke virker, det er ingenting som virker. Og når ikke en gang adresseoppslaget virker, så får man heller ikke opprettet devicen.
Klarer du å beskrive litt mer i detalj hvordan du mener den ene fraksjonen ikke virket tidligere? Det som skjer i bakgrunnen er at den henter hele tømmeplanen i ett kall, ikke bare enkeltfraksjoner, så jeg klarer ikke helt å se for meg akkurat hvordan det feiler. Altså hva symptomet er. Dersom en henting ikke inneholder alle fraksjonene man har capabilities for i devicen, så skal vel den fraksjonen bare bli en variant av N/A slik det er nå også. Akkurat som om du går i device settings og legger til ekstra fraksjoner som din leverandør ikke har. Det er i hvert fall meningen, men det ble kanskje ikke sånn?
Jeg kan også legge til en device som bruker BIR selv når serveren er tilbake, og se om jeg klarer å gjenskape feilen lokalt.