[APP][Pro] Renovasjon - Henter tømmeplaner for renovasjon

Hei og takk for at du gidder å lage denne appen :+1:

Jeg har et jålete spørsmål. Jeg liker å ha systemspråket til Homey på engelsk, men da dytter den “General waste” videre i flowen ikke “restavfall”, så nå må jeg ha system språket på norsk. Er det mulig å fikse sånn at man kan velge språk i appen?

Mvh

Jålebukk?

Hei! Måten språkstøtten i Homey-apper fungerer på, er at man definerer alle tekststrenger i egne filer i flere forskjellige språk, og så når man skal vise dem så bruker man bestemte funksjoner som gjør at Homey velger riktig streng basert på systemspråket. Det er helt klart mulig å legge til funksjonalitet for å la brukeren velge språk i app-innstillingene, men da måtte man så vidt jeg vet implementert sitt eget system for å hente ut riktige strenger, og det er nok mye mer jobb enn det er verdt. Selv om jeg har sympati for “jåleriet”. :slight_smile:

Men om du vet om noen apper som har et sånn internt språkvalg på den måten du ønsker, så kan du gjerne peke meg i retning av dem. Hvis de har åpen kildekode så kan jeg i hvert ta en kikk på hvordan de har valgt å gjøre det. Det kan godt hende det finnes noen smarte måter å gjøre dette på som jeg ikke vet om.

Du kan jo også sende en feature request i retning Homey for dette. I utgangspunktet tror jeg en sånn funksjonalitet kunne blitt lagt til av dem uten å ødelegge for eksisterende funksjonalitet.

1 Like