Jeg har et jålete spørsmål. Jeg liker å ha systemspråket til Homey på engelsk, men da dytter den “General waste” videre i flowen ikke “restavfall”, så nå må jeg ha system språket på norsk. Er det mulig å fikse sånn at man kan velge språk i appen?
Hei! Måten språkstøtten i Homey-apper fungerer på, er at man definerer alle tekststrenger i egne filer i flere forskjellige språk, og så når man skal vise dem så bruker man bestemte funksjoner som gjør at Homey velger riktig streng basert på systemspråket. Det er helt klart mulig å legge til funksjonalitet for å la brukeren velge språk i app-innstillingene, men da måtte man så vidt jeg vet implementert sitt eget system for å hente ut riktige strenger, og det er nok mye mer jobb enn det er verdt. Selv om jeg har sympati for “jåleriet”.
Men om du vet om noen apper som har et sånn internt språkvalg på den måten du ønsker, så kan du gjerne peke meg i retning av dem. Hvis de har åpen kildekode så kan jeg i hvert ta en kikk på hvordan de har valgt å gjøre det. Det kan godt hende det finnes noen smarte måter å gjøre dette på som jeg ikke vet om.
Du kan jo også sende en feature request i retning Homey for dette. I utgangspunktet tror jeg en sånn funksjonalitet kunne blitt lagt til av dem uten å ødelegge for eksisterende funksjonalitet.