[App][Pro] MinRenovasjon

Offisiell tråd for MinRenovasjon appen for Homey Pro.

Om du har ønsker, spørsmål eller oppdager en feil, kan du poste det her.

Test-versjon
MinRenovasjon app for Homey Pro

Flott, denne programvaren fungerte fint for min del.
Hadde vært glimrende med ett “SÅ” kort som er så enkelt som, “renovasjonshenting i morgen”, hvor du definerer hvilke avfallstyper som skal hentes. Verdien hentes i en tag fra kortet.

Den har ingen NÅR kort? Skal det ikke være en NÅR kort for NÅR søppeltypen hentes? Eller hvordan fungerer dette?

Usikker på hva du mener med SÅ-kort. Det er en handling som gjøres, altså en action-kort? Eller mener du “Når”-kort, som en trigger? Men hvordan hentes verdiene dersom det er flere avfallstyper som hentes i morgen. Typer separert med mellomrom, eller en tag for hver type som er ja eller nei? Gjerne beskriv litt nærmere hva du ønsker, og om det ikke kan løses med det eksisterende OG-kortet.

Stemmer. Jeg vet ikke når avfallet hentes annet enn at det er på en bestemt dato. Derfor vet jeg ikke når handlingen skal trigges, hvilket klokkeslett. Derfor et OG-kort der man kan selv bestemme et klokkeslett på dagen man vil sjekke om det er henting denne dagen av en bestem type avfall. Til eksempel, trigger kort kl 08.00 → er henting av matavfall i dag eller i morgen → så send en pushvarsling.

I dette forumet har alle kortene (rart navn det og) blitt definert “Når”, “Hvis”, “Så”. Hvordan verdiene hentes, det er igrunn derfor jeg sender det som en forespørsel til din applikasjon. Men, lik dato samles i en og samme tag slik at man kan bruke den i ett tidslinje varsel eller personlig varsel, alt ettersom.

Åjaa :+1:

Beklager. Jeg forstår ikke helt hvilket kort du ønsker. Setningen “Så”-Renovasjonshenting i morgen, er ikke så logisk satt sammen mener jeg. Det er ikke en handling som gjøres - som å skru på et lys. Det er en tilstand eller trigger at noe hentes i morgen. Da tenker jeg “Hvis”/“Og”- kort gir mening også i denne sammenhengen? Så bestemmer man selv hvilket klokkeslett man skal trigge den sjekken om henting. For jeg vet ikke helt når et “Når” kort skulle blitt trigget. Midnatt?

Tenker det kunne løses bare ved å lage et tilsvarende “hvis”-kort som det eksisterende. Men med generell henting, uansett type avfall. Og så lage en tag som inneholder type(r) avfall. Da løser det kanskje bruksområdet ditt?

Enig, dette blir riktig. Er jeg som har tenkt feil.

Null stress. Lagt opp en ny testversjon nå. Tenkte også en kan ha en ja/nei token for hver av avfallstypene. Ettersom navnet på avfallstypen varierer. Så kan det hjelpe med å avgjøre om denne typen hentes.

1 Like

Da var det lagt til i versjon v0.2.1 i test.
Tenkte å legge til sjekk på hvilke kommuner som benytter MinRenovasjon slik som i den offisielle appen (på Android iallefall). Men ser at data ikke er oppdatert. Til eksempel vises Drammen som ikke støttet, men den har tømmekalender. Så jeg venter med å legge det til.

Herlig. Dette har vært savnet siden det sluttet å virke gjennom appen Norske Tjenester.
Fungerer bra hos meg. Det eneste jeg registrerer er at “Neste Henting” kun viser den ene typen avfall som hentes.

@philipostli , jeg registrerer det samme som @Torbjorn_Melbye , at det kun er en avfallstype som står på enheten og i tag til enheten.

Er dette en feil eller har jeg gjort noe feil?

Det blir litt vanskelig å svare på. Hvis du vil dele adressen kan jeg teste hva som er årsaken. Kan sende meg direkte melding.

Nå skal det være rettet. Versjon 0.2.2

Sendte deg en direkte melding nå.

Bra initiativ, samtidig dumt at mange kommuner vel ikke bruker ‘Min renovasjon’ men helt andre apier. Evnen hos aktørene til å finne opp hjulet på nytt, og lukke brukere i egne systemer, virker ofte sterkere enn å se helheten. Dette gjelder vel dessverre langt utover renovasjonsbransjen. Appen ‘Norske tjenester’ kom vel et stykke på vei her (basert på rene forespørsler fra brukere tror jeg). Trondheim bruker for eksempel et eget API som heter ‘Tømmeplan’ Tømmeplan - Trondheim Renholdsverk

Raskt levert. Med fare for å virke kravstor…har du vurdert en dashboard widget? :roll_eyes:

Det har jeg. Har laget en del av dem tidligere. Noen tanker om hva den bør inneholde? Ser for meg å vise de samme capabilitiene som ses på enheten, men listet under hverandre. Et annet felt for neste henting, med tilhørende ikoner synlig. Og markere dem dersom henting er i morgen eller i dag. Tanker?