Helt enig. Alle kommuner kunne ta i bruk samme app. Men de vil vel ha alle tjenestene sine samlet. Ser det er over 160 kommuner som har andre løsninger. Å implementere alle blir for tidkrevende. I tillegg til at mange bytter frem og tilbake. Men la meg legge Trondheim til på ønskelisten. Man kan jo prioritere etter antall forespørsler.
Ja, det er vel omtrent som du beskriver der jeg ser for meg. Fokus på neste henting som det viktigste tenker jeg. Og fint med en slags merking for nært forestående henting ja ![]()
Nå har jeg laget en widget også. Gjerne test den ut å kom med tilbakemeldinger! Jeg har bare testet på telefon.
Meget bra.
Her er den på nettbrett:
Kanskje vel mye padding/luft?
Rekkefølgen på listen burde kanskje vært sortert etter dato?
Om jeg fikk velge, så ville jeg hatt en mer nøytral bakgrunn som står mer i stil med resten av uttrykket i Homey, men det er jo smak og behag
Supert med en ny app for renovasjon!
Men, jeg finner ikke noe “And”-kort som kan brukes.
Appen vises under Settings. Men om jeg setter opp en flow hvor jeg først har et kort som trigges på et gitt tidspunkt (If), og så forsøker legge til et And-kort for å sjekke Min Renovasjon, så finner jeg ikke Min Renovasjon i listen.
Sendte en diagnostics-rapport:
7317c8c7-d205-4a84-a15e-fdfb90172cd0
Hei!
Foreløpig finnes det kun to “and” kort. Ingen trigger eller action kort. Har du lagt til enhet så skal den komme i listen i “and”/”og”-kortet.
Takk for tilbakemeldingene. Laget en versjon 0.4.0 som skal fikse sortering og padding. Bakgrunnen kan du nå fjerne ved å gå til innstillinger for widgeten og velge å ta den bort der. Standard er med farger.
Meget bra ![]()
Det stemmer sikkert at 160 kommuner har andre løsninger, men det er nok ikke 160 forskjellige løsninger. Som et ikke helt tilfeldig eksempel er 17 kommuner samlet under Remidt. Dersom appen er strukturert på en sånn måte at det er overkommelig å integrere andre APIer, og du deler kildekoden offentlig på f.eks. github, så kan helt sikkert andre bidra med integrasjoner av APIer for kommuner de selv bor i. ![]()
Takk for innspill. Jeg tenker legge ut kildekoden når appen er testet ferdig og publisert. Den ser ut på fungere greit nå så det kan jeg få gjort. Tenkte i utgangspunktet kun inkludere Min Renovasjon. Så kan jo andre som har lyst bygge videre på koden og endre datakilden til f.eks. ReMidt. Men det må gjøres tilpasninger flere steder. Så jeg er usikker på hvor stor verdi det har, kontra å bare starte på nytt. Det er iallefall et rammeverk for en fungerende Homey app, dersom en utvikler ikke har laget det før, men er god på alt det andre.
Hei.
Under innstillinger og Status Indicator, ved valg “neste henting”, (mulig andre valg også) går den tilbake til å vise ingen info etter midnatt. Hos meg i hvertfall
Takk. Skal se på det når jeg får tid. Opprettet oppgave i kildekoden, dersom andre ser feilen: Status ikon resettes · Issue #1 · philipostli/no.norkart.renovasjon · GitHub