[App][Pro][NL] Zehnder Comfoconnect & homey op basis van modbus

ik heb voor integratie van onze WTW een app gecreerd om mijn comfoconnectpro te kunnen verbinden met Homey. uitlezen en sturen van ventilatie waardes gebeurd op basis van modbus. optioneel kan in settings ook worden gekozen om energiemanagment waardes uit te lezen via de webapi.
Wanneer je deze optie activeert valt verbinding weg zodra je de app van zehnder ook opent maar hersteld verbinding weer na afsluiten van de app.

voor de testversie van de app zie:

Dank voor het maken van de app voor de ComfoConnect Pro. Dat geeft mogelijkheden om het een en ander te automatiseren.
Ik heb de app en het apparaat geïnstalleerd in Homey Pro, IP adres ingevoerd, maar het wil geen contact maken. (niet beschikbaar) Moet ik iets indrukken op de ComfoConnect Pro?

Heb je modbus vrijgegeven in de comfoconnect?

Dank je voor je reactie. Ik heb het apparaat gereset omdat ik geen wachtwoord had. Modbus vrijgegeven en nu werkt het via de Homey Pro.
Alleen krijg ik geen verbinding meer via de ComfoAirQ app.
Vreemd want het is bedraad aangesloten op hetzelfde netwerk als mijn WiFi.

Modbus connectie vanuit app staat helemaal los van zehnder app.
Als je in device instellingen ook energieverbruik hebt geactiveerd wordt door Homey app wel hetzelfde koppelvlak gebruikt. Dit koppelvlak staat maar 1 gelijktijdige verbinding toe.als je Zehnder app start te gebruiken op het moment dat Homey ook info leest kan het zijn dat je opnieuw verbinden moet kiezen in de Zehnder app. In het geval Homey probeert info te halen en de Zehnder app is actief start Homey een cycle om opnieuw e verbinden op een later moment. Geeft dus geen fout maar zal met vertraging verbinding weer herstellen als zehnder app is gestopt.

Kan niet verklaren/bedenken waarom je geen verbinding krijgt als netwerk hetzelfde is gebleven na reset en je gebruik maakt van een fixed ip adres.