Hetstart de accesspoint waarop je Homey gekoppeld is. Desnoods even de ethernet van je homey loshalen zodat je zeker bent dat je de IoT wifi te pakken hebt.
Volgens het overzicht van de instellingen is de homey aan het juiste netwerk gekoppeld. Dat netwerk valt ook weg als het op in de AP’s uit zet, maar toch even geprobeerd zonder ethernet dongle.
Na het herstarten van Homey en daarna van de specifieke AP blijft de situatie eigenlijk hetzelfde.
Phoe lastig. Wellicht toch tijdelijk proberen je Homey op je gewone wifi (Dus niet IoT). Dan even bij UniFi zones firewall nakijken dat je Homey bij je IoT netwerk mag. Dit omdat je zegt dat je Mac er wel bij kan zegt mij dat er iets nog niet lekker zit in je IoT netwerk.
Blijft wel raar dat ik ingelogd in de Homey met ssl met curl gewoon de api kan uitlezen. Dat betekent dat het device wel bereikbaar is vanuit Homey.
Morgen maar weer wat proberen met de verschillende netwerken.
Ok probeer te pairen en stuur mij daarna een diagnose rapportje misschien zie ik wat in de log. Kijk zelf anders ook in de debug tab. In Homey - App -Homewizard- app instellingen- tabje fetch
Sorry maar toch weer bug gevonden. Vannacht bij mij met 0.13 volgeladen omdat cheapest hour charge actief werd en maar 8 uur vooruit kijkt.
Dit terwijl later dan de 8 uur 0.07 en (klein beetje) zon opwek dan is.
Fix zal ik straks weer naar test pushen.
Je bent me net voor, hier ook maar verder draait het nu prima ![]()
Versie v3.14.32 staat nu in test
Rapport net verstuurd. De debug tab is helemaal leeg. Ik had die vorige week een keertje geleegd omdat fetch errors in stonden van de watermeter, die stond een tijdje uit.
Ga de nieuwe versie er zo opzetten.
Zojuist valt mijn oog op de pv voorspellingen, gaat hier iets niet helemaal goed? Voor dergelijke voorstellingen moet het wel heel mooi weer worden.
Klopt, althans verwachting is nog niet goed. De correctie factor moet nog goed geleerd worden en zal nu te hoog uitvallen. Dit leer proces zal paar weken duren. Ik zal kijken of ik hier nog iets betere / lagere start waarde kan doen maar laat het leer proces even zijn tijd nemen.
Verder kan je de werkelijke opwek ook sturen met een flow naar de battery policy zodat dit proces verbeterd wordt en krijg je ook een groene lijn te zien.
Vermogen is dan je omvormer vermogen.
Dan krijg je dit:
Hallo @Jacques_Eding, bedankt voor je diagnose rapportje.
Discovery vind je P1 meter dus mDNS is ok, maar dan pairen gaat niet goed ik zie “Checking for button press” maar na poosje timeout (ik neem aan dat je dan op P1 knop drukt).
Voorstel (tijdelijk/troubleshooting) verplaatje Homey naar je wifi waar je je Mac hebt en trek de ethernet ook even uit van de Homey dus alleen wifi verbonden.
Ah, dan ben ik te ongeduldig ![]()
Extra lijntje in de grafiek is wel leuk om te zien hoe goed het leren gaat, die gaat we maken ![]()
Ook geprobeerd.
Homey op het generieke wifinetwerk aangesloten (dus niet het specifieke 2.4g netwerk). Geen verandering. Ook niet als ik koppel met m’n telefoon op hetzelfde netwerk. Dus maar weer terug naar het 2.4 netwerk.
De homewizard devices zitten overigens ook op het 2.4g IOT netwerk/
Het lijkt wel of de homey een ipblock heeft. Ik kan vanaf de homey (met de SSH sandbox) m’n hele netwerk benaderen. Maar lokaal de webinterface van m’n homey benaderen lukt niet, zowel niet op de ethernet als het wifi ip adres.
Kan jij je lokale homey pingen?
Ja ik kan mijn Homey pingen. Jeetje wat vaag/gek.
Gebruik je iets van interne dns (pihole / adguard) om advertenties te blokken?
Verde schreef dat je mesh wifi hebt. Doel je dan op dat je access points meshed (draadloos) door verbonden hebt of zijn ze allemaal bekabeld?
Maf hé, het lijkt eigenlijk ook niet veroorzaakt te zijn door m’n netwerkaanpassingen. Het is als probleem zichtbaar geworden.
ik kan dus beide interfaces niet pingen. Beide AP’s zijn bedraad aangesloten. Rechtstreeks op dezelfde switch. Andere devices kan ik ook gewoon benaderen. Nog vreemder, als ik de homey in setupmode zet kan ik wel bij de lokale interface. Niet inloggen, dat geeft een error (homey not ready) maar zie in ieder geval wel de webinterface
Ik heb inderdaad een pihole draaien. Maar gisteren ook even geprobeerd met de Pihole blocking uit. Maar ook zonder verwijzing naar de Pi-hole als DNS server in de DNS. Blijft hetzelfde.
Jammer dat ik niet in het OS van de homey kan kijken ![]()
PS: ik ga Athom vragen om mee te kijken, want het lijkt me duidelijk dat het niet aan jouw App ligt,
Ok, ik denk inderdaad Athom support even nodig is.
Mocht je mij nog nodig hebben dan hoor/lees ik het wel.
Nu maar hopen dat Athom ook een beetje snel reageert, en niet terugkomt met standaardantwoorden die ook in de faq staan ![]()
Helaas heb ik daar geen grip op, kan alleen over mijn eigen app spreken. ![]()
Ik heb nog wat verder geëxperimenteerd. Het lijkt echt alsof homey niet kan omgaan met een IP-netmask van /23. Met de tool Net Scan wat IP-adressen geprobeerd te pingen.
Alles in het netwerk wat zou vallen onder een /24 netmask is bereikbaar. Systemen die in het /23 netwerk vallen, maar buiten wat het /24 netwerk zou zijn, niet.
Even een puzzeltje om m’n netwerk om te zetten naar een /24, en hopen dat alles past. Maar ik ga eens kijken of dat wat oplevert.