Ja, zover was ik ook. Die gebruik ik dan ook om de variabele ‘prijs vorige uur’ in te stellen. Want die zit niet in pbth.
Ik ben op zoek naar de kWh van de socket van afgelopen uur.
Ja, zover was ik ook. Die gebruik ik dan ook om de variabele ‘prijs vorige uur’ in te stellen. Want die zit niet in pbth.
Ik ben op zoek naar de kWh van de socket van afgelopen uur.
@Robkrekel die staat bij mij in PbtH links bovenin als “kWh vorig uur”.
Ja, dat is het totaal. En ik ben op zoek naar de kWh van alleen een specifieke HomeWizard socket die ik in een berekening in een logica kaart kan zetten.
De kWh prijs van het vorige uur heb ik al opgeslagen in een variabele.
Heb je die socket dan ook als losse PbtH power device toegevoegd? Dan krijg je daarna “kWh vorig uur” of “geld vorig uur” van.
@Robkrekel heb je wel, zoals @Jeroen_Tebbens aangeeft, het apparaat apart als los device aan de PbtH app toegevoegd?
@Jeroen_Tebbens @Mike1233 Ah, dat is natuurlijk de truc! Dan hoef je het natuurlijk niet eens te berekenen ![]()
Tnx!
@Jeroen_Tebbens, ik heb vandaag een energie socket aangesloten op een van mijn thuis accu’s (geen HomeWizard accu). Ik heb de socket in de instellingen aangepast naar een batterij, maar nu zie ik in het Homey Energie Dashboard dat het stand-by verbruik van de socket wordt weergegeven als de status “opladen”. Is het mogelijk om dit uit te schakelen? ![]()
Eeeeh geen idee, je bent de eerste. Lijkt mij iets wat Athom moet oplossen. Ik heb geen controle over het gedrag (hier wat zit er aan de socket verbonden).
Bedankt voor je paypal donatie ![]()
Voor de Self Hosted Server (SHS) gebruik versie (test) v3.9.14 anders ben je je bestaande koppeling van je APIv2 devices kwijt (HomeyPro).
Goed SHS / Homewizard nieuws (mag ook toch?)
Mooi kijkje onder de motorkap, Jeroen ![]()
homey-shs | Homey [log][ManagerDiscoveryLocal][DiscoveryStrategyMDNSSDLocal:56d0035d-cf4a-4882-995e-9e8785308e5a] Init mDNS-SD Strategy: _hwenergy._tcp
homey-shs | Homey [log][ManagerDiscoveryLocal][DiscoveryStrategyMDNSSDLocal:f9784313-c262-42b6-81c7-a79c86e74012] Init mDNS-SD Strategy: _hwenergy._tcp
homey-shs | Homey [log][ManagerDiscoveryLocal][DiscoveryStrategyMDNSSDLocal:7a1166dd-a134-4eff-8a50-647d18c3e5e4] Init mDNS-SD Strategy: _homewizard._tcp
homey-shs | Homey [log][ManagerDiscoveryLocal][DiscoveryStrategyMDNSSDLocal:136114b3-53df-4ec8-97e8-db4397485885] Init mDNS-SD Strategy: _homewizard._tcp
homey-shs | Homey [log][ManagerDiscoveryLocal][DiscoveryStrategyMDNSSDLocal:31c43975-0c4c-45cf-8e4f-067328e30c27] Init mDNS-SD Strategy: _hwenergy._tcp
homey-shs | Homey [log][ManagerDiscoveryLocal][DiscoveryStrategyMDNSSDLocal:3a382675-78cd-4e26-98d6-0602b4b4c503] Init mDNS-SD Strategy: _homewizard._tcp
homey-shs | Homey [log][ManagerDiscoveryLocal][DiscoveryStrategyMDNSSDLocal:ff683213-3ecf-412d-b3f8-ec0be19294a8] Init mDNS-SD Strategy: _hwenergy._tcp
homey-shs | Homey [log][ManagerDiscoveryLocal][DiscoveryStrategyMDNSSDLocal:265de168-87cf-41b4-94b2-3137eed09cbf] Init mDNS-SD Strategy: _homewizard._tcp
homey-shs | Homey [log][ManagerDiscoveryLocal][DiscoveryStrategyMDNSSDLocal:5d312e48-4bbe-43fd-bea2-5d9231f7f108] Init mDNS-SD Strategy: _hwenergy._tcp
homey-shs | Homey [log][ManagerAppsLocal][AppLocal:com.homewizard] Child process spawned successfully
homey-shs
Mooi om te zien / horen. Nog weinig tijd gehad/genomen om te klooien met SHS. Ik heb al aanpassingen moeten maken voor de APIv2 tokens want die werden ongeldig op je HomeyPro als je je P1, Plugin Batterij en/of kwh meters met de SHS zou koppelen. Maar goed het werkt nu goed met de test versie. Denk niet dat ik veel moeite stop in de maandelijkse fee SHS versie.
Wat betekent “P1 mode” in de HomeWizard kWh meter (3 phase) P1 mode, en hoe zie ik of mijn 3 fase HomeWizard meter dat heeft?
Er zijn gebruikers die hun 1 fase kWh (SDM230) of 3 fase kWh (SDM630) inzetten als hoofdmeter en willen de energie bijhouden als zijnde het een P1 meter is in Homey. Ik heb hiervoor twee aparte drivers gemaakt die deze modus ondersteunen en als zodanig ook in Homey herkent worden als hoofdmeter van een woning en niet hiervoor een normale P1 kunnen gebruiken.
Goedemorgen Jeroen,
Ik heb een uitdaging met het (opnieuw) koppelen van een kWh-meter 3 fasen.
In totaal heb ik 3 HomeWizard producten bestaande uit een dongle en 2x een kWh-meter.
Op 1 kwh-meter na werkt alles naar behoren.
Echter 1 kWh-meter krijg ik niet meer gekoppeld aan Homey.
Het volgende heb al gecontroleerd:
Heb jij misschien een oplossing of tips om dit op te lossen?
Probeer test versie daar zit nu onder app instellingen een debug overzicht kan je zelf meekijken wat er mis gaat.
Bedankt, dat is gelukt.
Koppelen wil helaas nog niet, ik zie het volgende;
Deze waardes zeggen mij helaas niet zoveel.
Homey kan je devices niet vinden. Dit is een wifi multicast probleem. Kijk even bij eerste bericht van dit topic voor troubleshooting tips.