[APP][Pro] LG ThinQ - Smart living starts with LG ThinQ (Community) (NL)

ok, ik ben vanochtend begonnen met het lezen van de laatste gedeelte dat het v4 is geworden om problemen met de v3 versie te proberen op te lossen (zoals zovelen, na x minuten kan homey niet de apparaten meer bedienen). Vanmiddag geupdate en sindsdien geprobeerd om een pat te krijgen. allerlei dingen geprobeerd wat er met google is te vinden, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om in te loggen. Het begint al bij de login scherm van de app, ik krijg niet het mooie scherm te zien die martin heeft gepost, maar onder het “save user and password and authorize” zie ik alleen maar de tekst " Personal Acces Token" met daaronder de vak waar je dat kan invullen. geen uitleg tekstvak te zien.

Ik heb al geprobeerd in firefox en chrome, maar beide krijg ik login failed. Ik heb het land al op nederland gezet en ik heb zelfs ingelogd op de lg eigen site en in de lg thinq android app kan ik geen functie vinden om de qr code of nummer code in te vullen zoals de website dat aanbied…

wie o wie weet waar ik de fout inga?

edit: ik heb de links gebruikt uit de post van home assistent faq (Personal Access Tokens Publishing), ik neem aan dat dat dezelfde is?

@Dxue ik zie je scherminstellingen niet zo goed eruit zien. Want de knop/link naar de PAT site staat boven het invul veld in het grijs.

Most of the things are not working in V4 for Thinq2 washer and dryer. Also is it possible to add power monitoring? Thanks!

1 Like

Where can I find the New terms and conditions in the LG ThinQ app, I cannot find them

Menu button below right. Support…

@Martin_Verbeek zojuist via Homey geprobeerd om de airco aan te zetten ,maar onderstaande melding

vreemd, dat is een melding die je krijgt als je iets uitvoert en hij staat al power on.

Na een herstart doet de airco het weer op afstand.

Airco was uitgeschakeld:

Ga er naar kijken!

1 Like

Omdat een kritische temperatuur meting sinds dagen niet geupdate werd met de test versie V4.033, vandaag de stap genomen om mijn LG Monobloc Lucht/Water WP te verwijderen uit Homey en deze opnieuw in Homey aangemaakt.

Daarbij is mij het volgende opgevallen:

Het kaartje “Bedrijfsmodus is ” bestaat niet meer
Bedrijfsmodus

en heet nu "Apparaatmodus is . Echter hier kan alleen IGNORE gekozen worden.
Apparaatmodus

De DHW temperatuur (de externe temperatuur sensor die de temperatuur meet in het buffervat) is nergens meer te vinden. Niet als tag, niet als kaartje. Vooral deze temperatuur is belangrijk voor warm water regeling, monitoring en beveiliging.

Is hier een oplossing voor (mogelijk?)

In de device capabilities is de DHW temperatuur (buffervat) niet meer zichtbaar.
Wel is er een filter alarm nu beschikbaar maar een LG Monobloc WP heeft geen filter. Als ik de bolean onder developer tools naar false wil zetten, dan volgt een Missing Capability Listener: alarm_filter melding.

Er zit een probleem in met name de AWHP devices. Komt snel een update voor.

2 Likes

Is inderdaad vervangen door het algemene, door de meeste apparaten gebruikte, kaartje. De oude bestaat nog wel, maar nieuwe flows moeten het nieuwe gebruiken.

Dank Martin voor de continue support. :+1:

1 Like

Ik heb ook nog erg veel problemen met aansturing van mijn airco, klopt dat? Moet regelmatig eerst de LG app herstarten om hem weer aan te kunnen sturen. Had dat voorheen tijdelijk opgelost door aan de fail een herstart app te koppelen, maar daardoor creëerde ik een infinite loop. Hoop dat hij snel weer stabiel word! Thanks iig;)

@Martin_Verbeek

Je had de airco’s hier laatst even zelf kunnen toevoegen en bedienen..

Dat lukt hier ook..

Na delete airco’s weer toegevoegd
Ging feilloos
maar nog geen uur later weer meldingen dat airco’s jet bereikbaar zijn, zoals ook vele berichten hierboven hetzelfde bedoelen
On off not set bij alleen gewoon aan en uitzetten

Ik hoop dat je er nog niet helemaal gek van wordt, je doet je best maar het zit nog in api of andere instelling?

Ook alle voorwaarden in lgtinq app okayed

Het log in thinq app in homey blijft ook veel fouten en pogingen herhalen

Even geduld nog, ik hoop snel een update uit te brengen die veel oplost (hoop ik)

2 Likes

Aahhhh very good very niceee

Of had je op berichten van anderen ook al veel hetzelfde moeten typen?

Misschien mensen weten het al, maar er staat een Paypal linkje op de app pagina van Martin. Een paar euro lijkt mij heel goedkoop voor zo een geweldige service!

Dankjewel Martin! Als software ontwikkelaar, ik weet dat OSS is niet altijd zonneschijn & rosés. Je bent een topper!

2 Likes

Goedemorgen @Martin_Verbeek

Zojuist zag ik dat ik de volgende foutmelding bij het verlagen van de temperatuur: