ok, ik ben vanochtend begonnen met het lezen van de laatste gedeelte dat het v4 is geworden om problemen met de v3 versie te proberen op te lossen (zoals zovelen, na x minuten kan homey niet de apparaten meer bedienen). Vanmiddag geupdate en sindsdien geprobeerd om een pat te krijgen. allerlei dingen geprobeerd wat er met google is te vinden, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om in te loggen. Het begint al bij de login scherm van de app, ik krijg niet het mooie scherm te zien die martin heeft gepost, maar onder het “save user and password and authorize” zie ik alleen maar de tekst " Personal Acces Token" met daaronder de vak waar je dat kan invullen. geen uitleg tekstvak te zien.
Ik heb al geprobeerd in firefox en chrome, maar beide krijg ik login failed. Ik heb het land al op nederland gezet en ik heb zelfs ingelogd op de lg eigen site en in de lg thinq android app kan ik geen functie vinden om de qr code of nummer code in te vullen zoals de website dat aanbied…
wie o wie weet waar ik de fout inga?
edit: ik heb de links gebruikt uit de post van home assistent faq (Personal Access Tokens Publishing), ik neem aan dat dat dezelfde is?
Omdat een kritische temperatuur meting sinds dagen niet geupdate werd met de test versie V4.033, vandaag de stap genomen om mijn LG Monobloc Lucht/Water WP te verwijderen uit Homey en deze opnieuw in Homey aangemaakt.
Daarbij is mij het volgende opgevallen:
Het kaartje “Bedrijfsmodus is ” bestaat niet meer
en heet nu "Apparaatmodus is . Echter hier kan alleen IGNORE gekozen worden.
De DHW temperatuur (de externe temperatuur sensor die de temperatuur meet in het buffervat) is nergens meer te vinden. Niet als tag, niet als kaartje. Vooral deze temperatuur is belangrijk voor warm water regeling, monitoring en beveiliging.
Is hier een oplossing voor (mogelijk?)
In de device capabilities is de DHW temperatuur (buffervat) niet meer zichtbaar.
Wel is er een filter alarm nu beschikbaar maar een LG Monobloc WP heeft geen filter. Als ik de bolean onder developer tools naar false wil zetten, dan volgt een Missing Capability Listener: alarm_filter melding.
Is inderdaad vervangen door het algemene, door de meeste apparaten gebruikte, kaartje. De oude bestaat nog wel, maar nieuwe flows moeten het nieuwe gebruiken.
Ik heb ook nog erg veel problemen met aansturing van mijn airco, klopt dat? Moet regelmatig eerst de LG app herstarten om hem weer aan te kunnen sturen. Had dat voorheen tijdelijk opgelost door aan de fail een herstart app te koppelen, maar daardoor creëerde ik een infinite loop. Hoop dat hij snel weer stabiel word! Thanks iig;)
Je had de airco’s hier laatst even zelf kunnen toevoegen en bedienen..
Dat lukt hier ook..
Na delete airco’s weer toegevoegd
Ging feilloos
maar nog geen uur later weer meldingen dat airco’s jet bereikbaar zijn, zoals ook vele berichten hierboven hetzelfde bedoelen
On off not set bij alleen gewoon aan en uitzetten
Ik hoop dat je er nog niet helemaal gek van wordt, je doet je best maar het zit nog in api of andere instelling?
Misschien mensen weten het al, maar er staat een Paypal linkje op de app pagina van Martin. Een paar euro lijkt mij heel goedkoop voor zo een geweldige service!
Dankjewel Martin! Als software ontwikkelaar, ik weet dat OSS is niet altijd zonneschijn & rosés. Je bent een topper!