[APP][Pro] LG ThinQ - Smart living starts with LG ThinQ (Community) (NL)

@Ria_Banis blijft je wasmachine nu wel online via de lg/Homey app?
Ik ben namelijk nu ook in conclaaf met Lg support.

@linden85 Mijn lcd scherm ging stuk (uiteraard net een maand buiten de garantie). Ik vond het toch waard om het scherm te laten vervangen en sindsdien doet de wifi het weer goed. Omdat mijn man net daarvoor (in dezelfde week) plotseling was overleden had ik niet de energie om er over in discussie te gaan. Volgens de monteur die kwam zit de wifi op de module van het display en dat er een goede kans was dat de wifi het weer ging doen. Hij had er al heel wat gerepareerd met dit euvel. En hij had gelijk.

1 Like

Heb een vraag over de volgende flow card:

Er is een optie voor 0, 400, 800, 1000, Max (1400). Mijn wasmachine heeft nog een 1200 optie centrifugeren. Kan deze optie toegevoegd worden zodat ik de flow card kan gaan gebruiken.

kan je debug aanzetten op dit device (via de device settings) en dan de app herstarten, als je dan naar de app configuration settings gaat kan je de logging zien: kan je de volgende tekst opsnorren:

ThinQ modelinfo loaded daarachter staat een url, wil je die aan sturen via PM?

Goedenavond!

Ik heb een vraagje. Onze droger is deze week stuk gegaan en de wasmachine is ook al ruim 10 jaar oud.
Ik zet er dus aan te denken om ze beide te vervangen.

Kan ik iedere wasmachine met LG ThinQ aansturen via homey? Of moet ik nog ergens rekening mee houden?

Mijn doel is om uiteindelijk bijvoorbeeld 's ochtends mn wasmachine te vullen met vuile was. En dan een flow maken wanneer zonnepanelen veel opleveren om de wasmachine te starten.

En ook meldingen wanneer wasmachine/droger klaar is bijvoorbeeld.

Moet in principe kunnen met elke waamachine die LG ThinQ ondersteuning heeft.

Ik zou persoonlijk opzoek gaan naar een ander merk,want de wasmachines en droger gaan continu offline zodat ze niet meer op afstand te bereiken zijn.LG heeft met zijn witgoed de boot gemist .je moet telkens fysiek de knop op de wasmachine en droger weer aanzetten , na loop van tijd gaan ze uit (en is de wifi verbinding dus weg).Diverse pogingen gedaan bij LG support , maar van aangemaakte tickets hoor je niks van terug…

Hmm dank! Dat verandert de boel haha.

Offtopic: Toevallig een merk die je aanraad die goed samenwerkt met homey?

Mijn Siemens vaatwasser en koffiemachine zijn wel op afstand te bedienen,Maar je kan ook voor de zekerheid de best buy guide gebruiken.

Ik heb ook al een aantal jaar een LG wasmachine. In de eerste instantie ging hij ook contant offline. Bij de klantenservice bereikte ik ook niets. Die is inderdaad de slechtste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt.
Totdat mij display kapot ging (uiteraard net na twee jaar)). Toen toch maar weer de klantenservice ingeschakeld (en mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld) en jawel voor betaling van 100 euro werd het display vervangen en sindsdien is de machine nooit meer offline geweest en werkt een en ander met Martins app prima
Ik kwam in gesprek met de monteur en volgens hem zit de wifi module op het display en is bij LG bekend dat daar een probleem zit in zeker de eerste serie machines. Misschien kan je iets met deze info. Eén rechtsbijstandsverzekering kan daarin vaak wonderen doen.

Nog even een aanvulling:
Is de machine echt offline (gaat het wifi symbool uit). De machine hoeft niet fysiek aan te staan)
Ik gebruik oa deze flow (is onderdeel van een AF) om de machine “aan” te zetten:

1 Like

@Martin_Verbeek ben je al klaar met je tuin ? Haha

"Ik ben even benieuwd of je v4 van jouw app nog gaat uitbrengen? Hier had je het een tijdje geleden over… dan kan de officiële app de deur uit (gebruik ik nu nog voor mijn LG Oled tv met webOS).

Edit: Klopt het dat het niet meer handmatig mogelijk is om je droger en wasmachine uit de slaapmodus te halen?"

@Martin_Verbeek sinds kort heeft mijn koelkast ook energie monitoring in de app. Kun je deze waarde ook in homey toevoegen? Kan eventueel een account voor je aanmaken.

Na de laatste update van Homey 12.5.0 kunnen mijn flows geen Airco’s meer aanzetten.
Gisteren geen probleem en vandaag error On/Off set

Doe eens een restart van de app

Zo simpel maar het werkt :sweat_smile:

@Martin_Verbeek het even gewerkt en daarna terug dezelfde foutcode ook als ik hem manueel wil uitzetten of aanzetten via homey

Pm de log eens als je wilt…

Done
@Martin_Verbeek het probleem blijft

Sinds gisteren ondervind ik hetzelfde probleem met het in- en uitschakelen van de airco via Homey. Daarnaast wordt de temperatuursensor van de airco niet meer bijgewerkt binnen Homey. Een herstart van de app of van Homey zelf biedt slechts tijdelijk een oplossing; na enkele minuten keert het probleem terug.

Voor zover ik kan beoordelen, lijkt dit niet gerelateerd aan de update naar Homey versie 12.5.0. Deze update is bij mij pas vannacht uitgevoerd, terwijl de problemen zich gisteren bij mij al voor de update al voordeden.

2 Likes

Lijkt alsof LG iets met de authorisatie of met de api heeft gedaan. Moet daar even voor gaan zitten :pensive_face:

2 Likes