[APP][Pro] HDashboards Companion - Het Homey Dashboard

5. Veelgestelde Vragen (FAQ):

•5.1 Wie is de oprichter van HDashboards?
Menno van Hout is de oprichter van HDashboards. Toen hij HDashboards creëerde, werkte hij voor een groot softwarebedrijf. Een paar maanden na het creëren van HDashboards begon hij te werken voor Athom (Homey).

•5.2 Ik heb een bug gevonden/heb een functieverzoek, wat kan ik doen?
Functieverzoeken kunnen hier worden toegevoegd. Eenmaal per maand krijg je stemmen om enkele functieverzoeken meer aandacht te geven.

We doen ons best om het aantal bugs zoveel mogelijk te verminderen. We hebben een testteam voor Android, iOS en web. Toch kunnen bugs ontstaan. Bugs kunnen hier worden gemeld.

•5.3 Waarom heb ik een andere lay-out op verschillende apparaten?
De lay-out wordt opgeslagen per aantal horizontale vierkanten (in bewerkingsmodus), dit maakt het mogelijk om bepaalde kaarten groter te maken op grotere apparaten dan op een kleinere telefoon. Als je de lay-out van je tablet op een pc wilt bewerken, controleer dan hoeveel horizontale vierkanten de tablet heeft, ga op je pc naar het menu en verander de “maximale breedte” van de pc naar hetzelfde aantal als dat je tablet heeft.
De maximale breedte kan ook per dashboard ingesteld worden. Ga daarvoor naar de dashboard pagina en klik op Edit het dashboard.

•5.4 HDashboards zegt dat Homey offline is, hoe los ik dat op?
Het kan voorkomen dat HDashboards een “Homey offline” foutmelding geeft. Deze fout treedt meestal op wanneer de Homey-cloud problemen heeft of heeft gehad. Om dit probleem op te lossen, herstart je Homey en sluit je de HDashboards-app geforceerd af.

•5.5 Hoe maakt HDashboards verbinding met Homey?
HDashboards probeert verbinding te maken met een directe (socket) verbinding met je dashboard. Als dit niet mogelijk is, worden de gegevens verzonden via de Athom-cloud. HDashboards gebruikt een cloud in Amsterdam. De cloud wordt gebruikt om afbeeldingen op te slaan die je op de HDashboards-website hebt geüpload, om de lay-out op te slaan en om afbeeldingslinks te transformeren naar een vorm die hdashboards kan verwerken. Er worden geen apparaat-/flowgegevens in de cloud opgeslagen. We slaan wel je naam, betalingsinformatie en e-mailadres op.

•5.6 Is HDashboards veilig?
Ja, HDashboards draait volledig lokaal, we slaan alleen lay-outs op in de cloud. Er worden geen apparaatgegevens opgeslagen (alleen UUID’s). We volgen alle regelgeving van de Nederlandse wet. HDashboards gebruikt een één-op-één verbinding met Homey.

•5.7 Zijn er voorbeelden van dashboards?
Bekijk de galerij hier.

•5.8 Op welke platforms werkt HDashboards?
HDashboards werkt op web.
HDashboards werkt op android.
HDashboards werkt op iOS.

•5.9 Hoe kan ik de achtergrond veranderen?
Ga naar de dashboardpagina, druk op bewerken, bewerk het dashboard en je vindt de optie om de achtergrond en transparantie van de kaarten te wijzigen.

•5.10 Wat kost HDashboards?
We bieden de volgende pakketten aan:

  • GRATIS Proefversie: 14 dagen toegang, 1 gebruiker, onbeperkt aantal dashboards, onbeperkt aantal kaarten, 1 enkele Homey.
  • € 25: Standaard, 1 jaar toegang, 10 gebruikers, onbeperkt aantal dashboards, onbeperkt aantal kaarten, 1 enkele Homey.
  • € 20: 1 Extra Homey, 1 jaar toegang, 10 gebruikers, onbeperkt aantal dashboards, onbeperkt aantal kaarten, meerdere Homey’s (+ 1 Homey).

•5.11 Na een verversing resetten mijn kleuren.
Zorg ervoor dat je de sleutel toevoegt in de app-instellingen van de gezelschapsapp. Hier vind je de geschreven tutorial stap 1 & 2 of de video tutorial.
Opmerking: op sommige apparaten is niet de volledige sleutel zichtbaar. Zorg er voor dat de volledige sleutel geselecteerd is voordat je deze kopieert.

•5.12 Hoe kan ik geavanceerde grafieken maken?
Bekijk deze tutorial.

•5.13 Kan ik foto’s uploaden naar HDashboards?
Ja, je kunt je foto hier uploaden en op het oogpictogram drukken. Je kunt nu de link kopiëren en plakken in een afbeeldingskaart.

•5.14 Kan ik mijn vuilnis op het dashboard weergeven?
Ja, bekijk de tutorial hier.

•5.15 Kan ik timers op het dashboard weergeven?
Ja, bekijk de tutorial hier.

•5.16 Wat is HBeat?
HBeat is een tool die de status van je Homey elke 15 minuten controleert. Als je status verandert van online naar offline of andersom, wordt er actief een e-mail gestuurd om je te waarschuwen.

• 5.17 Hoe draag ik mijn lay-out over naar een nieuwe Homey?
Als je een nieuwe Homey hebt gekocht en een back-up hebt teruggezet, kun je ook je dashboard overdragen! Ga gewoon naar de hoofdpagina van HDashboards en registreer je nieuwe Homey. Zodra je inlogt op de hoofdpagina, vind je beide Homeys onder ‘Home’. Druk op de blauwe ‘Transfer’ knop om je dashboard over te dragen.

• 5.18 Ik kan geen toegang krijgen tot mijn dashboard op welk platform dan ook / Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd – Wat moet ik doen?
Als je geen toegang kunt krijgen tot je dashboard op welk platform dan ook en een inlogfout tegenkomt, kun je het probleem waarschijnlijk oplossen door naar de HDashboards hoofdpagina te gaan en ‘Homey registreren’ te selecteren. Dit probleem doet zich vaak voor na het wijzigen van het wachtwoord van je Homey.

• 5.19 Wat zijn de kleurcodes van HDashboards?
Here is the text translated into Dutch:
Donkere modus:

  • Achtergrond (zwart): #121212
  • Kaartachtergrond (donkergrijs): #1E1E1E
  • Apparaat aan (groen): #1D4A36

Lichte modus:

  • Achtergrond (lichtblauw-wit): #EFF1F6
  • Kaartachtergrond (wit): #FFFFFF
  • Apparaat aan (groen): #56C78E

• 5.20 Hoe toon je je huidige locatie en reistijden?
Om (huidige) locaties, reistijden, file of andere informatie op basis van gps/coördinaten weer te geven, kun je deze informatie en de app “Here Free location & map services” raadplegen.

Andere vragen? Voel je vrij om te vragen.

2 Likes