Hoe kan ik een knop indrukken om naar een ander dashboard scherm te gaan in en frame zodat ik geen nieuw scherm open? Is het ook mogelijk mijn p1 meter van homewizard te integreren? Ik zie nergens een energy kaart staan?
Wanneer je bij voordeur of wasmachine aanklikt, blijven deze knoppen dan in het scherm staat, bij mij gaat hj dan naar een heel nieuw dashboard, hoe zou je dat moeten doen?
Hoe krijg je je verbruik van energie in hdashboards ?
Hallo Menno,
Ik heb een vraagje: Ik wil graag een aantal camera’s in mijn Dasboard laten draaien. Maar na het zien van jullie tutorial is mij dit niet duidelijk geworden. Ik heb een aantal Google nest camera’s deze zou ik graag live willen kunnen zien.
Ik zie uw reactie dan ook graag tegemoet.
Met vriendelijke groet.
Raymond
Hallo, je kan het met de companion app aanpassen na bijvoorbeeld elke text die je maar wil. Maar uit mn hoofd kun je ook show value uitzetten.
Beste Menno,
ten eerste bedankt voor je fantastische app, ik ben al aardig op weg dankzij hdashboards om alles visueel erg mooi te maken en vooral logisch. Nou heb ik 3 vraagjes;
1, kan ik een afbeelding die ik als knopheb ingesteld ook visueel laten reageren als ik hem aanraak?
2. Zou ik die knop daarna dan ook een andere achtergrond geven via een variable bijvoorbeeld.
3. Kan ik de achtergrond van mijn dashboard ook per seizoen laten veranderen.
- Je zou de afbeelding kunnen veranderen via de companion app. Set url. Heb je al vaker gewerkt met de companion app?
- Dit kan ook via de companion app set background color
- Dashboard background aanpassen kan nog niet via flows. Staat nog wel ergens op de planning.
even een voorbeeld wat ik al heb en ja de companion app gebruik ik veel, ook om achtergronden van knoppen aan en uit te zetten. Dit is wat jij bij 2 bedoeld, maar ik ben met de volume knoppen bezig en ik wil dat ze even groter worden als je er op drukt zoals binnen homey dashboard of dat de kleur licht veranderd, zodat je niet wacht of het geluid wel harder gaat. Bij flow werkt dit wel maar bij image niet.
Bij 1 bedoel ik dit, ik heb een flow gemaakt om de flow van de bewegingsmelder uit te zetten. Ik wil dat er een plaatje van beweging is als die aan staat en als ik hem uit zet dat er bijvoorbeeld het zelfde plaatje maar dan met een kruis erdoor staat. Dat houdt het wat rustiger qua beeld, ipv al die kleuren die anders zijn. Nu heb ik als de flow is uitgeschakeld is die rood en als ik hem weer aan zet reset hij de achtergrondkleur. Dit zou ik dan ookbij andere dingen kunnen toepassen.
Hoi Menno,
Dank voor je reactie , ik heb in companiom app gezocht maar kan daar deze niet vinden.
Wel background, title, subtitle etc.
In dashboard zelf staan alle optie al uit.
Grootste workaround zou een flowtoken kaart zijn. Een tekst variable die leeg kan zijn of elke content die je maar wilt in dit geval gok ik.
Nu opgelost met avd te maken voor de kaartjes die dit soort waardes geven.
Avd in combinatie advanced Flows en hdashboard companion app. Works as a charm ![]()