[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Hi @martijnpoppen. Allereerst super bedankt voor het maken van deze app. Super! Ik heb 3 eufycams en 1 deurbel. De deurbel pushed een afbeelding bij het indrukken van de deurbel. Als ik hetzelfde in stel voor de eufycam dan krijg ik het standaard plaatje. Is het simpelweg niet mogelijk met de eufycam?

1 Like

Hey @Marco_Mathijssen ,
Dankjewel!
Ik zou even een restart van de app proberen. Soms wil de imageservice wel eens haperen als een device net is toegevoegd :wink:


Als dat dan nog niet werkt check dan even of de notificatie instellingen voor de Eufycams goed staan. Dus bij de geselecteerde securty mode staan je push notificaties aan en bij notificaties instellingen include thumbnail

Bovenstaande allemaal checken in de officiele Eufy app. :slight_smile:

1 Like

Jij bent de beste @martijnpoppen ! Restart had ik al gedaan, de instellingen deed de trick👌

Dank je voor de snelle reactie!

1 Like

Dankjewel! super dat het gelukt is! :smiley:

@martijnpoppen Hey Martijn, kan het zijn dat ik de beveiligingsmodus van Eufy niet meer kan schakelen vanuit Homey ?
Grtz
Bart

Hoi @Bart_Van_Woensel ,
Check voor de zekerheid even of je IP adres van je homebase goed ingeschakeld staat in de app instellingen. (intern ip adres)

En ongeveer 2 weken geleden is er een update geweest die de Homebase toevoegd als device aan de Eufy app.

Hey @martijnpoppen ,
Het IP adres staat correct. Ik krijg echter in mijn flows geen mogelijkheid om als DAN kaartjede de homebase toe te voegen (alleen bel en cams). Enig idee ?

@Bart_Van_Woensel
Probeer eens via apparaten toevoegen de Homebase toe te voegen:

EDIT: tenzij je dat natuurlijk al hebt gedaan. In dat geval zou ik even een app restart aanraden.

Home base verwijderd, app restart en vervolgens terug toegevoegd. Probleem opgelost :+1:.

Bedankt voor de hulp en snelle reactie @martijnpoppen

Grtz
Bart

1 Like

Super! Raar probleem inderdaad.

Geen dank!

Wie kan mij helpen?

Als
Eury melder beweging ziet

En
Het alarm staat op afwezig

Speel dan
Sonos geluid

Het lijkt zo simpel, maar er gebeurd niets…
Wat zie ik over het hoofd?

Dank voor jullie hulp bij voorbaat!

Ik weet niet of het om een eufy camera of deurbel gaat, maar als die ingesteld staat op personen herkennen gaat de bewegingsmelder dacht ik niet af. Ik zou sowieso een simpele flow maken met een tijdlijn notificatie en zonder AND condities om te kijken of de bewegingsmelder wel flows triggert of niet. Als dat werkt kun je de rest met de gewone flow test functie bekijken.

Je kunt ook kijken of je in de thread van de app zelf informatie vindt over dit probleem. Zo niet kun je ook daar proberen je vraag te stellen. Je zult dan wel iets meer informatie moeten geven over welk apparaat je gebruikt, en als het kan welke instellingen m.b.t. bewegingsdetectie je hebt ingesteld. De app maker @martijnpoppen is erg actief en helpt iedereen vrij snel.

1 Like

Hoi @Ronald_Koorengevel ,
Ik help je graag. Je kan mij een DM sturen of even in de officiële thread een vraag stellen: [APP][Pro] Eufy Security

Wij hebben een Eufy systeem voor de videodeurbel, een camera achter en een binnencamera.

Ik heb een extra account aangemaakt om via Homey Pro in te loggen. Dat is een vereiste. Maar als ik wil inloggen krijg ik een foutmelding.


Extra gebruikersaccount is goedgekeurd en gegevens zijn juist.

Iemand dit al eens gehad?

Hey @John_Zwaan,
Ik ben de maker van de app,.
2FA is niet gesupported. Dus als je deze uitzet voor je extra account werkt het. :slight_smile:

Hé Martijn,

Dat was het inderdaad. Ik kon nu gewoon inloggen.
Ik kreeg vannacht nog een antwoord van Eufy dat het nog niet mogelijk is bij Homey in te loggen. En dat de ontwikkelaars hier in de toekomst aan gaan werken. Nou, dat valt dus toch wel mee. :wink:

1 Like

Hey John,
Dat kan kloppen. Dit is geen officiele implementatie en is mogelijk doordat iemand de API van Eufy reversed engineered heeft. Daarop heb ik deze Homey app gemaakt.

Het is dus beter om Eufy niet op de hoogte te stellen van deze ‘mogelijkheid’ :wink:

Allereerst, Martijn bedankt voor je inzet!!!

Ik krijg mijn Eufy camera’s en deurbel maar niet goed werkend met Honey. Een paar maal de app geïnstalleerd en herstart maar steeds geen bevredigend resultaat.
Dit is wat ik gedaan heb:

De Homebase 2 zit op met vast IP adres op de router
Eerst de app op Honey geïnstalleerd
Daarna ingelogd met lokaal IP en extra account voor Eufy
Eerst de Homebase 2 aangemeld
De deurbel aangemeld
3 camera’s aangemeld

In de Eufy app zie ik meldingen van beweging enz.

Als ik nu na aanbellen naar de Google Hub cast zie ik het anker/Eufy plaatje uit de Eufy app van Honey. Honey laat ook dit plaatje zien. Deze wordt niet geüpdate. Dit geld ook voor de drie camera’s.

Waar ga ik de mist in?

Alvast bedankt voor wie met me mee wil denken :wink:

Hey @HansS ,
Restart de app even
Dat werkt meestal.

Check ook de FAQ: [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen Q3

Bedankt voor je snelle reactie!!
Dit had ik al geprobeerd, morgen ga ik er verder mee. Zal hem in iedergeval nogmaals herstarten

Wat ook raar is, als ik de power button in homey zwart is werkt het en als ik hen wit maak (in mijn beleving aan zet) gaat de camera uit.
Klopt dit?