[APP][Pro] Eufy Security (nl)

@Floppus nee binnen Homey kan ik daar geen onderscheid in maken. Dus mijn advies zou zijn om de vertraging in Homey in te bouwen

Beste Martijn,
Vorig jaar schreef je bezig was om de Eufy app in Homey onafhankelijk van push notificaties gaat maken. Mijn vraag is de update inmiddels gemaakt?

Hallo allemaal,

Ik heb een uitdagings case, ik wil mijn eufy camera niet laten filmen wanneer ik in de tuin zit.
Maar als ik niet in de tuin zit, wil ik wel dat die filmt, heb zeg maar 4 scenario’s.

  1. Afwezig Filmen bij beweging en push bericht sturen).
  2. Thuis (Filmen bij beweging geen bericht).
  3. Schema (Filmen bij beweging en push bericht sturen).
  4. camera’s uitschakelen (wanneer er iemand in de tuin zit).

De laatste mode zet ik hem nu handmatig in, om heel veel opnames te voorkomen.
is er een manier, zodat ik dit automatisch kan laten regelen? (zonder het schema hierboven te slopen zeg maar).

Hey @Marcel_Schluter
Nee dat gaat helaas niet door. Dat is niet mogelijk door de limitaties van Eufy

Hey @Stefan_Groeneveld

Ik heb het zelf zo gedaan. Niet ideaal maar doet wat het moet doen

en dan als we gaan slapen of weggaan wordt de Security mode weer in de juiste modus gezet

Dus:

  • persoon of beweging : zet gardenevents naar +1
  • als garden events gewijzigd is en gelijk aan 3 zet ik Security modus : custom 1 aan, wat in mijn Eufy app een tuin modus is :slight_smile:
1 Like

Ah top, wat is MarPO - Z - Wifi voor kaartje?

Dat is mijn Slack Slack App voor Homey | Homey
Daar post ik de images heen zodat ik tijdens het werk ook een melding zie op mijn laptop :slight_smile:

1 Like

ahh, zo. andere vraag.
Handmatig werkt deze flow nu:

Maar niet via beweging, heb ik iets verkeerds ingesteld?
dit is bij de camera:
image

en dit zegt de beweging sensor:

lijkt wel alsof die beweging niet detecteert?

@Stefan_Groeneveld staan bewegings notificaties aan in je Eufy app op je telefoon?

ahh, deze had ik inderdaad uitstaan in de Thuis mode. Nu werkt het :slight_smile: dank voor de snelle reactie! is een hele goed flow dit :smiley:

2 Likes

Beste Martijn,

Forceer thumbnail notificaties wordt na het inschakelen van de app (of device) telkens op ‘Ja’ gezet en negeert de instelling van het device.

In de Eufy app (niet de Homey Eufy app) staan de meldingen van de devices ingesteld op “Meest efficient”. Wat inhoud dat er geen thumbnail naar de Eufy cloud servers gaat.

Wordt vervolgens de Homey Eufy app ingeschakeld dan zie ik thumbnails en staat “Forceer thumbnail notificaties” op “Ja”.

Ik wil geen thumbnails dus graag zou ik zien dat de standaard instelling van “Forceer thumbnail notificaties” op “Nee” staat.

Met vriendelijke groet,
Eduard

Hey @edumos
Ga ik naar kijken!

Was van de week ook al gerapporteerd in de engelse thread: [APP][Pro] Eufy Security - #4098 by TammeMagal

Hallo, ik heb een eufy draadloze deurbel met chime gekocht. kun je die zonder homebase koppelen met homey pro? Ik heb al een 2e emailadres aangemaakt. Ik zie de deurbel in de eufy security app maar krijg ze niet te zien in homey. wat doe ik fout?

Hoi @Jan_van_Breeschoten
Heb je de goede versie geselecteerd tijdens het koppelen?

Zorg ervoor dat je de variant selecteert die je gekocht hebt

En koppel eerst de chime :wink:

Ik zie de chime en deurbel in de app van eufy.
Heb de eufy app geinstalleerd in homey.
Probeer nu extra apparaat te installeren in homey, maar met welke email moet ik me nu aanmelden, de email die ik extra heb aangemaakt? (zonder chime en deurbel)of juist de email met waar ik de appaaraten zie in de euft app. Met beide ziet die geen apparaten. mvgr

@Jan_van_Breeschoten uiteraard moet je wel je apparaten delen met het extra account wat je hebt aangemaakt :wink:

Wat probeer je precies toe te voegen in de Homey app?
Heb je eerst de chime geprobeerd en daarna de deurbel?

Kan je je stappen beschrijven?

kom erop terug, kan het nu niet afronden. excuses

1 Like

Het is gelukt, inderdaad eerst dechime en dan de deurbel. dank

1 Like

@Jan_van_Breeschoten fijn dat het gelukt is! :slight_smile:

ik wil graag als de deurbel gaat de dual cam van eufy dat hij automatisch een foto laat zien op de chromecast tv. En of deze nou uit staat of we zitten te kijken dan wil ik dat hij deze laat zien. ik krijg het niet werkend heb hem 1 keer gezien dus de flow werkt wel maar daarna als ik test doet ie niks meer wat doe ik fout of wat gaat er fout