[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Goede avond,
Is het mogelijk om een notificatie/flowtriggee te krijgen wanneer de eufy camera offline gaat bijvoorbeeld stekker word eruit getrokken?
Zonder een slimmen tussen.
Alvast bedankt!

@Rick_Delput - alleen de indoor camera heeft geen accu, die gaat direct uit als je de stekker trekt. ik heb net even geprobeerd ; een flow met “als camera uit dan” … maar dat werkt dus niet. alleen als ik de camera in het eufy appje uit zet krijg ik die melding. als ik de stekker trek zie ik in de app wel dat de camera offline is, maar daar is geen actiekaartje van.
alle andere modellen hebben een accu, daar zijn kaartjes van; als accu leger is dan…

@martijnpoppen ik probeerde een omweggetje; ik kan tegen m’n hub2 zeggen; “stream achtertuin” (dat is een eufy cam) en dat werkt.
ik kan in google home ook een automation schrijven;
starter; als slimme stekker gaat aan , dan actie; (onder “je eigen opdrachten toevoegen”)
start streaming achtertuin.

je zou zeggen dat het moet werken, maar als ik de betreffende slimme stekker aan doe, gebeurt er niks.

wanneer bovenstaande wel zou werken, hoef ik in Homey alleen nog toe te voegen; Als achtertuin = bewegingsalarm dan slimme stekker aan - en dan zou google home het andere deel van de automation moeten overnemen, maar helaasssssss pindakaas.

@janklamer ah wel een slimme oplossing inderdaad…

Ik ben er mee bezig om de stream weer aan de praat te krijgen vanuit Homey. Maar nog geen succes tot nu toe

ah, zelf een antwoord gevonden;

Google Hub2 - heet in homey een “chromecast” .

nou is voor mij een chromecast een ding wat er zo uitziet;

en een hub2 is een ding die er zo uitziet;

maar homey ziet geen verschil en geeft ook het icoontje van een chromecast bij een hub. Dat is misschien vanuit de software logisch, omdat ze dezelfde functionaliteit hebben, maar duidelijk vond ik het allerminst.

Je kan dus dezelfde kaartjes gebruiken om bijvoorbeeld iets te “casten” naar je hub.

Nee je ziet het net verkeerd, een Google Hub heeft Chromecast mogelijkheden, er zijn inmiddels heel veel apparaten dat “Chromecast” ondersteunen en kunnen dan ook met de Chromecast app toegevoegd kunnen worden.
Mijn Denon receiver ondersteunt ook Spotify Connect en Chromecast mogelijkheden, dit word nergens in het product zijn naam weergegeven, terwijl ik mijn receiver dus wel kan toevoegen aan beide apps.

Chromecast is inmiddels dan ook niet alleen een product meer, het is meer een standaard geworden.
Het icoontje is gewoon nog nooit geüpdatet sinds het toegevoegd is aan Homey.

2 Likes

Hellaas, is dit ook niet mogelijk om te maken, dat homey ziet dat die offline gaat dan melding?

@Rick_Delput nee dat kan helaas niet

Hi Martijn,

Ik heb 2 solocams s40 aangeschaft en in eerste instantie heb ik ze aangemeld via Wifi, maar ik heb ook een homebase 2 waar ik ze ook kan aanmelden.
Wat is de meest stabiele / verstandige keuze?
Wifi of homebase?

Hey Paul
Als het goed is werken de SoloCams niet samen met de Homebase 2 dat kan alleen met een Homebase 3

1 Like

Hoi Martijn,
Thanks, dan hoef ik dat ook niet te proberen.
Ik mis bij beide camera’s de temperatuur en bij één camera de batterij-status.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
En de lampen van beide camera’s kan ik ook niet aan/uit zetten via de homey app.

Hey @Paul_Peters
Ja de SoloCams hebben een nadeel en dat is dat ze niet direct het goede ip adres opgeven aan Homey.

Dat kan je zelf doen in de apparaat instellingen daar kan je het lokale ip adres invullen van de camera . Waarschijnlijk moet je die wel even ophalen uit je router.

Batterij en temperatuur zijn helaas ook niet goed zie FAQ Q5 [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen - Apps - Homey Community Forum

Super bedankt voor je snelle reactie, ik ben nog redelijk nieuw in homey, het ip adres heb ik op de router gevonden maar waar vul ik het in bij homey? Is dat bij hub instellingen - station ip?

Yes dat klopt!

Kan ik met de eufy deurbel met gezichtsherkenning ( en de homebase 3) via homey pro 23 mijn bold deurslot aansturen? Ik zou graag hebben dat het slot open gaat als iemand van ons gezin voor de deur staat.

1 Like

@patricia_thijs je kan gezichts herkenning gebruiken in Homey als je de Homebase 3 hebt of de Dual deurbel :slight_smile:

Hallo allen,

Ik probeer mijn Eufy homebase te koppelen met mijn Homey. Dit wil niet lukken

  • heb extra Eufy admin account aangemaakt en daar mee in Homey Eufy proberen in te loggen
  • Apparaten gedeeld met extra account.
  • App opnieuw verwijderd en geïnstalleerd
  • Veel geduld

Echter ik blijf een error krijgen. Geen apparaten gevonden zorg ervoor dat je apparaten hebt gedeeld met je extra account.

Wat doe ik verkeerd ?

Het app topic opzoeken en de 1e post met de howto lezen?:blush::wink:
Ik lees bijv. dat Eufy je heel snel blockt als je te snel/vaak achter elkaar “aan het proberen bent”

1 Like

@Philippino_Philippin stuur even een diagnostisch rapport dan kan ik even voor je kijken wat er misgaat

Welke Homebase heb je?

Hallo Martijn,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels is het me gelukt. Alles eraf gegooid en opnieuw erop gezet en voila.

Met vriendelijke groet,

Alexander

1 Like

Ik heb inmiddels de Homebase 3, deurbel en 2x Eufycam 3 draaien en over het algemeen gaat dat wel aardig.

Heb het wel zo gedaan dat ik de Eufy app gebruik voor de meldingen en deurbel terwijl ik homey wil gebruiken voor het automatisch inschakelen en uitschakelen.

De persoonsherkenning komt door en bij een bekend persoon zet ik het alarm geheel uit. Om dat even tijd te geven heb ik de camera op 30 seconden vertraging gezet. In de Eufy events zie ik die status ook voorbij komen en de camera geeft korte piepjes.

Het lijkt zo te zijn dat homey wel het alarm al triggert. Geeft homebase bij een vertraging wel al het generieke alarm gelijk door? Homey lijkt bij alarm aan vervolgens de camera ook weer terug te triggeren om over te schakelen van de korte piepjes naar vol alarm.

Zitten daar in de API nog verschillende statussen in, of moet ik zelf in homey nog een vertraging inbouwen?