[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Geen probleem hoor😃

Hey Martijn,

Vandaag viel het mij op dat de screenshots weer groter zijn:

1 Like

Hoi Martijn,

Misschien is de vraag al eens voorbij gekomen, maar ik kon het nergens vinden.
Pushmeldingen moeten aan in de Eufy Security app, om de status door te geven. Vervolgens heb ik de meldingen op mijn telefoon uitgezet om niet telkens een melding te krijgen als ik thuis ben. Maar nu krijg ik natuurlijk ook geen meldingen als er iets wordt getriggerd als ik niet thuis ben ( wat je natuurlijk wel wilt). Enig idee hoe je dit kunt oplossen?

Hey @Yorick_Van_der_Ende
Nee helaas niet. Dit is de enige oplossing om meldingen in Homey te krijgen :confused:

Bedankt voor je hele snelle reactie. Moet ik dan per apparaat een flow maken “security away” en trigger voordeur dan melding naar telefoon? Of is kan dit makkelijker?

Hey @Yorick_Van_der_Ende
Ik denk niet dat ik het probleem helemaal begrijp.

Om in Homey push notificaties te hebben moet je ze altijd aan hebben staan

hey Martijn, De pushnotifications heb ik aanstaan inderdaad. Alleen krijg je dan ook notifications op je telefoon als je gewoon thuis bent. Hierdoor heb ik de meldingen van Eufy uitgezet.

Als ik dan vervolgens niet meer thuis ben, dan krijg ik ook geen meldingen, wanneer het alarm afgaat.
Dit zou ik wel graag willen hebben. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

@Yorick_Van_der_Ende je kan per security mode instellen wat voor notificaties je wanneer wilt.

Maar dat zou je ook kunnen regelen vanuit Homey dat je dan een flowcard maakt die de security mode wijzigt zodra je weggaat.

@martijnpoppen klopt inderdaad, ik heb de notificaties ook aanstaan als ik thuis ben. Zo kan ik bijvoorbeeld de radio aan laten gaan als er sochtends beweging plaats vindt beneden.

Deze notificaties wil je alleen niet telkens krijgen op je telefoon, vandaar dat ik de meldingen vanuit de eufy op stil heb gezet.

Wanneer ik dan weg ben springt de eufy security op afwezig. Komt er dan toch iemand binnen, zal het alarm wel af gaan en staat de notificatie ook aan, waardoor eufy dit door kan geven, maar staan mijn meldingen van eufy op stil.

In het kort:
Eufy notificaties staan aan bij thuis en weg. Meldingen van eufy staan uit.
Hoe kan ik toch meldingen krijgen, wanneer ik niet thuis ben en er is iets?

@Yorick_Van_der_Ende niet het antwoord wat je wilt, maar dat kan niet. :confused:

Niet als je ook de koppeling met Homey wilt. Homey kan alleen events ontvangen via notificaties.

Hoi Iedereen,

Heb getracht mijn antwoord te vinden in dit fantastische topic maar ik kom er niet aan uit.
Heb sinds kort een eurfy deurbell en twee cameras.
Als er aangebeld wordt wil ik simpelweg dat mijn tv (LG smart) een livestream toont.
Nu kwam ik al wat voorbeelden tegen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Zie onderstaand de setup (simpel). De media player waar chromecast opdraait diet niks. De media player start wel om maar laat niks zien. Het zou nog mooier zijn als ik het beeld direct op mijn tv kan toveren maar geen idee hoe. Iemand suggesties ?
Thanks!

Hey @MikeyB
Helaas werkt dit niet meer
Zie [APP][Pro] Eufy Security - #5 by martijnpoppen

1 Like

Die heb ik even gemist! Zonde… Hopelijk komt het nog terug? En inplaatst van livestreams thumbnails doorsturen is ook geen mogelijkheid?

@MikeyB ja kan wel
Alleen de thumbnail van het event dat plaatsvindt

scrolde me al rot om te snappen waarom dit niet werkte…


maar ik begrijp dat Eufy iets veranderd heeft.
Overigens had ik in de flow een controle kaartje met een push melding naar mezelf - die kwam wel door als ik de tuin inliep.

wat ik overigens nog niet begrijp is ;
de actie kaart zegt dat de camera een stream moet starten, maar hoe zou m’n google hub-2 dan moeten weten dat ie die streamcast op z’n schermpje zet?
Ik kan ook geen hub2 als apparaat toevoegen zoals ik met een chromecast wel kan.

overigens;
m’n Eufycam 2c geeft wél het laatste beeld in de homey app, het lamp-knopje werkt niet (in de eufy app wel), de temperatuur is geen data van, batterij ook niet.

Hey @janklamer
Ja helaas kan je op dit moment geen stream meer starten.
Hoe je hub kan weten dat jij de stream start is door een stream kaartje toe te voegen naar je hub. Zoals dit: Gedeelde Flow | Homey

Maar daar heb je dus pas was ana als de start stream maar weer werkt :slight_smile:

Battery klopt inderdaad zie de FAQ Q5 [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen - Apps - Homey Community Forum

Martijn, maar in die gedeelde flow staat (dat heb ik zo overgenomen ook ) : deurbel start stream. maar niet dat het naar de hub moet toch? Het hangt beide aan de deurbel, voor de google hub staat er geen commando wat ie moet doen?

(en dat commando kan je kennelijk ook niet rechtstreeks geven, want het is geen device wat je kan toevoegen).

@janklamer sorry ik miste deel 2 :wink:

en dat commando voor chromecast start ook een hub?

ik heb een chromecast waar ik inderdaad commando-kaartjes in zie, maar omdat ik de hub niet kan toevoegen kan ik daar ook geen kaartjes voor maken?

en de URL die je waarschijnlijk in dat to-do kaartje moet invullen - die haal je uit het eufy appje?

Dat durf ik niet te zeggen :wink:

Ja de url is een tag van het Eufy apparaat