[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Menselijke detectie deurbel werkt niet bij mij.

Ik heb gezocht in dit topic, maar ook het engelse topic, maar kom geen berichten tegen met de oplossing.

Ik heb een eufy 2k deurbel met homebase.
Daarop heb ik 4x een admin account.
Het eigenaars account heb ik op mijn telefoon.
1x voor homey
2x voor overige bewoners.

Alle notificatie’s staan aan zoals omschreven in het topic start.
(meldingen maar ook in de home/away status)

Wat werkt wel:
aanbellen
stil image van gedetecteerd persoon

Wat werkt niet:
Persoon gedetecteerd
Beweging gedetecteerd

Wat heb ik geprobeerd:
Nieuw /ander account
Repareren
Toevoegen aan home assistent waarbij welk personen worden gedetecteerd.

Wie kan mij helpen met wat ik over het hoofd zie?

@0burner0 Beste is om even een diagnostisch rapport te sturen nadat er beweging geweest zou moeten zijn.

Krijg je wel beweging detectie notificaties van de officiele eufy app?

1 Like

Ja op mijn telefoon komen ze wel binnen.

Ik maak morgen ff een rapport i iedergeval al bedankt voor je reactie.

1 Like

Bij aanwezig staat hij bij mij op geen detectie,
Kan het zijn dat hij dan ook geen beeld doorstuurt?

@Rick_Delput ja push meldingen moeten aan staan , anders geen detectie in Homey

Hallo Martijn,
Heb aardig wat zitten scrollen (en in het verleden - 2022) zag ik dat je met eufy doorbell, via een stream de beelden kan tonen op Google Nest Hub (gen2).
Echter, ik ben bang dat dit niet meer lukt, omdat je als je een Nest apparaat aan Homey wilt toevoegen, ik alleen Nest Hub Max kan toevoegen.

VRAAG: Kan jij mij helpen dat ik toch de deurbelcamerabeelden van Eufy op mijn Nest Hub (gen2) kan tonen, bij aanbellen?

1 Like

Hey @Erik_Rijpkema
nee helaas niet. Zie: [APP][Pro] Eufy Security - #5 by martijnpoppen

Eufy Streams werken niet meer vanuit Homey :frowning:

Jakkes, dus er is (tenzij Eufy het weer mogelijk maakt om te streamen) helemaal niet meer mogelijk om camera-beelden via Homey op Nest Hub te krijgen? Geen enkele Nest Hub (mini, max…)?

@Erik_Rijpkema alleen de laatste afbeelding van het event wat heeft plaatsgevonden (motion / person detection).

Eufy gaat het sowieso niet mogelijk maken :wink:
Ze proberen actief alle 3rd party integraties buiten te houden.

Maar samen met andere developers proberen we het wel weer werken te krijgen, maar het is reverse engineeren en dat kost veel tijd helaas

2 Likes

Ok, succes daar dan mee!!
Hoop dat je/jullie het werkend krijgen. Zou camerabeelden héél graag in mijn scherm zien.
Mocht het werken én je zou mij een berichtje kunnen sturen…HEEEEL graag!!

1 Like

@Erik_Rijpkema Uiteraard! :slight_smile:

Hmm ik schijn het toch te hebben opgelost.

Wat voor mij werkte is mijn home-base status op weg van huis (away) gezet.
Nu komen de meldingen zowel op mijn telefoon via de app binnen als via homey.
Mogelijk werkt dit ook voor anderen (of heb ik ergens overheen gelezen en had ik dit al moeten doen)

In ieder geval bedankt (ps. als ik hem dan weer op thuis zet ontvangt homey niet de status meer van persoon gedetecteerd)

Hey @0burner0

Yes dit staat beschreven in [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen Q1 :slight_smile:

Maar aangezien je dit zei ging ik ervan uit dat het goed stond :stuck_out_tongue:

Top dat het werkt nu :slight_smile:

1 Like

Misschien lees ik het verkeerd:

A1: Make sure the selected security mode inside the official Eufy app has enabled notifications for your device. (Home / Away / etc)

Maar hier uit maak ik op dat het niet uitmaakt op welke modus ie staat als de notificaties voor die modus maar aanstaan. Dat is voor Home en Away in mijn geval beide waar, alleen in Away mode komen de notificaties binnen in homey

Ja dat is inderdaad het idee.

Dat is wel gek dat ze niet binnenkomen. Krijg je ze wel van Eufy zelf in de Home modus?

Ja, dat bevreemde mij ook.

Hey Martijn,

Sinds kort heb ik onderstaande probleem.:thinking:

Bekend probleem of?!

@Linden85 komt door persoons detectie. Die afbeeldingen zijn erg klein van Eufy. Helaas niet mogelijk om deze te vergroten

Waarschijnlijk is de detectie ver weg waardoor de camera inzoomt

Voorheen was het ook best klein,maar wel een stuk groter zodat je nog iets kon zien.:worried:

Ja kan ik helaas niks aan doen :confused: