[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Goeiedag,

Mijn homey comuniseert met de homebase en de bel kan de camera uitzetten en de modis veranderen. Maar krijg niets terug van de bel en de homebase. Dus geen reactie van de homey als er aangebeld of beweging word gedecteerd klopt het dat dit niet of nog niet werkt?

Op opnieuw installeren al geprobeerd

df3007de-220e-4ee3-b6ee-aa9016fea331

Mvg jared

1 Like

Al gereageerd in DM :slight_smile:

Hoi Martijn,

Ik heb nog een testbevinding met de 2fa. Op zich werkt het prima alleen moet de app in Homey af en toe opnieuw inloggen lijkt het. Ik krijg dan opeens een 2fa code in de mail en uiteraard werkt de boel in Homey vanaf dat moment niet meer.
Lijkt me lastig op te lossen behalve als je kunt zorgen dat de app nooit uitgelogt raakt. Voor nu switch ik toch maar terug naar het extra account zonder 2fa.

Groeten Rob

1 Like

Hi @robmol
Gek ga ik naar kijken, bedankt voor het doorgeven! :slight_smile:

idd ik wou de deursensors gebruiken in flows maar die geven geen status door op moment in homey. BEdoeling was dat ik de voorddeur sensor enz zou gebruiken om lichten in de gang te laten aangaan ezn

jammer

Hi @peter_vergauwen
Je reactie is op een bericht uit januari 2021. Toen bestond de app net een maand.
De Eufy sensoren zijn gewoon te koppelen met Homey.

Edit: als je sensoren geen status doorgeven zorg er dan voor dat de push notificaties ingeschakeld staan voor dat apparaat.

Check dat in de geselecteerde beveiligingsmodus:

Hi maarten

Thx jij bent snel n antwoorden zeg, super.

Notifications staan aan en toch krijg ik geen status door van de deur sensors .
Vroeger wel va. Cam eufy 3 maar nu ook die niet meer

Hierbij mij instelling voor thuis en away dus begrijp het even niet

@peter_vergauwen zijn de sensoren gekoppeld aan de Homebase 3? De sensoren icm Homebase 3 werken nog niet goed helaas

Idd vergeten bij zeggen
Is idd op homebase 3 want heb eufy 3 cams nu en ben overgeschakeld naar homebase 3 daardoor

Jammer

1 Like

Support daar voor komt redelijk snel verwacht ik @peter_vergauwen

@martijnpoppen hoi Martijn, even een off-topic vraagje:

Als ik meldingen wil uitschakelen dat het systeem schakelt van home naar away. Als ik die uitschakel, wordt deze na een tijdje automatisch weer ingeschakeld. (Schakel tussen modi via app)

Weet jij hier iets van hoe dit kan?

Hey @iBosvelt
Ja er zit een forceer instelling als je naar de Homebase instellingen gaat (in Homey)

Eufy houdt die toggles helaas niet vast en daardoor werkt de functionaliteit niet in Homey. Vandaar de forceer optie

Hou er rekening mee dat als je de notificaties uitzet Homey niet meer kan reageren op wijzigingen in de beveiligingsmodus :wink:

@martijnpoppen

Bedankt! Betekend dit dat ik op geen enkele manier kan schakelen tussen home/away of moet ik dat dan alleen via de eufy app doen?

@iBosvelt schakelen vanuit Homey werkt wel.

Maar als je Schakelt vanuit de Eufy app of een keypad zal dan niet meer werken.

Kan het zijn dat alles eruit ligt ?
ik kan via homey niks meer van eufy bereiken

Laat maar alles werkt al weer

1 Like

Ik heb de afgelopen weken de diverse vragen/antwoorden gevolgt omdat ik bezig ben een aantal zaken over te zetten van klik-aan-klik-uit naar Eufy omdat ik hoop dat dit wat stabieler werkt (ivm 433Mhz) zo ook de deurcontacten.
Wat ik nu in Homey doe is dat ik alleen notifcaties van de deuren krijg als ik niet thuis ben (aanwezigheid op basis van Unifi door te kijken of mijn telefoon is aangemeld)
Nu begrijp ik dat om Eufy notificaties in Homey te krijgen de push-notificatie in Eufy aan moet staan, daarmee krijg ik dus altijd van Eufy al een notificatie ongeacht of ik er ben of niet of begrijp ik dat verkeerd.
Ik snap dat Eufy ook aan/afwezigheidsprofielen heeft maar dat die zich niet (goed) laten schakelen door Homey maar ook dat zou ik verkeerd kunnen begrijpen.

Wat ik dus uiteindelijk zou willen is dat in geen meldingen van Eufy zelf krijg van de deuren maar dat ik dmv flows in Homey kan kiezen welke meldingen ik wanneer wil hebben zoals ik dat nu dus kan op basis van KAKU, iemand een idee hiervoor?

Hi @Marcel_Kolsteeg

Ja dat klopt. Helaas kan dit niet anders. Aangezien Eufy geen officiele inegtratie biedt maakt Homey gebruik van de push notificaties.

Ligt eraan, Homebase werkt het wel goed, maar bij standalone camera (bedrade cameras) werkt het helaas niet.

Er is een “workaround”. Zie de FAQ: Q2

Hoi Martijn,

Sinds vandaag is de verbinding van al mijn apparaten in de Eufy app van Homey weggevallen.
Opnieuw opstarten, opnieuw inloggen, repareren, opnieuw aanmaken lukt niet meer.
Tot gisteren werkte alles nog prima. In de app van Eufy zelf werkt alles wel.
Heb jij misschien een idee wat hier fout gaat.

Hoi @Albert60
Kan je uitleggen wat je bedoeld met weggevallen?