[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

ik ben iedergeval erg dankbaar voor je hulp
Als je iets wilt dat ik test laat het mij vooral weten.
Zo leer ik ook weer.

Geen dank! :smiley:
Ik denk als binnenkort de integratie voor de sensoren verbeterd is kom ik in de lucht

1 Like

Hoi @martijnpoppen

Geen idee wat er is gebeurd maar krijg al de hele dag geen images binnen op mijn Telegram terwijl er genoeg activiteit in Eufy zelf te vinden is.

Naast de al eerder gemelde error zie ik nu weer twee nieuwe errors.
Only abslote url’s are supported en invalid image buffer.

031f8ded-f642-444a-a83b-315cd7fad755

Bedankt.

Hey @Heula
Ja ik zag dit ookal langs komen. Zal even checken wat er mis gaat.

Wil je ook een report sturen? → :man_facepalming: die had je al gestuurd

1 Like

@Heula lijkt erop dat Eufy ook de thumbnails gepatched heeft… :confused:
Gaat lekker afgelopen week. Ik zal er een fix in zetten dat het alleen op notificatie bijgewerkt wordt. (zoals het eerder ook altijd was)

Geen idee wat het allemaal inhoudt maar veranderd er voor de gebruiker iets of blijft alles na de fix weer werken zonder aanpassingen?

Bedankt

@Heula ik hoop het…
Eufy is alles mbt afbeeldingen / streams aan het patchen op het moment. (bron)

Dus zodra je bewegingsmeldingen krijgt moet het nog werken. Maar ben bang dat dat binnenkort ook verdwijnt.

zie ook: [APP][Pro] Eufy Security - #3140 by Asbjorn_Fischer + comment daaronder

@Heula Helaas, de fix gaat het ook niet oplossen… Eufy heeft dit ook gepatched. Ben bang dat dit niet gefixed kan worden…

Helaas Martijn, niets aan te doen dan. Dan gaan we maar weer in Eufy app zelf kijken.

Je zegt dat ze dingen hebben gepatched, houdt dat in dat dit beveligingslekken waren o.i.d.?

Eufy gebruikte de cloud om thumbnails op te slaan.
Dus als ze een notificatie sturen slaan ze de afbeelding tijdelijk op in AWS (Amazon Web Services). Dit gebeurde ook voor de cover images (afbeeldingen die je ziet als je de mobiele Eufy app opent).

Daarnaast is het ook mogelijk een cloud stream te starten via https://mysecurity.eufylife.com.

Wat ze nu gedaan hebben:

Tsja, ik vond het logisch dat het in de cloud stond + ideaal voor de Homey app. Maar uit het oogpunt van Local First is het natuurlijk wel een probleem. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze dit aan het patchen zijn.

Er is ook een melding toegevoegd in de Eufy app bij de notificatie instellingen hiervoor:

1 Like

Hoi Martijn, Allereerst super werk wat je doet! heb al een tijdje Eufy producten en zeer tevreden. Echter krijg ik ze niet lekker werkend met Homey, nu allemaal kunnen toevoegen maar ik krijg geen screenshots van de camera naar mijn mobiel. Misschien heb je nog tips? super bedankt alvast!

1 Like

Hey @joost_kruijssen
Dankjewel!

De screenshots werken op dit moment niet door aanpassingen van Eufy aan de API.
Zoals te zien in je afbeelding :wink: – (die afbeelding heb ik namelijk er in gezet :stuck_out_tongue: )

Daarnaast heb je afgelopen week ook melding gehad op de tijdlijn van je Homey met informatie waarom het niet werkt. Daarnaast staat er in dat bericht een link naar https://tinyurl.com/eufy-homey met meer info

Hi all

Eufy heeft meerde API dichtgezet en de API responses voorzien van een encrypted response.

Daardoor zal de app niet werken.

Er wordt hard gewerkt aan een fix!

Voor de laatste status https://tinyurl.com/eufy-homey

1 Like

@martijnpoppen

Dag Martijn

is dit de reden waarom mijn cams momenteel niet bereikbaar zijn in homey.
Ik had repareren geprobeerd, maar ik geraak niet meer ingelogd.

@Steven_De_Spiegeleer
Ja klopt helaas

FIX is live! :smiley:

Zie: [APP][Pro] Eufy Security - #3226 by martijnpoppen

Goedemorgen Martijn, ik zie alle apparaten weer en dat met mijn normale account met 2fa, goed werk!
Aleen komen de triggers vanuit de eufy app niet door. Als ik bjivoorbeeld de beveiligsmodus verander in de eufy app, veranderd ie niet in Homey. Ook als het alarm afgaat komt de trigger niet door. Andersom werkt het wel, dus de wijzigingen in Homey komen wel door in de eufy app. Hoop dat het een easy fix is.

79dfa319-a44d-495c-95e7-9efdad9544ec

Hey @robmol
Yes! En nice dat je de 2FA al hebt getest :slight_smile:

Zou je de app eens kunnen herstarten en kijken of dat het oplost?

Inderdaad een easy fix, dat lost het op :smile:

Nice! Zal even kijken of ik het kan fixen zonder die herstart :stuck_out_tongue: