[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Super !! Hij doet het. Hartelijk dank voor de goede hulp !

2 Likes

Wat een geweldige App, wel even zoeken naar de juiste instelling in de Eufy App dat je ook de Thumbnails moet selecteren bij meldingen maar daarna super!

2 Likes

Hallo weet iemand of het mogelijk is om de tekst van de standaard gesproken antwoorden te bewerken. Deze zijn momenteel in het Engels en ik wil deze in het Nederlands maken.
Ik heb wel al de 3 gesproken opties benut.

Alvast bedankt voor je reactie

Hey @Paul_Douve ,
Je kan de standaard meldingen niet aanpassen, alleen de custom meldingen.

2 Likes

Hallo Martijn,
Ik wil graag een Eufy deurbel (bedraad) koppelen aan Homey.
Hiervoor heb ik 2 accounts aangemaakt in Eufy (voor beide 2fa uitgezet).
Via Eufy account 1 heb ik account 2 via gezin uitnodigen aangemaakt. Ik zie dan bij account 1 dat ik account 2 is aangemaakt en deurbel + Homebase 2 zijn gekoppeld.
Vervolgens met account 2 ingelogd bij Eufy.
Daarna ben ik bij Homey ingelogd op mijn Homeyaccount en wil ik koppelen met Eufy - deurbel bedraad.
Na selectie in Homey Eufy deurbel, voer ik Eufy account 2 in.
Dan zoekt Homey/Eufy even… en krijg de melding dat geen device beschikbaar is.

Wat doe ik hier verkeerd?
Hoop dat je kan helpen, want ik heb vele combinaties geprobeerd. Af-/aangemeld… niks helpt.

Ik verneem het heeeeel graag.
Groeten,
Erik - Homey en Eufy enthousiasteling (nu nog steeds, maar neemt af…)

Hey @Erik_Rijpkema ,
Vervelend. Ik kan even met je meekijken.

Als je mij een diagnostisch rapport stuurt kijk ik wat er misgaat.
Dit doe je zo:

Meer - apps - Eufy Security - tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

Hallo Martijn,
Dank je wel alvast!
Ik heb een code gekregen toen ik het diagnostisch rapport maakte. Moet ik deze hier delen (lijkt me niet zo “veilig”?). Of krijg jij het rapport vanzelf toegestuurd?

1 Like

Hey @Erik_Rijpkema
Ik krijg hem automatisch in de mail.
Ga zo checken!

@Erik_Rijpkema
Probleem gevonden. Je hebt een Battery_Doorbell. maar je probeert hem toe te voegen als bedraad.
Ik snap de verwarring want je kan je battery doorbel ook bedraad aansluiten :stuck_out_tongue:

Als je probeert hem toe te voegen als batterij-gevoede deurbel werkt het wel.
Screenshot 2021-12-14 at 09.49.57

Voeg wel eerst even je Homebase toe:
Screenshot 2021-12-14 at 09.50.01

Hai Martijn,
Ik ga het meteen proberen!
De homebase 2 had ik al aangesloten… opnieuw doen? Of zag je deze niet?

Oh… sorry, snap het. Homebase 2 had ik niet in Homey toegevoegd.
Ga ik nu ook meteen doen.
Ben benieuwd!!!

1 Like

YES!!! Homebase en Deurbel zijn gekoppeld!!
Dank, dank, dank Martijn!

Hoor ik nu wel als ik in Homey de Deurbel open en naar camera ga, dan het beeld buiten van de doorbel camera te zien? Want ik zie nu alleen een mooi plaatje met producten van Eufy?

@Erik_Rijpkema Ja dat klopt. De afbeelding wordt alleen geupdate als er een notificatie binnenkomt en op basis daarvan reageert Homey.

Het is geen officiele integratie en daarom dus niet mogelijk dit op een andere manier te doen.

Kijk ook even in het hoofdtopic naar de FAQ voor wat meer info: [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen

Hai Martijn,
Prima, dan weet ik dat. Scheelt mij heeeeel veel uitzoekwerk. Ben beetje amateur op dit gebied/huisautomatisering, maar vind het heel gaaf om ermee “te spelen”. :wink:
Je hebt me enorm goed geholpen.
Nogmaals: dank je wel!
Ook voor je snelle reactie.
Groeten, Erik

1 Like

Geen dank!
Succes ermee.
Indien je vragen hebt weet je mij te vinden :wink:

Hallo Martijn,
Enige tijd geleden tot aanschaf overgegaan van een Homey Pro. Gedachte hierachter om bij een deurbeldruk van de Eufy deurbelcamera 1080P 2K ( battery ) ik/wij automatisch op een nest hub 2 display live kunnen zien wie er aanbelt. Dit ging tot op een paar dagen geleden nog goed, totdat ik de boel moest verbouwen vanwege de kerstversiering. Ik heb al een tweede account aangemaakt voor login in de Eufy doorbellcam en Homebase II en 2FA uitgeschakeld. In de app voor Homey ingelogd. homebase toegevoegd en deurbel camera. De flow bij deurbeldruk was super eenvoudig: Deurbel ingedrukt- dan Start stream HLS ( Chromecast compatible) - Cast een webpagina met Tag url - stop met casten + vertraging van 20 sec. Dit werkte ook met de flow beweging gedetecteerd.
Nu ik de Nest Hub verplaatst heb een 2 meter verderop, zie ik bij een deurbeldruk noch bij beweging gedetecteerd een live stream op de Nest Hub. Ik ben nu al een paar dagen/avonden bezig geweest om het weer aan de praat te krijgen, maar niets werkt. App gedeinstalleerd, google apparaten losgekoppeld, gebruikers uitgelogd en verwijderd, hele nieuwe accounts aangemaakt voor Eufy… You name it… ik kom er niet uit. Als je wilt en kunt helpen, heeeeeeeeeeel graag!!

1 Like

Hey @SR_Van_Put
Helaas ben je de 2e vandaag die dat meld.
Eufy heeft wat aangepast in de stream. Dus ben bang dat deze functionaliteit niet meer gaat werken. :frowning:
Ben aan het kijken of ik het kan fixen

Meen je niet!!! En ik maar denken dat het aan de 2FA ligt, of misschien té vaak ingelogd, of oude instellingen van gebruikers die ooit ingelogd zijn geweest op de Nest Hub. Ik heb me het schompes gezocht naar de oorzaak en alle denkbare mogelijke oorzaken en opties uitgeprobeerd! Ik wist op een gegeven moment niet meer welk apparaat ik uit het raam moest gooien, dus heb ik alles toch maar even laten staan. Geen keuze is ook een keuze…
Wat ik vooral jammer vindt is dat je als leek ( wat ik nog steeds ben), een beetje misleid wordt met logo’s en teksten op producten waarop staat: “Werkt met Google of Alexa”… Ja deels inderdaad. Maar iets simpels wat ik verwacht had, je telefoon niet nodig te hebben om een live feed te kunnen zien als er iemand op de deurbel drukt is teveel. Tenzij je er een eigen google product aan hangt.
Zet dan gewoon op de doos: “Werkt met Google, maar niet zoals je zou verwachten”. Weet iedereen waar ie aan toe is. Eufy is een prachtig systeem en 3 keer beter dan een “Ring”, maar dit is wel een beetje jammer verhaal.

Gelukkig dat je dat dan nog niet gedaan hebt :stuck_out_tongue:
Ik ben er ook pas net achter dat het veranderd is.

Ik ga kijken wat ik kan doen.

Zodra ik een update heb plaats ik die hier

Lijkt erop dat de streams het bij Eufy zelf ook niet meer doen:
https://mysecurity.eufylife.com

Ik krijg zelf geen stream gestart