[App][Pro] Aflamo

Like to share my first app for Homey Pro.

To control you Aflamo Fireplace (via Infrared). Currently made for the “Unique” Model, but would not be surprised if this also works on other models.
large

Note
Since there is no feedback from the actual remote control, Homey can’t know what the state is of the device, if turned on in another way than via Homey.

1 Like

Ik heb een ander merk Fire Place.

Echter met de switch "Bodem kleur intensiteit "kan ik de haard aan en uit zetten.
Als de verlichting aan gaat gaat ook de Fire Place aan en andersom.
Daar is echter geen flow voor. Met de bestaande werkt het niet.

Zou je die kunnen maken.

Met vriendelijke groet Leo van Beugen

Homey Pro 2023

Welke app gebruik je dan als ik vragen mag? en wat is het merk?

Aflamo app

Ik wil dat de haard aan gaat als de verlichting aan gaat , de verlichting werkt met Klik aan Klik uit.
Ik heb de Afloma app geïnstalleerd en kwam er zo achter dat de haard op "bodem kleur intensiteit"aan en uit ging. Echter daar is geen flow kaart voor.

De haard is van het merk Xaralyn en werkt met een infra rood afstand bediening.

Voor het mooie zou ik dan de afstandsbediening moeten hebben zodat de juiste codes gebruikt kunnen worden. Zal is kijken of de leverancier er voor openstaat. Zal ook kijken of ik de aanpassing kan maken voor je zodat je iig verder kunt. Verwacht het niet binnen een week, het is een hobby en momenteel iets te druk met werk.

Laat t weten als ik wat verder ben.

Dank je wel!

Met vriendelijke groet,
Leo van Beugen

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Leo, kun je aangeven of er nog meer knoppen andere functies hebben? heb wellicht een makkelijkere oplossing kunnen vinden, maar dan zou het mooi zijn of je kan controleren of de functies in de Homey App andere functies aansturen op jou haard.

Heb een mail gestuurd naar Xaralyn, weet niet of ze willen helpen.

Martin,

Ik heb alle knoppen geprobeerd alleen "Bodem kleur intensiteit reageert. Aan /uit

Gr Leo

Ik woon in Alkmaar, ik weet niet of je in de buurt woont anders zou ik de afstandsbediening kunnen afgeven.

Leo

Ok, Nee helaas, rotterdam. Je zou hem evt. wel kunnen opsturen met een retour envelope als je hem even kunt missen? dan moet je even een privé bericht sturen.

Kun je verder even het volgende verifiëren;

Bij de Aflomo moet eerst de display aan zijn voor je hem uit kan zetten. Dat houd in dat je soms twee keer op de aan/uit knop moet drukken op de AB, 1x om de display aan te krijgen en 2e keer om uit te zetten. De Homey App houd hier rekening mee, kun je aangeven of dit bij jou haard ook zo is, of is het slechts 1x drukken op de AB voor Uit?

Martin,

Ik ben nog aan de gang geweest en heb de homey wat dichter bij de haard gezet . Het is een IR signaal en dat moet goed aankomen bij de haard.

Er zijn ook andere knoppen die reageren.

Bodemkleur > Die doet hetzelfde als de tweede knop aan de rechterzijde van mijn afstandsbediening. Verwarming aan, 700 w, 1400 w, uit

Timer > links 3 op mijn afstand bediening

Verwarming > rechts 3 op mijn afstandsbediening

Snelheid > Links 1 op mijn afstandsbediening

Bodemkleur intensiteit > rechts 5 op mijn afstandsbediening

Ik ga proberen om de andere ook te vinden. Zaak is dat het signaal goed aankomt bij de haard. Soms moet ik een paar keer drukken.

Leo

Leo,

Kun je hem testen voor me?

Graag eerst de oude app verwijderen voor je deze installeert.

Martin

Met flow " zet uit" kan ik hem aan en uit zetten.

Met de flow "zet aan " gaat deze ook wel aan en uit maar weigerd af en toe en soms veranderd de vlamhoogte.

Met flow "aan of uit " kan ik hen aan en uit zetten.

Met vriendelijke groet,
Leo van Beugen

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Kun je stapsgewijs even alles controleren;

  • Eerst de bediening in Homey, werken alle knoppen? zo nee geef even aan wat wel en niet

De flow ‘zet aan’ en ‘zet uit’ zijn in de basis het zelfde, omdat het zelfde IR signaal word verzonden (je AB heeft immers ook maar 1 knop). Twee keer Aan zetten is dus ook uitzetten, en andersom als de haard aan is, dan is 2x uitzetten ook aan…

nogmaals, zoals eerder omschreven, bij de Aflamo zit er wat logica bij geprogrammeerd, omdat daar eerst de display aan moet zijn voor ik hem uit kan zetten, mocht er bij jou haard ook zo iets bijzonders zijn dan is dat uiteraard van belang.

https://xaralyn.com/alle-haarden-en-accessoires/inbouwhaarden/elektrische-inbouwhaarden/levico-90-3d-led-inbouwhaard?type=electric

Nog even een verwijzing welke haard.

Leo

Martin de knoppen op de Homey die je hebt aangemaakt werken.

Ik zal vanavond proberen de andere knoppen te lokaliseren, In de haard zit in de bovenkant een display echter je moet op zijn kop kijken wat er gebeurt.
Geeft elke keer een piep,mijn vrouw wordt er gek van. Vanavond is ze naar Yoga, kan ik even verder met uitzoeken.

Leo

Martin,

Ik krijg geen andere toetsen van aan de praat. Echter 24h timer is tweede knop linkerzijde temperatuur instellen.

De andere werken en de aan/uit knop ook.

Ik weet niet of de snelheid in te stellen is want de commando’s vliegen er snel doorheen, hij piept soms 2x achter elkaar waardoor die aan en direct weer uit gaat.

Nee, kan verder niks met de timing, het signal wordt slechts 1x door de App verstuurd. Ik zou echt de AB moeten hebben, wellicht dat de signalen dan toch niet helemaal compatibel zijn.

In je eerdere bericht zei je: Timer > links 3 op mijn afstand bediening
Neem aan dat je daarmee bedoelde dat Links 3 (dus 24h timer bij jou) hetzelfde doet als de timer knop op de aflamo?

Denk dat het lastig is om het op deze manier aan elkaar te knopen zonder de betreffende hardware.
Nogmaals, mocht je de AB even kunnen missen dan kan ik kijken of ik de signalen kan decoderen (geen garanties). Stuur dan even een persoonlijk bericht.