ANWB Dynamische Energietarieven (adv) Flow maken

deze?
image

ja, maar 7,1 kWh kan niet je echte meterstand zijn, tenzij je nieuwe smartmeter vanochtend is geinstalleerd door je netbeheerder :wink:

grinnn nope, heb wel die button vandaag aangemaakt, help dat?

Ik heb de source code van Ztatz gevonden. Ik kan de logica niet helemaal volgen met al de verschillende Homey apparaten die de app heeft, maar ik heb wel gezien dat je gas nu niet kan koppelen aan PBTH, en elektriciteit alleen op basis van Watt (en niet met kWh). Vandaar dat PBTH bij 0 is beginnen te tellen.
Ik zal in de volgende PBTH release speciale support opnemen voor Ztatz zodat gas en kWh kan worden gekoppeld.
Blijft raar dat Ztaz wel een dag en nacht tarief kent, maar geen teruglevering in Homey registreert. Dus of dat goed gaat als je zonnepanelen hebt betwijfel ik…

@HanZ Je kunt de test versie van PBTH hier vinden: Power by the Hour | Homey
Hiermee kun je gas inlezen van de Ztaz P1, en ook zal de kWh meter worden gebruikt ipv de Watt meter om te koppelen. Dan wel even je huidige e-summarizer verwijderen en opnieuw koppelen.

Wie kan mij helpen? Deze flow doet het soms niet en soms wel.

Hang eens een notificatie kaartje aan de onderste vd de twee ‘knopjes’ van de voorwaarde “tussen 1 uur en 6 uur” . Dan weet je of de trigger buiten het tijdslot plaatsvond.
Die onderste ‘knop’ geeft nl. de ‘niet-waar’ terug.
Zonder die (tijdelijke) notificatie- of log kaartjes weet je nooit waarom een flow het (soms) niet doet

1 Like

Als de prijs tussen 0 en 12uur naar beneden blijft gaan wordt hij nooit getriggerd tussen 0 en 6u…
Als je zeker wilt zijn dat de vaatwasser om 8u sochtends klaar is moet je dus een andere strategie volgen.

@Gruijter Zou je jou flow voor de vaatwasser willen delen? Ik zie door de vele mogelijkheden niet de juiste… :pray:

5 Likes

Dank je voor het delen! Nu eens verdiepen in logica want dat was me tot nu toe te moeilijk en naar mijn idee ook niet nodig… :nerd_face:

1 Like

@Gruijter Een vraag over de flow die je hebt gedeeld. Het kaartje forceer start handmatig en start vaatwasser op laagste 2uur. Hoe maak je die in de flow? Ik neem aan dat de forceer start handmatig bedoeld is dat je de vaatwasser zelf aanzet en dan de Home connect knop activeert?

Forceer start handmatig is dat ik vanuit de Homey app ieder moment kan starten via de flow knop. Gebruik ik bijna nooit.
Normaal pakken we gewoon de hele dag door de vaatwasser in, en als we vinden dat hij vol genoeg zit (meestal na het avondeten) druk ik op de home-connect knop en doe de deur dicht. De flow doet de rest.

Alleen de home-connect knop? Ik heb een Siemens en die moet ik volgens mij eerst aan zetten voordat de home-connect knop kan worden geactiveerd. En vergeet het zeepblokje niet :wink:

Sinds vandaag werken ook mijn Enphase zonnepanelen met de nieuwe API v7 (Zonnepanelen app), dus Power by the Hour geeft een nog beter inzicht. Probleem is alleen dat mijn Tibber tarieven (per uur variabel) niet het energietarief van PBTH bijwerken.

Ik heb een flow gemaakt dat ALS het tarief wijzigt, DAN stel PBTH energietarief groep 1 in op #current price. Helaas blijft BPTH de default €0,25 tonen. Hoe krijg ik dit werkend?

Je kunt in PBTH een DAP device aanmaken voor de Tibber tarieven. Je hoeft dan alleen de btw (21%) in te vullen, en de opslag/belastingen per kWh (bij Tibbber te vinden). Je hebt dan geen flow meer nodig om het tarief in te stellen, en krijgt hele mooie extra functies cadeau.

1 Like

Dat is ook wat ik dacht, maar de DAP tarieven worden niet overgenomen. Hoe kan ik zorgen dat dit wel gebeurt?

Een andere optie is uit de Tibber app rechtstreeks het tarief importeren met een flow. Dit lukt helaas ook niet. Wat doe ik fout?

Zowel in het DAP device, als in alle summarizer devices moet je tariefgroep 1 instellen.

Er was gisteren en vandaag een probleem bij de databron met prijzen. Dat is pas een paar uur geleden opgelost. Dus het kan ook een tijdelijk probleem zijn geweest.

Ik heb hier hetzelfde issue. Sinds een paar dagen een Homey Pro, we nemen stroom af bij Tibber.
PBTH geïnstalleerd, DAP devices aangemaakt, btw ingevuld, opslag/belasting ingevuld.
Tariefgroep op 1 gezet, en alsnog blijft het tarief op de (standaard) 0,25 euro staan.
Gisteravond aangepast, daarna een keer de Homey pro reboot gedaan.
Deze ochtend staat het tarief nog steeds op 0,25.
Wellicht ben ik ergens iets vergeten?

Edit : Ik heb alles een keer opnieuw geïnstalleerd, Homey Pro herstart en nu staat het tarief etc correct.

Hi, willen jullie mij helpen met het instellen zodat de PBTH de ANWB prijzen ophaalt?

Dank alvast!

Dit is voor Tibber. De 0.17… is bij ANWB net ietsje anders, maar ook ongeveer 0.17

1 Like