Alternatief voor de slechte zigbee?

Zie mijn comment :slight_smile: Smart Switch WXKG11LM Rev 2 and wall switch WXKG03LM not recognized in app. · Issue #37 · notabene00/HomeyCONZ · GitHub

Ik heb hem geprobeerd en hier werken ze nu ook alleen werkt nu mijn vibration sensor niet meer die ik net aan de praat had met versie 0.14. misschien toch even wachten op een update van fantomnotabene

Die gebruik ik momenteel niet dus ik kan wel even voorruit. Scheelt me toch 5 sensors :slight_smile:

Er is een nieuwe release welke het goed doet :slight_smile:

1 Like

Hoe heb jij hem geüpdate? Gewoon over de oude firmware heen gefietst?

Yes

Gelukt! Thanks

Werken bij jou button 3 en 4 ook niet?

Sorry, maar een nieuwe release van wat? :relaxed:

Deconz

Thanks, ga meteen even kijken

Heeft iemand deze al gezien?

Staat in de store! Maar dat is volgens mij niet de app die we nu gebruiken… Upgraden gaat niet werken lijkt me… Dus alles opnieuw toevoegen… Iemand enig idee wat 't verschil is?

Sinds een week zeer happy met mijn tweedehands xiaomi gateway v2 icm de Homey mi app… Half jaar geleden had ik voor de tweede keer een tevergeefse poging via Xiaomi gateway ondernomen… Nu de 3e poging heb ik al mijn uitgevallen xiaomi sensors via twee gateways lopen… Als een trein…

En geloof me, heb alle smaken van oplossingen wel geprobeerd die hier op t forum voorbij kwam, dr hangt zelfs in iedere kamer n Ikea tradfri stekkerdoos niets te doen behalve een zigbee network in de lucht houden…

Volgens mij is het gewoon dezelfde als van onze Russische vriend

Wacht… kan je dan alle Aqara sensoren en andere devices met Homey uitlezen via de xiaomi gatway op dezelfde manier zoals je het nu rechtstreeks doet? En zit je ook niet meer vast aan het Zigbee limiet van Homey? Heeft dit nog extra vertraging? (Als je bijvoorbeeld een schakelaar indrukt)

Jij hebt toch ook een Raspberry draaien met daarop Node-Red voor je dashboard? Waarom daar niet ook Deconz op met een Conbee stick? Ik heb het ook zo draaien en dat loopt allemaal als de brandweer, ben er super gelukkig mee.

Nee, Node red draait (en MQTT broker) op een Synology NAS. Maar de Deconz / Conbee optie hou ik ook nog steeds open hoor. Het leek mij alleen beter om die Xiaomi dingen via een echte Xiaomi hub te laten communiceren. Als dat ook perfect blijkt te werken zou dat ook een goede oplossing zijn voor mij.

1 Like

FWIW, deCONZ werkt ook prima op een Synology NAS (in ieder geval via Docker).

1 Like

@Satoer inderdaad net zo snel en nu ook inclusief batterij meting…

1 Like

Wat me vooral erg opvalt is de snelheid waar bijvoorbeeld de powermeting plaats vind op de INNR pluggen (sp120) die ik gebruik, dat reageert zo ongeveer direct. Als ik een apparaat aansluit op de plug zie ik al na een seconde dat homey vermogen meet.