Afstand bepaling <5 meter

Ik wil een flow maken voor het openen van het elektronische slot van mijn voordeur. Deze flow moet starten als ik binnen 5 meter van mijn voordeur ben.

Geofencing is te grof. Mbv locative kan dit tot 50 meter.

Ook mbv smart présence die triggert als mijn iPhone aan de wifi koppelt is te grof. Mijn wifi signaal blijkt zo sterk dat als ik 20 meter van mijn voordeur met mijn auto mijn parkeergarage in rij de voordeur al open ging.

Bestaat er iets zoals een Bluetooth tracker die ik aan de binnenkant van mijn voordeur monteer. Als mijn iPhone dat signaal oppikt gaat de deur open.
Ik wil niet constant met een tile op zak lopen. Ik wil het dus omdraaien. De beacon op een vaste plaats monteren en een flow starten als mijn iPhone vlak bij de beacon is.

Heeft iemand een idee?

Zoek hier in het forum op “beacon” dan kom je allerlei dingentegen.
Weet niet of het 5m is maar wel closer range

Dat kan met Tasker of hoe heet.
Als het beacon door je phone ‘gezien’ wordt, en Tasker kan dat signaal oppikken, dan kun je met Tasker een webhook naar homey sturen, waarmee je een flow kunt starten.

OP heeft een iPhone, Tasker is Android-only.

De app Launch Center Pro heeft een optie om “location based” te triggeren, en dat zou ook op basis van iBeacons en afstand moeten werken. Er zullen vast ook andere apps zijn die zoiets kunnen.

2 Likes

Dat weet ik ook wel, maar ik heb geen apple spul, dus ik bedoelde een Tasker achtige iPhone app :kissing_heart:

Thanks, ik ben weer een stap verder
Ik ga denk ik het pad van ibeacons onderzoeken.

Als ik het goed begrijp moet ik een ibeacon kopen en dan met een app zoals locative of launchcentre een webhook naar homey sturen wat weer als trigger voor een flow kan fungeren.

Weet iemand welke ibeacon geschikt is als statische beacon en waar ik deze kan kopen?
Kan een AirTag ook dienen als statisch ibeacon?

De iPhone app heet Opdrachten/Shortcuts trouwens

Ik vermoed van niet.

Ik weet niet of het uitmaakt of de beacon naar je telefoon toe gaat, of je telefoon naar de beacon. Maar dá’s slechts een vermoeden.

De bluetooth trigger van de Opdrachten app werkt met BT apparaten die wel/geen verbinding hebben. Beacons echter, zijn binnen/buiten bereik, wat m.i. niet hetzelfde is.

Je kunt ook met NFC tags werken met de Opdrachten app. Maar dan moet je wel je telefoon tegen de tag (willen) houden om de deur te openen.

Bron: