Advies Android tablet voor Dashboard

Mooi scherm zo aan de muur! Ben me aan het verdiepen in een scherm aan de muur met homey dashboard / energy tab. Heb jij het scherm op altijd aan staan met draadloze lader gaat dit momenteel goed?

Mijn Samsung Galaxy A9+ tablet heeft daartoe een instelling voor batterij bescherming.

Deze en mijn voorgaande tablet hangt / hing permanent aan de lader.

Ah top! Ja zijn nog wat stappen die ik eerst moet nemen haha. Heb de homey 2019 nog zonder dashboard. Maar momenteel heb ik elektrische auto zonnepanelen batterij etc en zou graag de energy tab willen en dashboards en dan alles bij elkaar tof op een tablet aan de muur. Nu kan ik dashboard bijkopen op mijn huidige homey of upgraden en ook de energy tab hebben en wss snelle homey.

Ja werkt tot nu toe prima! En het scherm gaat aan, zodra de lader aangaat dmv idd een coolcam plug. Had liever gehad dat ik de tablet gelijk kon aansturen met Homey, maar dit is nog niet gelukt. Gebruik wel tasker, om het een en ander in de tablet lokaal te besturen. Ik kan namelijk daardoor wel de accu uitlezen, en zorgen dat de accu niet constant opgeladen wordt dmv wat flows als die 100% staat

Ah oke slim! Hoe lang zal hij meegaan op een accu met alleen homey dashboard erop? Ik wil heb denk ik hangen boven een stopcontact dus kan ook alleen ff zoeken naar een magnetische muurhouder of iets en als hij opgeladen moet worden hang ik even de kabel eraan. Wellicht ook een redelijke optie

Ja dat gaat ook werken. Maar durf absoluut niet te zeggen hoelang zo’n accu meegaat :sweat_smile: hangt van zoveel factoren af.

In het begin gebruikte de Homey app ook veel stroom, door denk een Memory leak of iets. Is nu wel wat verbeterd lijkt het.

Oke top we gaan het meemaken, twijfel tussen een iPad Pro uit 2018 of een galaxy tab a9+ of Xiaomi redmi ben normaliter geen Android fan maar om 1 app te draaien moet opzich ook prima zijn

wilde hem simpel aan de muur bevestigen met magneet/tape. Zit hij er ook strak tegenaan moet ik hem alleen af en toe laden idd.

Zo iets van Ali denk:

Magnetische tablet-wandhouder

https://a.aliexpress.com/_EIeyfIe

Hé Remy vraagje,

jouw oplossing inclusief lader is denk ik op langere termijn een mooiere en betere oplossing. Ik kan bij foto’s op Ali niet echt vinden hoe deze gemonteerd wordt. Past de binnen unit in een normale stopcontact doos zodat ik een stopcontact kan vervangen door deze lader? En denk je dat er tevens een shelly mini tussen past in de doos? Zou die denk ik willen gebruiken voor het aan en uit zetten van het stroom dat hij niet altijd laad :+1:

Nee, helaas past dat niet in zo’n doos. Was dat maar zo :sweat_smile: ik heb een gat in de muur gemaakt en het hele geheel vast in de muur geschroefd. En daarna aan de zijkanten dichtgesmeerd. Zat wel te twijfelen ivm de warmte wat dan eigenlijk niet echt weg kan, want het is natuurlijk gelijk de adapter. Maar tot nu toe is mijn huis nog niet afgefikt :sweat_smile: je moet een stekker aan het apparaat maken, en de coolcam socket schakeld het apparaat in wanneer nodig.

Zo ziet het er ongeveer uit. Al is dit niet het zelfde apparaat. Maar de adapter/ magneet wat in de muur gaat, daar zit een kapje op wat je erop moet klikken uiteindelijk.

Oeff best wel wat werk dan idd haha, ja dichtsmeren mooier, alleen zit er nu altijd een tablet voor dus had hem wss ook open kunnen laten maar zoveel warmte op dat vermogen komt er toch niet vanaf dus zal wel goedkomen.

Heb voor nu voor paar euro die magnetische tape gekocht , heb een stopcontact er recht onder zitten. Heb de redmi pro besteld met 90 graden kabeltje. Als hij nu een hele dag mee gaat en als ik naar bed ga een kabel erin kan stoppen is het voor nu tijdelijk oke. Ga eens op onderzoek of er niet iets bestaat dat past in de Europese normen qua afmetingen haha, weinig zin om met de muur aan de slag te gaan. Thnx voor alle info! Zal als alles binnen is laten weten wat de vorderingen zijn haha

Ik houd zelf nooit van halve maatregelen, vandaar dat ik hier toen gelijk voor gekozen heb. Heb er geen spijt van…. Je moet het alleen even doen :joy: als jij ook genoegen neemt met af en toe de oplader erin te stoppen in de tablet dan zou ik daar voorgaan. Het hangt in jouw situatie ook gewoon af hoelang je dan de tablet laat aanstaan, enz. (Scherm aan) Geen idee hoelang een tablet werkt zonder lader erop. Zou dat gewoon eerst uittesten.

Ik heb wel een vraag over het formaat tablet. Op de een of andere manier blijft het aantal kolommen binnen hdashboard iedere keer beperkt tot 10. Ik heb een groter tablet besteld in de hoop dat ik meer kolommen kwijt kon maar dat veranderd niet. Waar maak ik de denkfout ?

Meer inches betekend niet meteen een hoger resolutie.
Eerder omgekeerd: een hogere resolutie is beter leesbaar op een groter scherm…

Ik heb ondertussen een samsung Tab9 opgehangen en de kabel onzichtbaar weggewerkt. Werkt heel fijn! Nu zoek ik nog een oplossing om een slimme stekker aan te sturen als de batterij nog 10% is, iemand een idee?

@Roland_Twilt De applicatie Tasker gebruiken op je Tab9, die kan het batterij level doorsturen naar Homey, en daar dan inderdaad met een slimme stekker mee gaan schakelen. [HOW TO] Using Tasker to send battery level from phone to homey

Ik heb ook zo’n ding, en er zit een battery management systeem in.
Ik heb 'm dus permanent aan de lader.
De vorige, tab 10.1 uit jawel, 2011, had dat vlgs mij niet, maar heeft ook altijd aan de lader gehangen. Vorig jaar was het uit met de pret, en heb ik er ong. €20 tegenaan moeten gooien voor een vervangende batterij
(is wel een enorm gepriegel om te vervangen).

Thanx!