Advies Android tablet voor Dashboard

Ik zoek een android tablet, rond de 11/12"-inch puur om op te hangen aan de muur voor Dashboard. Het moet wel wat betaalbaar zijn, en alsnog goed werken met Dashboard samen.

Heb zelf geen ervaring nog met Homey Dashboard, dus geen idee hoe “zwaar” dat is voor een tablet, dus vind het zelf lastig om een tablet uit te kiezen met bijv, een Dimensity of MT8183 CPU, waarbij Dashboard misschien maar half of niet goed werkt.

Heeft iemand al met succes een wat goedkopere (android) tablet kunnen vinden? En zoja: Wat voor model? :slight_smile:

Mijn keuze (voor rond €160 kunnen kopen):

Wat “wat goedkoper” precies is, is voor iedereen weer anders :wink:.

160 is een prima prijs. Dacht zelf rond de 200/250. Ook omdat ik richting de 12"-Inch wil, dan is het gelijk wat duurder.

Heb de A9+ ook en kan hem alleen maar aanbevelen.
Snel genoeg en prima updatebeleid om er nog een tijdje van te kunnen genieten…

1 Like

Nu €157 om precies te zijn (die “Ali” prijs zou ik lekker negeren):

Het zal inderdaad de a9+ worden. fijn om te weten dat ik daar geen problemen mee zal ondervinden, samen met de dashboard :+1:

Ik overweeg ook een tabletaar dacht aan een Lenovo van ca 107 euro :

https://www.coolblue.nl/product/942699?utm_medium=android-app&utm_source=referral&utm_campaign=product-share

Ben zelf niet zo’n fan van die MediaTek tablets. Zeker voor de toekomst is denk een tablet met een Snapdragon net prettiger voor langer gebruik.

Check wel even hoe lang je updates krijgt bij Lenovo. In elk geval in het verleden was dat Lenovo bedroevend en bij bijv Samsung een stuk beter…

Pff, keuzes. 'k heb nog een fujitsu t900 liggen.

Daar kan ik windows of Android opzetten. Nee, niet superfraai maar komt toch in m’n PC hok aan de muur…

Kost me iig ff niks qua hardware…

Ook prima toch, als dat werkt :+1: ik heb uiteindelijk voor een Xiaomi tablet gekozen, wilde toch iets groter scherm.

Een fujitsu t900 is een windows laptop met 13.3"touchscreen :smiley:

Stone-age maar werkt wel gewoon (denk ik)..

Dat is ook nice ja. Ben alleen benieuwd naar jouw stroomgebruik daarvan :squinting_face_with_tongue:

Ja, dat is wel een dingetje. Maar eens kijken.. zal ws toch wel Homey’s dashboard aan gaan schaffen dan (heb een 2019)…

Of meteen maar een 2023… Of wachten op een Pro 2025/26… lastig…

Net ff gekeken, zo’n 40-50 W, leuk als experiment, maar niet voor 24/7 dus..

Dan zou ik inderdaad eerder richting zo’n A9 samsung tablet gaan uiteindelijk. Ik heb nu de wall mount voor de muur binnen, met magneet. Leek me wel handig. Nu maar hopen dat het niet in de fik vliegt uiteindelijk :frowning_face_with_open_mouth:

Wat zijn de minimale eisen eigenlijk ? Ik kan voor bijna niks aan een A6 komen…

Of ga ik dan qua specs de mist in ?

De A9+ is niet mega snel, zeker met het bedienen van dingen, dashboard schakelen duurt het soms ff voor alles is geladen.
Dit is wél vanuit een Pro 2019, een Pro 2023 zal e.e.a. een stuk vlotter laten lopen.
Al weet ik niet welk gedeelte “gewoon traag is” vanuit de app, en welk gedeelte baat zou hebben bij een supersnelle tablet met veel geheugen.
Dit zit in de tab A9+ in ieder geval

Ik ben nieuwsgierig hoe dit bevalt en of de combinatie met die magnetic wall charger ook prima is ?

Ja werkt super! Maar als je het in een muur moet bouwen dan is dat geen simpele klus :sweat_smile: ik moet het een en ander ook nog afwerken.