Advanced Flow Zonnescherm

Hallo Homeys,

Ik heb zojuist mijn eerste advanced flow gemaakt. Ik ben redelijk nieuw met de Homey dus kan we wat inspiratie gebruiken om deze flow verder te optimaliseren.

Ik maak gebruik van de Fibaro Rolluikschakelaar 3, de buienrader app, de Openweather app. En de variabelen Zonnescherm Uit Nee/Ja en Donker Nee/Ja

Het zonnescherm kan ook met een dubbele pulsschakelaar worden bediend en ik vermoed dat zeker op dat vlak de Adv. Flow verbeterd en geoptimaliseerd kan worden.

Alvast bedank voor het meedenken en ik hoor het graag jullie verbeter punten :wink:
Groet
Henk

1 Like

Interessant topic. Ik ben ook aan het experimenteren met de screens. Ik vroeg me af waarom je voor de buienradar app hebt gekozen en niet bijvoorbeeld voor buienAlarm?

In de onderste flows (met indrukken schakelaar) mis je de daadwerkelijke actie nog lijkt het?

Geen special reden Buienradar is een bekende ik zal ook een kijken naar buienalarm.

Bij de onderste flows hoef ik alleen maar de variable aan te passen zodat de rest van de flow weet dat het Zonnescherm uit staat. Ook zonder flow zorgt die er al voor dat het scherm uit of in gaat afhankelijk welke van de 2 knoppen je indrukt.

1 Like

Mooie eerste begin flow. Ik heb het al paar keer gezien. Dat jullie niet de 2de lijn gebruiken ?

Bijvoorbeeld bij: het regent kaartje.
Als je dan 2de lijn zou gebruiken is dat niet een Nee actie zoals vroeger bij een gewone flow dat de Anders kaart is ? Of werkt dat zo niet meer ?

Leuk om te zien hoe anderen dit doen.

Ter inspiratie mijn oplossing:

  • twee zonneschermen
  • lichtsensor
  • buienradar app
  • Virtual Devices - device met twee ‘schakelaars’: Zonnescherm automatisch omhoog/beneden en bij regen automatisch omhoog ja/nee
  • Telegram app (geeft mij de mogelijkheid om informatieve meldingen te sturen naar een groep zonder geluid of trillen op mijn telefoon en in andere flows naar een alarm groep die mijn telefoon wel geluid laat geven)