Aan- Afwezigheid trigger doormiddel van Apple Watch in Homey Bridge?

Hi!

Ik ben een hardloper en neem op mijn rondjes mijn telefoon meestal niet mee. Mijn Apple watch daarentegen wel, die heb ik (behalve tijdens het opladen) altijd om.
Nu heb ik een beetje zitten zoeken hier op het forum maar kwam er niet echt uit nog.

Ik ben opzoek naar een oplossing die volledig geautomatiseerd is en die detecteert dat ik (met mijn AW) niet meer thuis ben terwijl mijn telefoon er nog wel ligt.

Het liefst druk ik niet op een (virtuele) knop omdat ik dat zeker ga vergeten en niet 100% fool proof is.
Hebben jullie een idee dat voor elkaar te krijgen op een Homey Bridge?

Ik zat al te kijken of ik in apple opdrachten een trigger kon maken ‘als focus start, of als workout start’ dan zet afwezigheid op afwezig in homey, maar dat lijkt apple niet te ondersteunen.

Cheers!

In de opdrachten app van apple, onder automatisering, kan je wel een actie een flow laten uitvoeren wanneer je een workout start;
edit; Homey Pro

Hey Marco,

Dank voor het meedenken. Ik heb het even geprobeerd. Wanneer ik een workout start met de native workout app van Apple dan werkt dit inderdaad.

Helaas gebruik ik een andere app voor het Hardlopen die geen opdrachten in Apple ondersteunt.

Ik blijf zoeken!

Mocht deze app Strava zijn, dan zou je wel de Workouts van Apple kunnen gebruiken. De Workouts van Apple kunnen namelijk automatisch 1 op 1 worden geïmporteerd naar Strava na stoppen van een workout, inclusief alle data. Dat is de ervaring die ik in ieder geval heb met fiets workouts.

Hoe is dat te gebruiken voor het triggeren van een flow als je de workout start?

Ik doe dat volgens bovenstaande reactie van @Marco_Dijkstra.

Oh nu begrijp ik wat je bedoelt :sweat_smile: Geen Strava gebruiken maar Workouts, en dan achteraf de zaak terug importeren naar Strava :+1:t2:

1 Like

Die optie heb ik inderdaad ook overwogen Koos. Maar werkt voor mij niet lekker.

Ik loop met iSmoothRun dat is tot nu toe een van de weinige apps die gestructureerd trainingen (vanuit TrainingPeaks) op de juiste manier laten werken met gesproken prompts voor de verschillende intervallen. De native workout app van Apple kan dat sinds kort ook, maar de prompts zijn allemaal het zelfde bij ieder interval en er wordt niet gezegd wat er in die interval gedaan moet worden. Vandaar nog steeds via iSmoothRun.

Beetje off topic van Homey, maar wellicht waren er meer met deze uitdaging.

1 Like

Als je je Watch thuis aan de wifi koppelt en via je router een vast ip adres geeft, kun je met de homey app Smart Presence detecteren dat je watch (en jij) niet meer thuis is. Daar kun je een flow mee triggeren.

Ah, dat is interessant Jan! Thanks voor de tip die ga ik van het weekend even proberen!

1 Like