3 ab in huis welke nog niet te verkrijgen zijn als app op homey

Dat zou ik je niet durven zeggen. Wellicht dat je daar wat meer over kunt vinden in het officiële topic. Ik gaf overigens aan dat ik mijn afzuigkap met de mini bedien. Dat is geen wave en werkt op ir. Er zijn op dit moment meerdere versies van de app en welke met de pro werken durf ik niet te zeggen.

Het verzoek voor de Mertik GV60 is een oude post, maar ik heb hier iets moois aan toe tevoegen voor de eigenaren van een Mertik gestuurde gashaard.

Ik heb het draadloze protocol gekraakt:

Het is niet zo maar in te leren, maar met bovenstaande info zou iemand verder moeten kunnen komen.

Ik hoor echter dat de radiostack van homey buggy is, en ik vond de docu niet zo duidelijk dus ik ben gestrand bij het bouwen van een app voor 868Mhz aansturing.

Ik heb nu een Mertik Wifi Box gekocht (voor de smartphone aansturing) en dit protocol gekraakt. Hier de volgende app voor gebouwd:

De wifi box is evt. aan te schaffen en gemakkelijk zelf aan te sluiten, als je verlichting en/of ventilator in je toestel hebt heb je deze unit nodig:

Elders op de site is een kit met een extra voedingsadapter indien je dit niet hebt.

Iemand al een oplossing om de Wave afzuigkap (met name de licht functie in dim stand zetten door lang in te drukken) vanaf Homey aan te sturen?

Ik heb inmiddels een Broadlink RM 4 Mini en een RM 4 Pro in huis om de koppeling te leggen, maar helaas nog steeds geen mogelijkheid de Wave afzuigkap vanaf Homey te bedienen!

Is het iemand ondertussen gelukt?

Bij mij nog niet, ik ben echter wel dit weekend een afzuigkap van Siemens tegengekomen ( LF259RB51) met exact dezelfde afstandsbediening. Maar ook de Siemens app is niet te koppelen met deze Wave Afzuigkap. Suggesties over hoe ik deze afzuigkap met homey kan koppelen zijn nog steeds welkom.

Hoi, ik gebruik een Broadlink RMPro+ En daarmee is het gelukt een Wave afzuigkap te koppelen. Functies die zijn gelukt: stand hoger, lager, verlichting aan en uit, afzuigstand uit.

De Broadlink koppelen met de Homey en daarna het signaal via de Homey inleren. De Homey geeft duidelijke instructies. Het ingeleerde signaal slaat de Broadlink op. Elk signaal een eigen “geheugenplaats”.

Maak virtuele knoppen en hang daar flows aan: bij een druk op de virtuele knop start je een flow waarmee je een geheugenplaats op de Broadlink aanroept.

Of en hoe het werkt met jouw Broadlinks, weet ik niet.

Hier ook de afzuigkap op de broadlink. Ik heb ook een vocht/temparatuursensor in de afzuigkap gemoteerd. Die stuurt hem aan.

1 Like

Welke versie van de Broadlink RMPro+ gebruik je, want ik heb een Broadlink RM4 Pro maar krijg het ding op geen enkele wijze geprogrammeerd via de Homey. Als ik op de leer commando optie klik nadat ik de Broadlink RM4 Pro (met veel moeite) aan de Homey heb gekoppeld, gebeurt er niets.

Ik gebruik de RM Pro+. Werkt prima, makkelijk te koppelen en commando’s zijn makkelijk aan te leren.

Bij de ondersteunde apparaten staat die van jou niet genoemd overigens.

Is er nog steeds interesse in een Homey app voor de Wave afzuiger?

Ik heb sinds kort een HP2023 en ben wat aan het knutselen met apps, mijn eerste (voor Aflamo Openhaard) is reeds gepubliceerd, en ben nu aan het kijken of het ook lukt voor mijn Wave afzuiger.

Ik ben nog steeds geïnteresseerd, want de oplossing met de RM Pro+ werkt, maar is verre van perfect:

  1. Lang drukken voor het dimmen van de afzuigkap is niet te programmeren
  2. Er is geen terugkoppeling, dus als de lampen van de Wave afzuigkap via de AB aan zijn gezet, dan heeft Homey hier geen weet van.
    Dus @Martin072 indien je een app hebt voor de Wave Kitchen Design afzuigkap, dan hou ik me aanbevolen.

Ben er mee bezig, werkt voor mijn Wave 2620 (geen idee welke jij hebt). Mbt de lamp en dimmen, dat is wel een dingetje, daar ben ik m’n hoofd even over aan het breken. Weet niet of dat werkend te krijgen is. (lamp aan en uit zetten werkt wel)

Rest werkt allemaal prima (terug koppeling .e.d.)

Zal je informeren als ik een test versie heb, dan kan je deze testen

Hi Martin,

Ben erg benieuwd was toevallig aan het kijken om ook mijn wave downdraft gekoppeld te krijgen met Homey. Kwam ik toevallig dit topic tegen. Mocht je e.e.a. Als test beschikbaar hebben zou ik het graag willen proberen. Als je eventueel hulp kunt gebruiken mag je het ook laten weten!

Hoi,

Ik zal binnenkort een test versie online zetten. Op dit moment nog wat weinig tijd.

M.b.t. de downdraft, hangt even van de soort afstandsbediening af, wellicht kan je even een privé bericht sturen met de foto ervan?

Top! Ben benieuwd

Zal hem hier even posten.

Gaat om de afstandsbediening die is meegeleverd met een Wave Downdraft
Het lijkt erop dat het een beetje een universele afstandsbedining is.

Na wat zoeken blijkt dat deze ook gebruikt wordt door

De hele wave serie lijkt daarnaast ingekocht, gerebrand idk te zijn van https://www.aironehoods.com/

Test versie ligt voor review bij Homey, zodra approved zal ik de link posten. Fijne dagen! :christmas_tree:

1 Like

Test versie staan online

2 Likes

Getest met mijn WAVE afzuigkap (Mod.2175). Toevoegen in de app ging supersnel. Werd meteen herkend, echter helaas daarna geen enkele reactie op zowel licht aan/uit als verhogen van de motor snelheid. Homey en afzuigkap staan nog geen 2 meter bij elkaar vandaan.
Kan ik iets doen om dit type toe te voegen aan de app (mooie app!)

2 Likes

Wellicht zijn de signalen anders dan die van mij. Zal er even induiken, wellicht is er een optie jou signalen uit te lezen.

1 Like