3 ab in huis welke nog niet te verkrijgen zijn als app op homey

Is deze broadlink rm mini ook te koppelen met homey?

Jazeker. Er zijn sinds kort verschillende apps voor in de community appstore

1 Like

Ik heb inmiddels de RM4C Mini in huis en probeer deze te koppelen met de wave afzuigkap, maar het lijkt erop alsof de afstandsbediening niet herkend wordt. Kun je beschrijven hoe je de koppeling tussen de RM Mini en de afzuigkap tot stand hebt gebracht?

Je koppelt de rm4c mini aan homey met de app die hiervoor in de community appstore staat. Dan kun je via de homey app de ir codes leren.

Helaas krijg ik de rm4c niet gekoppeld aan homey, alleen de rm3 staat er tussen. Verder loop ik tegen het probleem aan dat als ik in de Broadlink probeer de Wave afzuigkap afstandsbediening te leren, dat hij die niet ziet. Ik ben al op zoek gegaan naar tutorials of andere documentatie op dit vlak, maar kan nog niets vinden. Dus indien je een goede tutorial hebt, dan ben ik zeer geinteresseerd.

Lees hier eens verder…

Beste Peter, Ik heb inmiddels de BroadlinkRed app voor Homey geinstalleerd, en via die app kan ik inderdaad de RM4C rechtstreeks via het IP adres toevoegen. Echter nu probeer ik in deze app een knop van de wave afstandsbediening in te leren (simpel lamp aan/uit). Als ik binnen de BroadlinkRed app de functie leren inschakel zie ik op de RM4C inderdaad het ledje wit aangaan. Maar welke knop ik ook op de Wave Afstandsbediening indruk, er gebeurt niets. Ditzelfde probleem had ik ook al toen ik de RM4C in de Broadlink app had geregistreerd, ook hier kon ik de knoppen van de Wave Kitchen Design AB niet leren. Heb je nog wat extra informatie hoe ik deze Wave afzuigkap kan aansturen met Homey?

Is de wave ab wel infra rood?

De Wave AB is geen infrarood maar 433 Mhz (zie foto’s)

En heb je een mini of een pro? Want de mini is alleen infrarood

Een RM4C mini aangezien je eerder aangaf hiermee de koppeling met de Wave afzuigkap te kunnen maken. Maar begrijp ik dat de Pro wel met 433Mhz uit de voeten kan? En zijn er meer versies van de RM 4 Pro?

Is dit (https://bit.ly/3cZHu5Q ) de correcte BroadLink Pro waarmee ik meerdere 433Mhz remotes kan programmeren en die ook compatible is met de BroadlinkRed app in Homey? Eerder gaf je overigens aan dat je de Wave afzuigkap met de BroadLink RM3 mini hebt weten te koppelen, wil dat zeggen dat je er een andere AB bij hebt die wel IR is en geen 433Mhz RF?

Dat zou ik je niet durven zeggen. Wellicht dat je daar wat meer over kunt vinden in het officiële topic. Ik gaf overigens aan dat ik mijn afzuigkap met de mini bedien. Dat is geen wave en werkt op ir. Er zijn op dit moment meerdere versies van de app en welke met de pro werken durf ik niet te zeggen.

Het verzoek voor de Mertik GV60 is een oude post, maar ik heb hier iets moois aan toe tevoegen voor de eigenaren van een Mertik gestuurde gashaard.

Ik heb het draadloze protocol gekraakt:

Het is niet zo maar in te leren, maar met bovenstaande info zou iemand verder moeten kunnen komen.

Ik hoor echter dat de radiostack van homey buggy is, en ik vond de docu niet zo duidelijk dus ik ben gestrand bij het bouwen van een app voor 868Mhz aansturing.

Ik heb nu een Mertik Wifi Box gekocht (voor de smartphone aansturing) en dit protocol gekraakt. Hier de volgende app voor gebouwd:

De wifi box is evt. aan te schaffen en gemakkelijk zelf aan te sluiten, als je verlichting en/of ventilator in je toestel hebt heb je deze unit nodig:

Elders op de site is een kit met een extra voedingsadapter indien je dit niet hebt.

Iemand al een oplossing om de Wave afzuigkap (met name de licht functie in dim stand zetten door lang in te drukken) vanaf Homey aan te sturen?

Ik heb inmiddels een Broadlink RM 4 Mini en een RM 4 Pro in huis om de koppeling te leggen, maar helaas nog steeds geen mogelijkheid de Wave afzuigkap vanaf Homey te bedienen!

Is het iemand ondertussen gelukt?

Bij mij nog niet, ik ben echter wel dit weekend een afzuigkap van Siemens tegengekomen ( LF259RB51) met exact dezelfde afstandsbediening. Maar ook de Siemens app is niet te koppelen met deze Wave Afzuigkap. Suggesties over hoe ik deze afzuigkap met homey kan koppelen zijn nog steeds welkom.

Hoi, ik gebruik een Broadlink RMPro+ En daarmee is het gelukt een Wave afzuigkap te koppelen. Functies die zijn gelukt: stand hoger, lager, verlichting aan en uit, afzuigstand uit.

De Broadlink koppelen met de Homey en daarna het signaal via de Homey inleren. De Homey geeft duidelijke instructies. Het ingeleerde signaal slaat de Broadlink op. Elk signaal een eigen “geheugenplaats”.

Maak virtuele knoppen en hang daar flows aan: bij een druk op de virtuele knop start je een flow waarmee je een geheugenplaats op de Broadlink aanroept.

Of en hoe het werkt met jouw Broadlinks, weet ik niet.

Hier ook de afzuigkap op de broadlink. Ik heb ook een vocht/temparatuursensor in de afzuigkap gemoteerd. Die stuurt hem aan.

1 Like

Welke versie van de Broadlink RMPro+ gebruik je, want ik heb een Broadlink RM4 Pro maar krijg het ding op geen enkele wijze geprogrammeerd via de Homey. Als ik op de leer commando optie klik nadat ik de Broadlink RM4 Pro (met veel moeite) aan de Homey heb gekoppeld, gebeurt er niets.