20% korting op alles van Nuki

Ik heb 'm niet bij Nuki of Tado gekocht, dus zal wel niet :sweat_smile:

Ja, ik vind van wel. Ik had hiervoor een LOQED, die is wel een stuk mooier maar ik had er alleen maar gezeik mee (elke paar weken z’n calibratie kwijt, en met enige regelmaat was ook de status van het slot onbekend), plus dat best veel dingen daarmee via de cloud gaan, dat vind ik ook niet ideaal.

Voor de Nuki gebruik ik nu een open source hub implementatie (GitHub - technyon/nuki_hub: Use an ESP32 as a Hub between a NUKI Lock and your smarthome.) die kan bestaan omdat Nuki één van de weinige fabrikanten is die veel van hun protocollen gewoon documenteert voor iedereen die er interesse in heeft.

Het enige dat me nog niet gelukt is, is Thread werkend krijgen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik veel te moeilijk doe (geen Home Assistant OS maar in Docker, geen Thread border router “van een merkje” maar van OpenThread). Maar omdat de bovengenoemde hub ook goed werkt ben ik daar verder niet afhankelijk van.

Nog een pluspunt van Nuki: de huidige cylinder van het slot blijft gewoon zitten, dus je kunt de deur nog altijd van buiten open doen met een ouderwetse sleutel (alhoewel dat ook een minpunt kan zijn als je een cylinder hebt die niet zo’n paniek/hotelfunctie heeft, dan zul je ook de cylinder moeten vervangen à iets van €50).

3 Likes