Zonschermen met advanced flow

dat zijn dan weer wat dingen waar ik geen rekening mee hoef te houden.

heb geen hond en m’n screens zijn sowieso 80% dekkend (dus 20% doorzichtig) - je ziet er dus nog wel iets doorheen.
Ramen kunnen bij mij niet open - voor zover ik ze nog heb - want ik heb “balansventilatie” met een warmtewisselaar. Dan is het zaak je huis zo luchtdicht mogelijk te houden.

Theoretisch kan het scherm onrustig omhoog en naar beneden steeds gaan vanwege die grenzen van het vermogen van de zonnepanelen, maar in de praktijk lijkt dat niet te gebeuren - misschien op een dag dag het erg wisselend bewolkt eens zien of daar maatregelen tegen nodig zijn.

Klinkt goed! :+1:

Ter info, screens hier ook 80%. Maar blijf het prettig vinden dat het op een zonnige dag niet onnodig donker wordt. Het is immers zinloos om het scherm dicht(er) te hebben als de zon er niet op staat.
Anders gezegd, in de zomer mag het best licht zijn binnen maar niet van direct zonlicht :smiling_face::+1:

1 Like

sorry, it is quite simple, the number of lux is taken into consideration, but also the total amounth of lux during the day, simply said, 150 lux is experienced differently in the winter and in the summer, the calculation i have made, (for our house specificly) takes this into account.