Zonnescherm in en uit rollen d.m.v. Knop ingedrukt houden

Hi,

Ik heb een schakelaar, waarmee ik 2 knoppen kan programmeren op “knop vasthouden” & “Knop loslaten”

Nu heb ik ook een zonnescherm die ik kan programmeren op “xx% open” of “xx% dicht”

Wat ik zou willen ik dat als ik knop 1 ingedrukt houd… die het scherm opent tot ik het knopje los laat .

Knop 2 zou dan omgekeerd moeten werken voor het sluiten.

Oftewel er moet een logica komen die op indrukken de percentage verhoogt of verlaagd tot losgelaten wordt.

Wie kan me hierbij helpen?

Ja, sorry. dank voor de info

Hangt er vanaf welke DAN kaarten je zonnescherm heeft. Met mijn Somfy bv kan ik :

en dan kun je zoiets doen :

Hi Dank voor je reactie.

Ik kan alleen naar xx % zetten:

Dan kon het wel eens lastig worden.

Is het geen Somfy ?

Nee ik gebruik een screen controller van Robbshop

Dan zou ik eens bij hun informeren.
Mijn ervaring is dat ze zeer welwillend zijn mbt ondersteuning…

Wellicht kan het met een transition uit de chronograph app:

(Ik heb geen zonnescherm dus ik dim als voorbeeld mijn keukenlamp. Ik heb ook maar één knop die vasthouden en loslaten ondersteunt. Waar ik ‘Dim niveau ‘ gebruik, moet jij de positie van het zonnescherm gebruiken)

Stel het zonnescherm gaat in 25 seconden van 0 (%) naar 1(100%), dan duurt het vanaf 0,35 (35%) open naar 1 (100% ) dus (1-0,35)*25 seconden. Er zijn dan ipv 100 stappen (1-0,35)*100 stappen nodig. Deze waardes zet ik in variabele ‘looptijd’ en ‘stappen’

Iedere keer als de transitie een stap bereikt is de transitiewaarde dus 0.01 hoger en wordt het zonnescherm 1% verder geopend.

2 Likes

@Wim_Post Brilliant! Dat werkt! Dankt! Helemaal super!!