Omdat ik de ontwikkelingen volg, wie doet dit tegenwoordig niet, zeker met een dynamisch contract, ben ik ook bezig met het onderzoeken van de nieuwe 15 minuten tarieven. Meer informatie kan je hier lezen.
Ik zit nu bij Zonneplan en heb gevraagd of ze straks ook de 15-minuten tarieven gaan laten zien en daar kreeg ik best een teleurstellend bericht over terug. Zonneplan stuurt mij terug: “Op dit moment werken wij met uurprijzen die transparant worden weergegeven in de Zonneplan app. Deze prijzen zijn gebaseerd op de EPEX Day-Ahead markt en bieden een duidelijk overzicht van wat u kunt verwachten qua kosten. Uw vraag over het weergeven van 15-minuten tarieven is zeer relevant, vooral gezien toekomstige veranderingen in de energiemarkt. Wij zullen hier voor nu niet in mee gaan en blijven uur tarieven gebruiken!”.
Jammer, want lijkt mij best een interessante ontwikkeling. Uiteraard weet ik niet of het straks heel belangrijk is, maar met deze nieuwe tarieven zou ik eigenlijk best aan mij willen doen.
Wie weet welke dynamische provider nu wel mee doet aan de nieuwe 15-minuten tarieven? En wat zijn jouw ervaringen bij deze provider?