Zonnepanelen

Ik heb de app (natuurlijk) geïnstalleerd en een apparaat gekozen. Ik heb een omvormer van Omnik. Naam en wachtwoord werden geaccepteerd. Nu kom ik niet verder dan dit plaatje.

Ik wil graag de energiemeeting gebruiken voor de aansturing van de zonneschermen.

Vergeet te vermelden, dat ook bij zonneschijn deze waarden nul blijven.

Je bedoeld dat je opzoek bent naar een flow? Wat voor zonneschermen heb je?

Dank voor je reactie alvast. Ik heb Somfy motoren en de aansturing werkt reeds naar wens in mijn flows. Echter ik test daarbij op o.a. regen, zonnekracht en wolken. Ik betrek die info van Darksky, echter het cijfer voor wolkbedekking van Darksky is niet nauwkeurig genoeg en daarom wil in de input van de zonnepanelen gebruiken om te bepalen of de schermen naar beneden kunnen of niet. Ik heb twee ‘cards’ om in de flows te gebruiken, maar de waarden blijven altijd nul, terwijl ik zeker weet dat er stroom geproduceerd wordt.

Dan zou ik zeggen dat er een fout in de API settings zit… wellicht helpt het om het ‘apparaat’ te verwijderen en het opnieuw toe te voegen.

Heb ik (weer) gedaan. Gebruikersnaam en wachtwoord worden weer netjes geaccepteerd. Ook wordt een naam opgehaald die ik er zelf niet ingezet heb. Dus ik ben binnen! Maar de cijfertjes blijven niets aangeven. Je geeft aan dat de API settings fout zouden zijn, maar de app geeft geen mogelijkheid om API-settings op te geven.

Is dit nog goedgekomen? Wil ook mijn omnik zonnepanelen koppelen aan homey

Ben er inmiddels achter viavia dat omnik een soort van failliet is.

Heb nu nog het volgende probleem:
Mijn datalogger wil ik deleten maar dat lukt niet omdat er door een fout in omnik portal altijd één in moet blijven staan.

Weten jullie of ik een andere data logger kan installeren op mijn omnik?

Helaas niet, blijft nul aangeven. Inmiddels heb ik een weerstation die me precies de hoeveel zonlicht oplevert.

Waarschijnlijk hebben jullie de informatie van dit lijntje ( [APP] Solar Panels - Apps - Homey Community Forum (athom.com)) ook wel gelezen. Heeft één van jullie de Omnik alweer werkend met de Solarman optie in de Zonnepanelen app?

Op tweakers is dit ook een onderwerp (klik)

Interessant is dat je een extra doel voor de data kunt opgeven:

Ik heb de kennis niet, maar wellicht dat een enthousiaste Homey gebruiker wel weet hoe deze data om te zetten naar Homey???

1 Like