Zigbee stuk?

Hier werkt Zigbee nog steeds niet. Ook na twee keer terugzetten naar de fabrieksinstellingen lukt het niet om verbinding te krijgen middels Zigbee. In de app krijg ik nog steeds te melding 'een onbekende fout is opgetreden.

Wanneer ik kijk developers.athom, dan zie ik het volgende:

Ligt het hier aan? Zo ja, wat moet er ingesteld worden?

Nee daar hoef je niets in te vullen. Al je zigbee devices hadden daar zichtbaar moeten zijn met de routing. Denk dat je het beste contact met Athom kunt opnemen. Ziet er niet goed uit. Suc6.

https://support.athom.com/

1 Like

Had/heb ik ook met mijn oude Homey. Totaal geen zigbee apparaat te koppelen (ongeacht het merk en type) en als het al koppelde altijd een time-out of ā€œunknownā€. Zelfde foutmelding bij reset netwerk. Met mijn huidige werkt het wel prima.

Heeft het bij jou eerst wel gewerkt, of vanaf dag 1 niet? Anders gewoon garantie claimen dan zullen ze hem moeten vervangen of repareren.

Mijn oude had ik kunnen opsturen, maar had geen garantie en dus waarschijnlijk (onderzoeks)kosten. Heb maar een nieuwe (2e handse) gekocht en gebruik de oude als testmachine, wachtend op de zigbee rewrite die misschien het probleem oplostā€¦

Sinds update 2.5.0-rc.5 vandaag werkt Zigbee niet meer Meer mensen erg last van ?

Heb het gelezen maar ik had de update al geĆÆnstalleerd. Nu maar wachten tot het verholpen isā€¦

1 Like

Same problem here: After update no Zigbee anymore.
Found something at another place. Tried it and it works :smile: :smile:

There can be a conflict with other Zigbee controllers, e.g Hue hub.

Disconnect Hue hub and restart Homey.
after restart powerup Hue hub.

RC7 just got released :slight_smile:

Homey v2.5.0-rc.7 experimental

  • [Apps SDK] Added ManagerDiscovery (docs)
  • [ZigBee] Fix a bug that could prevent ZigBee from starting after a reboot
1 Like

Top alles werkt weer.

4eff0ee2018997d0e2f6e7335dc7283b6fd5f1b7_2_281x499 .Het zigbee netwerk doet het weer niet na de update 2.5.0

Het opstarten van het Zigbee netwerk is in de laatste update aangepast en kan (vanaf reboot homey) 5-20 min duren. Geef het even wat tijd. En probeer anders even een PtP (pull the Plug)

Misschien ook even leuk om te lezen voor mensen die met Zigbee beginnen.

1 Like

Bedankt voor de tip. En ja zigbee werkt weer

1 Like

Although Iā€™ve been having problems with Zigbee stability since I bought my Homey almost two years ago, 8 days ago Zigbee completely has stopped working during my holiday (without automatic or manual update to 2.5.0).
Clicking the Zigbee icon in Settings gives ā€˜Unknown errorā€™. Iā€™ve tried several PtP, software resets, update to the current 2.5.0, nothing helps.
Iā€™ve tried to re-register an existing Zigbee device to see what would happen, but deleting it is impossible: the delete page hangs and never continues.
The Add Device page of The Ikea and Xiaomi apps shows the red warning sign for all possible device types that can be added, so I have the idea that the Zigbee core hasnā€™t been started, but I thought that problem had been solved in the stable 2.5.0 firmware.
At developer.athom the Zigbee controller and devices page remains completely empty, even after waiting 30 minutes or so.
The funny thing is that when clicking an IKEA lamp in the app the yellow feedback circle toggles as if the device is working correctly, just the lamp itself doesnā€™t react. While with earlier problems I always got a network error notification if something was wrong and the yellow circle would not toggle.
I have > 100 devices connected, also Z-Wave, KaKu, DECT switches (via Fritzbox), which all still work rock-stable, so a factory reset really would be a nightmare, and not worth the time and effort until Athom fixes the Zigbee core fundamentally.
Any suggestions what else I could try?

Replace the power supply with another one (5V, at least 2A).

Voor de volledigheid nog een korte update van mijn kant. Bij mij is alles blijven werken zoals het hoort. We zijn nu een paar weken verder, dus mijn zigbee-probleem beschouw ik als opgelost.

Wel heb ik het automatisch updaten uitgezet. Ik draai dus nog altijd op 2.4.1. Volgens mij heb ik daar goed aan gedaan, aangezien ik in dit topic iemand las die de problemen juist bij 2.5 kreeg. Zoals gezegd, ik heb geen zin om elke update alles opnieuw te moeten instellen, dus ik wacht vanaf nu totdat een update ā€™ bewezen stabielā€™ is.

Heb de laatste tijd ook last van dat de zigbee slecht werkt. Het probleem is denk ik dat als je Homey opnieuw opstart de zigbee module niet word opgestart/drivers niet geladen. Normaal gesproken start ik Homey elke dag om 3:00 uur opnieuw op doormiddel van een flow. Deze flow heb ik nu maar even uitgezet. Mocht ik Homey handmatig opnieuw opstarten en de zigbee werkt niet dan blijf ik hem net zo lang opnieuw opstarten tot dat de zigbee wel werkt. Voor nu is het een oplossing maar hoop dat athom snel de zigbee gaat fixen. :grin:

Yup, Zigbee na restart initialiseert niet altijd even goed. Dat weet je pas na ca. 15 minuten. Is een echter ā€œpain in the behindā€ dus regelmatig herstarten komt er idd niet meer van. Homey, fix dat nou voor eens en voor altijd.

2 Likes

Heb het heel soms, dat overdag ineens de sensors niet meer werken. Vervolgens kijk ik in developer en zie daar niets van Zigbee staan. Na een reboot werkt het eigenlijk altijd weer. Maar laat ook elke nacht mā€™n homey rebooten. Heb hier echt geen problemen mee.

Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem gekregen. Morgen het hele apparaat maar resetten dan helaas.