Zigbee coordinator

Ik heb een upgrade uitgevoerd van Homey pro 2019 naar pro 2026. Het nieuwe apparaat heb ik ingesteld met een back-up van de oude (en het laten kennismaken met het gros van de bestaande devices). Alles werkt naar wens, maar toch is er één bijzonderheid: in het Zigbee netwerkoverzicht staat bij de Homey ‘coördinator?’.

Wat is de betekenis van dat vraagteken en moet daar wat aan gebeuren?

Dat vraagteken staat in de kolom “Last Seen”:

En is niet relevant voor de coordinator. Er hoeft dus niks te gebeuren.

De “Coordinator” beheert het ZigBee netwerk (Homey is de coordinator van het ZigBee-netwerk). Het is geen fout/storing.

Ja, dat begrijp ik. Maar ik vraag mij af waarom er een vraagteken bij staat.

Toen mijn Homey 2019 coördinator was, stond er geen vraagteken bij.

En volgens mij hoort het vraagteken bij

‘coördinator’ en niet bij ‘last seen’. Het zou ook niet logisch zijn als Homey niet weet wanneer hij zichzelf voor het laatst gezien heeft.

Dat is niet correct.

Er is wel meer niet logisch aan Homey :man_shrugging:t3:

Bij mij staat dat ook op deze manier

Het “-” achter coordinator hoort bij “Online”, niet bij “Type”. Hetzelfde bij de “0” achter het IEEE adres, deze hoort bij Network address

Het zou ook niet logisch zijn als Homey niet weet dat hij zelf de Coordinator is… :roll_eyes:

OK, duidelijk, het vraagteken staat dus in de kolom “online”.

Dit verandert mijn vraag in: waarom weet Homey niet dat Homey online is, terwijl ik hem (het?) notabene online benader?

Het gaat om de gekoppelde zigbee apparaten, of die al dan niet online zijn.

De coördinator regel had misschien boven het overzicht moeten staan imho.

1 Like

Je kunt wel eigenwijs blijven doen, maar op de HP2026 staat ie écht in de kolom “Last Seen”. Het screenshot van @smarthomesven is van een oude Homey. De HP2026 heeft helemaal geen kolom “Online”.

Sorry, dat was niet eigenwijs, maar een onduidelijkheid mijnerzijds.