Zigbee overzicht in de Developer tools overzicht pagina

Goedemorgen,
Klopt het dat het zigbee overzicht in de Developer tools overzicht pagina weg is?
Ik zie niet meer welke node via welke node connectie maakt met Homey.
Is dit nog op een andere manier zichtbaar te maken?
Ik heb in de woonkamer met 4 Philips Hue lampen dicht bij elkaar en rond de Homey 2023 en bijna altijd zijn er 1 of 2 lampen die niet reageren. Na een herstart werkt het dan wel een voor een korte tijd.
Bedankt!

Nee dat klopt niet.
https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee werkt gewoon / zou gewoon moeten werken, ook als je geen enkel zigbee apparaat hebt gekoppeld.
Mss werkt het weer als je even uitlogt en dan weer inlogt.

Het overzicht laat de laatst bekende route zien, en de route kan in theorie ieder moment veranderen.
Je hebt niet zoveel aan het bekijken van de routes imho

Met de ‘Hue zonder de bridge’ app?
Op welke manier reageren er 1 of 2 lampen niet? Als je ze alle 4 tegelijk aan of uit zet, kan dat gebeuren, het beste is om er wat vertraging tussen te zetten.

Wat werkt er dan voor korte tijd?

Heb je je wifi en zigbee kanaal wel goed op elkaar afgestemd? Die kunnen elkaar behoorlijk storen nl.

Ik zou het erg waarderen als je de problemen specifieker omschrijft, dit is giswerk nu :wink:

Voor Homey Pro (early 2023) wordt de (laatste) route inderdaad nog niet weergegeven in de dev tools.
Dit is nog niet geïmplementeerd.
Voor overige issues die je hebt met de nieuwe Homey Pro, neem altijd contact op met Athom op de juiste plek.

Bedankt @Peter_Kawa & @Caseda

Het vreemde is dat met dezelfde configuratie het aan een uitgaan van de lampen in de woonkamer via de “group” app altijd perfect functioneerde in Homey 2019. De lampen gingen altijd perfect tegenlijk aan en uit. Geen missers. Nu heb ik bijna latijd dat er wel 1 of twee lampen niet meer aan of uit gaan. Dan gaan ze ook niet meer uit of aan als ik ze direct vanuit de app probeer te schakelen.

Met de ‘Hue zonder de bridge’ app?
Op welke manier reageren er 1 of 2 lampen niet? Als je ze alle 4 tegelijk aan of uit zet, kan dat gebeuren, het beste is om er wat vertraging tussen te zetten.

Zonder bridge, direct op Homey 2023
Tijdens het aansturen via de app “group” ook reageren de lampen die niets doen dan individueel niet meer.

Wat werkt er dan voor korte tijd?

Dan gaan alle lampen die aangestuurd worden in de woonkamer netjes aan en uit. Er zijn geen missers.
Niet via de afstandbediening en niet via de schakelaar bij de deur. Na een half uurtje rust en ik test opnieuw dan reageren er altijd een aantal lampen niet.

Heb je je wifi en zigbee kanaal wel goed op elkaar afgestemd? Die kunnen elkaar behoorlijk storen nl.

Ja, zit op zigbee 11 en wifi 11

Ook heb ik er al een extra zigbee stekker bij gezet om als extra repaeter te werken, geen verschil.
Voorheen kon je nog wat zien op de developer pagina, het is jammer dat dat weg is.

Ik had het al gemeld bij Athom.

Bedankt!

1 Like

En je hebt toevallig Homey niet op een metaal iets (of iets dergelijks dat verstoring kan veroorzaken) staan? Aangezien de antennes in de nieuwe Homey Pro aan de onderkant van de PCB zitten.

Nee, staat op een houten kastje bij de TV.
Geen gekke dingen.
Daarom vind ik het ook vreemd, ik vraag me zelfs af of het bereik niet slechter geworden is.
Maar dan zou hij het na een herstart ook niet goed moeten doen.
Na een herstart werkt het kort wel allemaal goed.