Zendure SolarFlow 2400+ aan sturen om met dynamische tarieven goedkoop te laden

Ik kan geen pasklaar antwoord hier vinden

Wie kan mij helpen om mijn Zendure SolarFlow 2400+ volledig met Homey aan te sturen om met dynamische tarieven goedkoop te laden en duur te uploaden naar het net

Pas je titel ajb even aan. Die link hoort er niet bij imho.

Heb je al één vd Zendure apps geïnstalleerd?

Inspiratie:

Apps als onderstaande kunnen e.e.a. geheel automatisch regelen:

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Zoals @Peter_Kawa zegt, eerst de Zendure app installeren. Installeer de testversie, in de live versie wordt de 2400 nog niet ondersteund.

In je titel staat ook een linkje naar een topic over een Aqara camera, ik vermoed dat je die per ongeluk hebt geplaatst?

Sorry allemaal, ik begin een beetje te oud te worden, voor het onjuiste gebruik. Wat moet ik nu doen om de juiste vraag te stellen, ik weet het even niet meer.

Wat betreft de titel: Je kunt de titel van je bericht aanpassen door op het ‘pennetje’ onder je bericht te klikken:

Het laden en ontladen heeft op dit moment nog geen enkel nut, alleen maar degradatie van je batterij. Mensen staren zich blind op geld verdienen maar per saldo gaat het om centen en uiteindelijk mocht je 10.000Kw terug leveren per jaar om max 500-600 Euro. dus je dure batterijen heb je in +/- 15 jaar afbetaald maar die kun je dan ook gelijk wegflikkeren want deze zijn dan zal meer dan 6000 x ontladen en geladen. Zeker als je terug gaat leveren. Mijn advies is als je veel stroom verbruikt gewoon lekker overdag je accu’s opladen en 's avond en 's nachts verbruiken. NIETS terugleveren. Je betaald altijd namelijk minimaal 14 cent btw/belasting (op inkoop) zelfs als de stroomprijs NEGATIEF is.

Dankjewel

Dus gewoon nul op meter en niets automatiseren en Zendure zelf laten regelen zeg jij?

Als je veel stroom verbruikt dus ook 's nachts bijvoorbeeld door Airco nu dan zou ik zeker niet gaan terugleveren. Ik neem aan dat je in die software in kunt stellen dat je niet wilt terugleveren.

Binnen het Zendure EMS genaamd HEMS zijn verschillende modi in te stellen. Mijn batterij draait onder ZENKI (AI modus) deze laad alle zonnestroom totdat hij vol zit, daarna gaat overtollige stroom het net op. Op het moment dat bv de kookplaat aangaat zal eerst zonnestroom gebruikt worden en aan gevuld door de batterij. Dus eigenlijk nul op de meter. Indien geen zonnestroom dan wordt er geladen op de laagste dagprijs. Ik heb even gekeken naar de verschillende kaartjes van Zendure Homey, maar vind dat toch te moeilijk worden.

Dag Chris,

Volgens mij weet uw batterij niet wat je met uw stroom doet . Of je het nu in uw airco stopt tijdens de avond of je verkoopt het aan het net aan bv 1.2kw/uur. Het is nog steeds dezelfde cyclus denk ik dan. En als je uw zonnestroom maximaal wil opslaan is het toch wenselijk om uw batterij tegen de ochtend leeg te hebben. Ik verkoop mijn stroom die ik op overschot heb toch aan het net . Maar ik woon in België met dynamisch tarief. België is misschien voordeliger op dat gebied. Dat weet ik dus niet.

En bijkomend denk ik als mijn batterij die 6000 cycli heeft bereikt dat de techniek zodanig is verbeterd dat ik andere batterij ga plaatsen. Hetzelfde wat we nu zien met omvormer en zonnepanelen :man_shrugging:

Als ik mis ben hoor ik het graag.

Mvg

Ik heb niet eens een batterij juist omdat het niet interessant is en ik heb ook een dynamisch tarief want als de zon schijnt overdag gooi ik mijn airco’s vol aan omdat dan de stroom goedkoop is.

Het is ook allemaal niet om er geld mee te verdienen. Ik zie het meer als een hobby, ergens mee bezig zijn, op mijn oude dag.