Ik heb onderstaande flow gemaakt om mijn boiler uit te schakelen. Om te voorkomen dat hij steeds uitschakelt als er een wolkje voor de zon komt wil ik een zandloper toepassen, maar om eoa reden werkt dit niet. (ik doe ongetwijfeld iets fout, ben net 2 weken met Homey bezig) Zo gauw het vermogen groter wordt dan -1500 schakelt de boiler uit. Hoe kan ik dit het beste doen.
Je moet een aparte flow maken die de boiler uitzet als de zandloper is afgelopen.
Bedoel je de laatste kaart ‘zet uit’ weglaten en dan in een aparte flow boiler uitzetten. Die had ik al geprobeerd maar dan bleef de boiler continu aan. Ik heb nu de app chronograph geinstaleerd. Eens proberen of het daar wel mee lukt.
Ja.![]()
Stel het vermogen stijgt en blijft schommelen boven de -1500 watt: zandloper ‘boiler 1’ wordt telkens opnieuw gestart. Maw de zandloper loopt nooit af. Voeg voor start zandloper ‘boiler 1’ AND-kaartje zandloper ‘boiler 1’ loopt niet toe. Dus als zandloper ‘boiler 1’ loopt wordt deze telkens niet opnieuw gestart. Dan zal de zandloper na 600 seconden aflopen en de boiler uitzetten.
Overigens: als het vermogen weer onder de -1500 daalt wil je de zandloper stoppen zodat de boiler niet uitgezet wordt
hier een voorbeeld met gebruik van chronograph.
je laat een timer starten, en dan in een nieuwe flow als die timer afgelopen is start je de flow om de vervolg actie in te zetten
Ik heb nu kaartje ‘zandloper loopt niet’ toegevoegd! Het lijkt nu inderdaad te werken. Ook nog een extra flow gemaakt om de zandloper te stoppen als het vermogen ondertussen weer boven de -2000 watt komt. Dank allen voor jullie hulp!!