Waar vind ik de zandloper

Hallo,

Ik zie veel flows met een zandloper functie maar waar vind ik de zandloper functie op zich. Of moet ik deze aanmaken? Zo ja hoe?

Ik hoor het graag.

M.v.g.
M.Spit

Bij de apps zoeken naar CountDown of de volgende link gebruiken: https://homey.app/en-us/app/nl.bevlogenheid.countdown/CountDown/

1 Like

Top, vriendelijk bedankt

Helaas heb ik sinds een week dat triggers voor countdown niet werken.
Bijvoorbeeld heb ik een aantal countdowns lopen als bijvoorbeeld verlichting aan gaat of de centrale ventilator.
Maar als dan de ‘zandloper’ leeg is werkt de flow voor sie trigger vaak niet.

Ik heb het nu opgeknipt in drie flows voor de bewegingsmelder en dat werkt feilloos.
Flow 1
als beweging melder gaat aan.
En tijd is tussen …
En helderheid is kleiner dan…
En lamp is uit
Dan zet lamp aan
Draai nieuwe zandloper om

Flow 2
Als bew melder gaat aan
En lamp is aan
En zandloper gang loopt
Of zandloper gang loopt niet
Dan draai bestaande zandloper gang om

Flow 3
Als specifieke zandloper is leeg
En lamp is uit
En bew melder is uit
Dan zet lamp uit.

Sorry maar ik heb geen desktop dus heb alles even getypt. Hopelijk heeft iemand er iets aan

Hoe zal deze ooit activeren? lamp al uit is, hoeft die niet nog steeds uit.

En ook benieuwt wat er gebeurd als je blijft bewegen of de lamp dan nog steeds uit gaat (denk het wel op deze manier, de bewegingssensor blijft dan namelijk aan en zal de zandloper nooit opnieuw omdraaien).

Maar wel fijn dat je opnieuw het wiel hebt proberen uit te vinden.

Bij flow 2 kun je de zandloper afvraag weglaten.
Want: ‘En zandloper gang loopt’ en ‘Of zandloper loopt niet’, samen gebruiken is hetzelfde als weglaten.
Maar opnieuw de zandloper omdraaien heeft wel zin, dan blijft de lamp aan.
Dit gebeurd overigens ook in flow 1 waardoor dus flow 2 eigenlijk overbodig is.
Dit alles geldt alleen als de zandloper langer loopt dan de ‘tot idle time’ van de bewgegingssensor.

Zoals al eerder genoemd flow drie doet het maar de regel: ‘En lamp is uit’ moet je even weghalen.
Overigens zou ook de regel ‘En bew melder is uit’ weg kunnen want die is als het goed is al uit voordat de zandloper leeg is.

Als ik in de gang loop dan blijft de lamp keurig aan. Als ik weg ben gaat de lamp na 20 sec uit.

Sure, maar ga maar eens wat doen wat langer duurt dan die 20 seconden, iets opruimen bijvoorbeeld, of het is niet een gang waar je alleen doorheen loopt, dan gaat de lamp nog steeds uit :slightly_smiling_face:

Dan had je ook geen counter nodig gehad.
Want dan had je de lamp uit kunnen laten gaan als je bewegingssensor idle wordt.

Nee de lamp blijft nu net zo lang aan als dat ik in de gang ben. En gaat pas uit 20 sec na dat ik de gang verlaten heb

Nee, ik heb de bewegingsmelder op 1 sec staan omdat ik deze voor meerdere doeleinden gebruik. Vandaar dat ik een counter gebruik.

Dan is waarschijnlijk je batterij erg snel leeg.

Ik zal er morgen eens aan sleutelen.
Bedankt voor de info iig

Perfecte tip. Bedankt!