Zandloper in flow?

Ik kom er niet uit wie kan mij helpen?

probleem : Licht in badkamer

ik heb een sensor in de badkamer hangen van FIBARO Motion Sensor | Z-Wave Plus

Als iemand badkamer inloopt gaat licht aan tot zover geen probleem.

Maar als er iemand in de badkamer blijft en bezig is dan gaat het licht uit dit wil ik voorkomen.

Nu las ik ea over een zandloper in de flow inbouwen maar ik kom er niet uit.

hoe krijg ik voor elkaar (liefst voorbeeld flow) dat als iemand badkamer inloopt licht aanblijft en als deze weg gaat licht uit gaat en niet steeds tussendoor uit/aan etc

Wat is het probleem dan precies?

Je moet gewoon aangeven dat als je (bad)kamer niet meer actief is, dat het licht uit moet.
Je overdenkt het

Laat eens zien wat je zelf al had (als je geholpen wilt worden met jouw Flow)

of zoek op het forum, er zijn echt al heel veel voorlbeelden:

Zoals:

en via die een Engelstalig voorbeeld::

en ook van Athom op Youtube: “How to use Zone Activity on Homey to improve your smart home”

of zelfde via Support: https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360026209853-Using-Zone-Activity-

Ik heb nu deze flows volgens mij veel te omslachtig en nog steeds niet wat die moet doen want als er iemand in de badkamer is gaat gewoon hetl icht steeds uit ?

Dit heb ik nu maar werkt echt niet

heb net het filmpje gezien wat je stuurde echter mis ik dan bij de when kaart in het eerste stuk een optie die staat wel in het filmpje bij device maar niet nu in deze versie.

Ik mis deze optie nu in deze versie zie pijl

Schermopname (31)

Het staat bij de THEN kaart.
(Want het is een aktie, geen trigger)

1 Like

Bedoelde ook THEN maar daar staat die ook niet

Schermopname (32)

Maar je moet niet bij. Apps kijken

Ga naar de zone en schakel of één lamp of alle device’s

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

2 Likes

Kijk eens bij deze voorbeeld flows

@mralbert En zoals je in de 3e flow laat zien,
ALS bewegingsmelders gaat uit
EN licht is aan
DAN alle lichten uit
Dan gaat de verlichting altijd uit, ongeacht of je ergens verteld dat de lamp 5 minuten of een uur moet blijven branden.

Je moet het zien als allemaal onafhankelijke opdrachten van elkaar.
Alles wat je tegen Homey zegt doet hij (als het goed is) maar als de opdracht is “lamp uit” dan gaat de lamp uit.
Vandaar dat er timers worden gebruikt.

Topic starter geeft aan dat hij zandloper mist. Dat is de app Countdown.
Als je deze app installeert kun je een zandloper creeren:

De zandloper kun je telkens resetten naar 3 minuten als er beweging wordt gesignaleert
De lamp gaat pas uit als de zandloper leeg is.

Omdat de sensor meestal binnen 3 minuten wel een beweging registreert wordt de zandloper telkens opnieuw gestart met 3 minuten.

Waarom zou je een zandloper gebruiker als die functie al ingebakken zit in zone-activiteit?

1 Like

Het is niet dat er perse een zandloper gebruikt moet worden, ik wist het niet van de zone activiteit.

Heb nu e.a. lopen via de zonneactiviteit en het lijkt te werken dus dank daarvoor

:+1:

Al veel goed commentaar hier. Ik voeg slechts een voorbeeld toe waarbij geen enkel specifiek device wordt gebruikt. Dat is makkelijk als je iets moet vervangen of een extra lamp of extra bewegingsmelder toevoegt. Minder onderhoud dus.