You're invited to the Homey Keynote 12 october 2022!

Dankje Robert

Ik heb de nieuwe Homey besteld en besluit in december of ik de bestelling door laat gaan. Ik gebruik met name de homey om ‘het ecosysteem’ met backups en eenvoud. Opnieuw beginnen lijkt me dramatisch…

Momenteel ca 150 devices met ca 225 (advanced) flows. Homey loopt hierbij op de achterste benen met een gemiddelde load van 150. Zou een fijne upgrade zijn.

Maar als het af is wel weer een fijn idee :wink:

Zeker! Maar eigenlijk vind ik het gekkenwerk dat ik voor een device waarvoor ik backup kosten maak (maandelijks) ik dadelijk 21 wand dozen moet open schroeven en alles opnieuw moet koppelen en verbinden. Zelfs een ‘pdf export’ van het oude is niet mogelijk. Hoe kan ik het dan ‘overnemen’?
Verwacht dat dit dagen werk zal zijn.

Nee je MOET niets, je zou ook even kunnen wachten tot het wel gereed is… dan zou dat met een Restore moeten kunnen.

Het product Homey Pro (Early 2023) wordt geleverd maar kan dan in het begin nog bugs bevatten.
Suc6 met migreren met een geleverde Backup-Restore oplossing als nog niet alle Bugs er uit zijn. Dat geeft vast geen Happy Homey gebruikers.

Ik hoop persoonlijk dat ze eerst de Homey Pro 2023 leveren als een ALFA product met grote uitroeptekens er op aan alle Homey Enthusiasts die de moeite willen nemen extra te testen vanaf nul en eventueel zelfs in Alfa / Beta channel de migraties van oudere Homey’s testen.

Om dan deze Migratie later beschikbaar te stellen aan het grote publiek als er al heel veel bugs/fouten uitgehaald zijn.

Je betaald daarvoor als Disaster Recovery, Die maak je om te kunnen Restoren op hetzelfde apparaat of een vervangend oud model in geval van een defect. Niet voor een Migratie naar een nieuw platform (nieuw model met meer functionaliteit),
dat die migratie straks van oude naar nieuwer wel kan is natuurlijk alleen maar mooi omdat dat snel is en Homey Pro (Early2023) nog aantrekkelijke als opvolger van je oude Homey maar dan moet dat wel redelijk vlekkeloos werken.

1 Like

Helder. Daar heb je een goed punt.
Misschien moet ik mijn verwachtingen idd bijstellen.
Wellicht dat ik ook teveel uitkijk naar een iets snellere Homey die het werk aan kan (mijn huidige zit structureel op zo’n 150 load) en had verwacht dat er wel iets beschikbaar zou zijn om makkelijk te migreren. Al is het maar een export naar pdf zodat ik ze kan overnemen (en gelijk kritisch bekijken) naar de nieuwe. Of zelfs maar het automatisch installeren van mijn huidige apps.
Maar goed, ik kijk er naar uit, al schrik ik wel iets van de ‘alfa’ omschrijving die je aan deze nieuwe introductie toekent. Dank voor de uitgebreide reactie! :relaxed::+1: